• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • Flash Gordon
    ClumsySmurf skrev 2021-07-30 15:24:38 följande:
     Anna Karin Wyndhamn som jobbar på nationella sekretariatet för genusforskning kanske förstår vad jag menar när jag gnäller på genus"forskning" Skrattande
    Alldeles säkert. Det är därför hon har raderats bort av sina fd jämlikar i kampen när hennes och Arpis bok "Genusdoktrinen" debatteras. Det är bara Arpi, Arpi hela tiden.

Osynliggörandet. Härskartekniker mot de som skall straffas.

Boken och hela historien kring den är rätt så ... talande ... och obehagligt.

Hatet som Arpi och Wyndham utsattes för. Fortfarande utsätts för.

Men det är nog en naturlig reaktion när man känner att man håller på att förlora. Då tar man till hatet istället. Som ens sista utväg. Slåss till sista blodsdroppen. Inte ge sig.

Vi ser det ju här på forumet också.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • ClumsySmurf
    FDFMGA skrev 2021-07-30 16:52:13 följande: #659
     Anna Karin Wyndhamn som jobbar på nationella sekretariatet för genusforskning kanske förstår vad jag menar när jag gnäller på genus"forskning" Skrattande
    Hur går det med din egen forskning kring den feministiska Gillettereklamens förödande konsekvenser Skrattande
     Det som kändes mest förödande var när skadjeglädjen gick över Gråter

Hur går det för "jag är inte kränkt" att citera inläggen jag inte skrivit, så jag inte inbillar mej att du är en patetisk lögnare som hävdar sej bakom tangentbord. Länkarna till inläggen finns nedan så du slipper leta.
    KlantSmurfen skrev 2020-09-05 09:40:10 följande: #5503
    FDFMGA skrev 2020-09-05 06:56:25 följande: #5505
    Fel person att fråga. Jag delar inte kritikerklustrets fokus på den person du kallar ad hominem. Jag läser inte ens alla hans inlägg i den här tråden, precis som jag inte läser alla dina eller för den delen ens alla av någon annan skribent i tråden.
    Jag är för övrigt naturvetare och anser att pojkboksvetenskap som att tro sig kunna avgöra om personer låtsas bry sig för att få likes skulle platsa i det tänkta tv-programmet "Vi i telepatiska femman"
    Det tog inte särskilt lång tid att kolla hur många gillande/ogillanden du, jag och Påven Johanna hade fått i tråden, kanske 10 'minuter. Och resultatet var ju det förväntade, alltså att "Vi i telepatifemmans" svar inte stämmer, åtminstone inte för den här tråden.
    Testa att googla på nyauktoritär så kan du få lite vägledning.
    Ett annat tips är att bilda en sluten diskussionsgrupp där ni kan diskutera hur klyban kränker er utan att riskera att någon utanför intresseklustret reagerar.
    Och så måste jag ju fråga hur det går med kampen mot den manshatande Gillettereklamen. Har den rönt framgång eller har du liksom fastnat med fjunet i brevlådan?
    och som vanligt ingen länk till något inlägg...det var ju...oväntat...

After going woke and losing $8 billion, Gillette embraces masculinity again | The Post Millennial - News, Politics, Culture, and Lifestyle
    amp.thepostmillennial.com/after-losing-8-billion-gillette-embraces-masculinity-again/

Hur går det med att länka till inläggen?

Ett tips, ljug inte om det folk skriver.

Hur går det med att länka till inläggen?

KlantSmurfen skrev 2020-09-05 12:26:18 följande: #5520
    FDFMGA skrev 2020-09-05 11:55:50 följande: #5516
    Jag sparar inte på länkar - men jag minns att du mellan varven har haft samlingar så omfattande att bör ha gett scrollandet ett renässans i vissa trådar.
    Men hur har det gått med din forskning kring den manshatande Gillettereklamen - har den fått många likes?

Lycka till, hursomhelst Solig
    Ibland blir jag paranoid och får för mig att de som skriver om mig är patetiska lögnare´ så jag ber dem länka till inlägget/inläggen
    och vet du? de länkar aldrig smile3.gif ...Någon som vet varför?

