Anonym (Dömer men förmår inte förklara) skrev 2023-04-04 23:33:45 följande:
Jag förstår om du inte kan svara på allt, eller som du säger att du "inte orkar läsa".
Minst 90% av mitt inlägg är svar på och förklaring till det du skrev i förra inlägget där du citerade mig.
Jag har verkligen lyssnat på din uppmaning och ansträngt mig vara tydlig och därför beskriva saken på fler än ett sätt. Då blir det också fler ord.
Näst intill alla förnekar alltid.
Det tror jag att även du känner till?
Även de som omedvetet vill bli avslöjade brukar förneka.
Visst kan du hålla med om att ditt ex hade kunnat agera annorlunda om han verkligen hade ansträngt sig maximalt att inte bli avslöjad?
Du kan väl inte påstå att han var tvingad att visa sig öppet på stan?
Jag har i vart fall bett dig om ursäkt för att jag missförstod dig och för att jag hade uttryckt mig otydligt.
Nu får jag väl återigen be dig om ursäkt för att jag i mitt förra långa inlägg ansträngde mig alltför mycket att förklara och vara tydlig så att det därigenom blev för långt för dig att orka läsa.
Ja,men et måste ju gå att försöka förklara utan att skriva kilometrlånga spalter.
Det blir faktiskt lite jobbigt att läsa. Speciellt för mig som har lite dålig syn och lätt kan bli trött i ögonen.
Men jag vet att du ha försökt förklara och jag har också bett om ursäkt ifall jag har missförstått något.
Så det borde vara utagerat nu.
Det var inte bara han som förnekade allt utan även den han var otrogen med. En av mina bästa vänner.
När sanningen väl kom fram så tvingades de erkänna och förklaringen jag fick var att de inte ville att det skulle bli något snack.
Därav att de inte sa något.
Jag köpte såklart inte det.
Jag tänkte bara att de var fega som inte vågade stå för sina handlingar trots att de visste vad jag tyckte om lögner och svek.
Så jag tror faktiskt att det fins de som ljuger av rent egoistiska skäl också.
För att skydda sig själva t ex.