• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • Anonym (Absolut)
    KillBill skrev 2021-07-29 13:14:01 följande:
    Är han en säkerhetsrisk? Han verkar ju nuförtiden mest umgås med Hanif Bali och andra brunhögerlirare..
    Oj trodde han var etablissemangs person för han tillhör väl Sossarna och dom vet vi ju vart dom tillhör, nej vänta han har kanske gått till vänstern läste jag någonstans nåväl lika illa är han din idol på hur man skapar sig en förmögenhet litk Göran Persson om namnet är bekant ?
  • KillBill
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-29 13:19:43 följande:
    Oj trodde han var etablissemangs person för han tillhör väl Sossarna och dom vet vi ju vart dom tillhör, nej vänta han har kanske gått till vänstern läste jag någonstans nåväl lika illa är han din idol på hur man skapar sig en förmögenhet litk Göran Persson om namnet är bekant ?

Nuförtiden ägnar sig Jan Emanuel mest åt umgänge med det moderata etablissemanget. Det är dock inget som bekymrar mig. Jag har alltid betraktat honom som en sorglig figur. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-29 10:26:04 följande:
    Jag är för fri invandring, vilket innebär att de som kommer får ta ansvar för sin egen försörjning.

Ni som är mot fri invandring är bruna.
    Men - det måste du väl fatta att det inte kommer att gå? Om de inte kan försörja sig - och många kommer inte att kunna det - kommer de att stjäla, råna och göra inbrott i stället. De måste ju ha mat, kläder och annat nödvändigt. Dessutom skullle barnen drabbas, och vi kan inte ha svältande barn i Sverige. Det är mycket bättre att de aldrig får komma hit in the first place. 
  • Anonym (nils)

Var 4e timme våldtas en kvinna av en svensk man i det här landet. Hundratusentals arbetslösa svenskar kostar staten multum i form av bidrag varje år. Vi pratar hundratals miljarder. Den lata svensken orkar inte ens plocka bär. Man tar hit thailändare för att göra skitjobbet. Hellre ligga i soffan och leva på bidrag.
    Det är svensken som är belastningen!

• Anonym (nils)

Massvåldtäkterna av svenska män fortsätter i Sverige. 1970 våldtogs 2 kvinnor om dagen i Sverige! Det är 60 våldtäkter per månad! Sverige var ju så himla tryggt då. Stackars kvinnor. Idag våldtar svensken 6 kvinnor om dagen. Bravo! Fantastisk fin kvinnosyn! Sveriges värsta våldtäksmän är svenskar. Sveriges värsta terrorister är svenskar. Svensken är bäst på allt i detta land även att plocka ut bidrag!

Misär!

• ClumsySmurf
    Anonym (nils) skrev 2021-07-29 20:10:06 följande: #636

Massvåldtäkterna av svenska män fortsätter i Sverige. 1970 våldtogs 2 kvinnor om dagen i Sverige! Det är 60 våldtäkter per månad! Sverige var ju så himla tryggt då. Stackars kvinnor. Idag våldtar svensken 6 kvinnor om dagen. Bravo! Fantastisk fin kvinnosyn! Sveriges värsta våldtäksmän är svenskar. Sveriges värsta terrorister är svenskar. Svensken är bäst på allt i detta land även att plocka ut bidrag!

Misär!

tror du glömde att Sveriges värsta antiintellektuella är svenskar.  Den antiintellektuella belastningen kan vara för dum för att plocka bär och får nöja sig med att vara politiker, akademiker, värdegrundskonsult eller genuscertifierad antirasist.
  • KillBill
    Anonym (nils) skrev 2021-07-29 20:10:06 följande:

Misär!

På 60 och 70 talet kunde svenska män våldta sin hustru utan att riskera straff. På den tiden kunde också svenska män våldta berusade kvinnor utan att det klassades som våldtäkt.Det är rätt vidrigt att många så kallade nationellt sinnade män får något lystet i blicken när de pratar om den tiden. Tycker du inte det?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Belastning)
    ClumsySmurf skrev 2021-07-29 21:02:22 följande:
     tror du glömde att Sveriges värsta antiintellektuella är svenskar.  Den antiintellektuella belastningen kan vara för dum för att plocka bär och får nöja sig med att vara politiker, akademiker, värdegrundskonsult eller genuscertifierad antirasist.
    Skulle akademiker vara antiintellektuella? Du lämnar öppet mål här ju...
  • ClumsySmurf
    Anonym (Belastning) skrev 2021-07-29 21:21:29 följande: #639
    ClumsySmurf skrev 2021-07-29 21:02:22 följande:
    Skulle akademiker vara antiintellektuella? Du lämnar öppet mål här ju...
     öppet mål?
Svar på tråden Är invandringen en belastning?