Du lägger ner 10 min på att räkna likes (som alla andra skiter fullständigt i) men att lägga ner 1 min på att hitta några trådar + den här tråden går inte..för att du inte sparar på länkar. Emoji: Face with Tears of Joy
    Har du någon fler bra ursäkt som ingen tror på?

www.familjeliv.se/forum/thread/80358345-vi-som-ar-kritiska-till-sveriges-handhavande-av-pandemin/1/nick/80626083
    www.familjeliv.se/forum/thread/80094028-greta-borde-vara-tyst/1/nick/80102810
    www.familjeliv.se/forum/thread/79873249-ar-det-inte-markligt-att-svenska-man-blir-sa-oerhort-provocerade-greta-thunberg/1/nick/79876806
    www.familjeliv.se/forum/thread/79589367-fortjanar-greta-thunberg-nobels-fredspris/1/nick/79697079

Lycka till, hursomhelst Solig

KlantSmurfen skrev 2020-09-05 01:51:22 följande: #5503
    FDFMGA skrev 2020-09-04 08:04:56 följande: #5467
    Hmm, jag tror inte att det finns någon i tråden som är besatt av klybans person - men det finns vissa som medvetet eller omedvetet inte förmår skilja mellan åsikt och person.

Apropå åsikter - tror du att det är möjligt att ta reda på den asymptomatiska smittspridningens andel av den totala smittspridningen - och i så fall hur?

Jag får uppfattningen att vissa inom kritikerklustret anser att man ska ta ett påstående om att en person kände sig helt frisk när hen smittade för givet.

Det är ju ungefär lika genomtänkt som att fråga de som sitter i fängelse om de är skyldiga till de brott de dömts för och sen trumpeta ut att rättsväsendet är en fullständig katastrof Skrattande
    " ...men det finns vissa som medvetet eller omedvetet inte förmår skilja mellan åsikt och person. "
    Finns det verkligen såna? Man kan ju undra hur de blivit uppfostrade.
    Är det därför "vissa" ordbajsat högerextrem och andra dumheter när jag inte hållit med?

Apropå ingenting #1 vill du vara snäll och citera inlägget där jag påstått:
    FDFMGA skrev 2020-09-02 07:17:52 följande: #5263
    klyban skrev 2020-09-02 07:05:30 följande:
    Misstänker det inte finns nått intresse att tolka nått, än åt ett håll.
    Jag tyckte jag skulle kolla upp KlantSmurfens beskrivning att de som anser att Sveriges coronastrategi är korrekt inte gör mycket annat än att lajka varandras hyllningar.

Går du igenom den här tråden så kan du lätt konstatera att det i verkligheten ser lite annorlunda ut. För övrigt brukar det även vara så i mer politiska trådar där nyauktoritära gillar varandra.

Själv tycker jag att företeelsen är rättt oförarlig, ehuru en smula jagsvag.
    Snälla! Snälla! Snälla! Snälla! Snälla! Snälla! Snälla!
    Ibland blir jag paranoid och får för mig att de som skriver om mig är patetiska lögnare´ så jag ber dem länka till inlägget/inläggen
    och vet du? de länkar aldrig smile3.gif ...Någon som vet varför?
    Jag bad någon att h*n skulle länka till "stormar mot Greta inlägg" men ingen länk...
    Man skulle kunna tro att det finns vissa som medvetet eller omedvetet inte förmår skilja mellan åsikt och person och "fantiserar" om vad man skrivit.
    Vad tror du om det?
    Är jag paranoid eller finns det så korkade patetiska nötter?

Apropå ingenting #2:
    Hur lång tid tog det att räkna likes?

Apropå ingenting #3:
    Jag har missat vad "nyauktoritär" är för något...Är det en sån där jagsvag keyboard warrior som kompenserar för något med någon slags inbillad auktoritet eller är de lite auktoritär IRL så att de i alla fall vågar ha en egen åsikt?
    Någon skulle länka till "stormar mot Greta inlägg" men ingen länk...
  • ClumsySmurf
    Flash Gordon skrev 2021-07-30 17:17:01 följande: #661
    Alldeles säkert. Det är därför hon har raderats bort av sina fd jämlikar i kampen när hennes och Arpis bok "Genusdoktrinen" debatteras. Det är bara Arpi, Arpi hela tiden.

Osynliggörandet. Härskartekniker mot de som skall straffas.

Boken och hela historien kring den är rätt så ... talande ... och obehagligt.

Hatet som Arpi och Wyndham utsattes för. Fortfarande utsätts för.

Men det är nog en naturlig reaktion när man känner att man håller på att förlora. Då tar man till hatet istället. Som ens sista utväg. Slåss till sista blodsdroppen. Inte ge sig.

Vi ser det ju här på forumet också.
     Den intersektionella religionen är designad att göra identitetspolitik och att vara immun mot kritik, istället för att bemöta kritiken med argument undrar man varför någon kritiserar och det svaret bestämmer man själv. Anna Karin som jobbar med jämställdhetsintegrering blir automagiskt mot jämställdhet när hon kritiserar identitetsmarxismen som är för "jämställdhet"
    De kan bara förlora om någon sätter stopp.

Det blir en jäkla skillnad på att diskutera med någon som är lite genusfeminist och någon som köpt den intersektionella religionen, den sistnämnda attackerar.

De använder "jämställdhet" och genus"pedagogik" som trojansk häst för politisk aktivism.
  • Anonym (Freedom)
    KillBill skrev 2021-07-29 12:48:39 följande:
    Jag förstår att du vill skylla på regeringen men som sagt, det är högerextremism och tjänstemän på Sverigedemokraterna som Sälerhetspolisen pekar på när de pratar om hot mot rikets säkerhet.
    Är det så märkligt att regeringen bör ta ansvar för sina katastrofala misslyckanden. Vet du ens hur många som mördas av gängvåldet? Det är väl mer än ett Utöya - varje år. När kommer manifestationerna mot detta?
  • Anonym (Freedom)
    Anonym (XXX) skrev 2021-07-29 18:16:24 följande:
    Men - det måste du väl fatta att det inte kommer att gå? Om de inte kan försörja sig - och många kommer inte att kunna det - kommer de att stjäla, råna och göra inbrott i stället. De måste ju ha mat, kläder och annat nödvändigt. Dessutom skullle barnen drabbas, och vi kan inte ha svältande barn i Sverige. Det är mycket bättre att de aldrig får komma hit in the first place. 
    Haha, det du beskriver är ju precis där vi är. Bidrag och brott.

Klart det går. Kan man inte försörja sig så kommer man inte in. Man får ta det jobb man är kapabel till och sen får det vara slut på allt jävla gnäll. Resultatet skulle bli oerhört bra. I Sverige arbetar man. Ska man begå brott kan man söka sig någon annanstans.
  • Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-30 14:25:49 följande:
    Läs gärna länkarna - det skulle vara en bra om du argumenterade utifrån sak och verklighet.

Förstår du ens vilka krav bärföretagen ställer för att anställa bärplockare? 

Det finns många yrken som bärs (!) upp av billig arbetskraft - tack ock lov är bärplockarna inte längre utsatta och utnyttjade på samma sätt som tidigare.
    Är faktiskt bara att ge sig ut och plocka och ställa sig vid vägkanten och sälja.

Nej visst ja, ingen vågar numera stanna vid vägkanten av rädsla för att bli rånad, skjuten, våldtagen.
  • Anonym (Belastning)
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-30 22:49:14 följande:
    Nej visst ja, ingen vågar numera stanna vid vägkanten av rädsla för att bli rånad, skjuten, våldtagen.
    Talar du plötsligt för alla bilförare? Jag har inga problem med att stanna vid vägkanten. Lever du i sådan rädsla så råder jag dig att söka hjälp.
  • Anonym (Freedom)
    Anonym (Belastning) skrev 2021-07-30 23:40:16 följande:
    Talar du plötsligt för alla bilförare? Jag har inga problem med att stanna vid vägkanten. Lever du i sådan rädsla så råder jag dig att söka hjälp.
    Klart jag vågar stanna längs vägkanten.

Men aldrig att jag stannar där det står en skåpbil och "säljer hjortron". Det är helt enkelt inte värt risken att bli rånad.
  • KillBill
    Anonym (Belastning) skrev 2021-07-30 23:40:16 följande:
    Jag tror att han är en väldigt ängslig figur. Han är tom rädd för vägrenarna. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Johan)
    Anonym (Belastning) skrev 2021-07-30 13:22:37 följande:

Anser du på fullt allvar att vi har en kommunistisk regering? Sansa debatten lite.

Om oppositionen kallas brun för att någon enstaka SDare sagt något olämpligt är definitivt V kommunistiskt när det står i deras ungdomsavdelnings ideprogram att de vill skapa ett kommunistiskt samhälle.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?