Inlägg från: Anonym (Belastning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Belastning)

Är invandringen en belastning?

Anonym (Freedom) skrev 2021-07-27 00:12:41 följande:
    Menar du att man ska kunna få en läkare som man förstår vad hen säger?
    Nej, om du läser artikeln så ser du att det inte handlar om språk. Det handlar enbart om upplevd etnicitet och hudfärg.
  • Anonym (Belastning)
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-27 08:43:27 följande:
    Menar du att det är lagligt att skapa databaser där man registrerar människor utifrån upplevd etnicitet och hudfärg? Skulle inte tro det va? Hört talas om GDPR?
    Öh, vad pratar du om? Vad har detta om mitt inlägg gällande DNs undersökning om att vårdtagare i allt större utsträckning väljer bort läkare som de upplever som "ickesvenska" eller har mörk hudfärg att göra?
  • Anonym (Belastning)
    KillBill skrev 2021-07-27 13:36:14 följande:

Vad lever du i för bubbla? Menar du att det finns politiker som anser att det svenska samhället ska anpassa sig efter islam? Vilka då om jag får fråga? Sverige är ett sekulariserat samhälle som inte anpassar sig efter religion. Sverige är också en demokrati som värnar om mänskliga rättigheter där religionsfriheten ingår.

Att samhället tillåter olika medborgare att tro på och ge uttryck för sin religiösa övertygelse innebär inte att samhället anpassar sig efter dessa religioner..

Du glömmer att du pratar med SD-röstare, och i deras värld är det så att om man inte är emot invandring så är man automatiskt för en islamisering av det svenska samhället.
  • Anonym (Belastning)
    FDFMGA skrev 2021-07-28 20:06:10 följande:
    Faktum är att jag finner okunnigheten bland dem som vurmar för ett brunblått maktövertagande helt obetalbar.
    Instämmer, men det gäller till allra största delen de som röstar på SD. De klarar helt enkelt inte av att ffölja ett simpelt resonemang. Ger man dem fakta kontrar de bara med personliga åsikter, som framförs som om det vore fakta: "Jag tycker så här, alltså är det så". "Alla vet ju att..." etc.

Jag har i dagarna efter Novus-undersökningen försökt samtala med en del SD-röstare som på allvar tror att S kommer att falla ur Riksdagen vid nästa val. På fullt allvar, alltså. Totalt verklighetsfrånvänt. Tragiskt. Man får gärna tycka illa om Sossarna, men att tro att ett parti ska gå från att vara det största partiet (23% av väljarsympatierna) till mindre än 4% på ett år - ja då är man helt enkelt inte klok någonstans.
  • Anonym (Belastning)
    ClumsySmurf skrev 2021-07-29 21:02:22 följande:
     tror du glömde att Sveriges värsta antiintellektuella är svenskar.  Den antiintellektuella belastningen kan vara för dum för att plocka bär och får nöja sig med att vara politiker, akademiker, värdegrundskonsult eller genuscertifierad antirasist.
    Skulle akademiker vara antiintellektuella? Du lämnar öppet mål här ju...
  • Anonym (Belastning)
    ClumsySmurf skrev 2021-07-29 21:37:23 följande:
     öppet mål?
    Ja, det är ett uttryck för när någon gör en tankevurpa.

Att kalla en akademiker för antiintellektuell är som att kalla en fascist för att vara humanist. Det går inte riktigt ihop.
  • Anonym (Belastning)

Riiiight. Och låt mig gissa: de verkligt intellektuella i det här landet består uteslutande av "vanligt folk" och de som har sett "sanningen"?

• Anonym (Belastning)
    Anonym (Johan) skrev 2021-07-30 13:14:50 följande:
    Det kommunistiska regeringsunderlaget är frikostigt med bidrag.
    Anser du på fullt allvar att vi har en kommunistisk regering? Sansa debatten lite.
  • Anonym (Belastning)
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-30 22:49:14 följande:
    Nej visst ja, ingen vågar numera stanna vid vägkanten av rädsla för att bli rånad, skjuten, våldtagen.
    Talar du plötsligt för alla bilförare? Jag har inga problem med att stanna vid vägkanten. Lever du i sådan rädsla så råder jag dig att söka hjälp.
  • Anonym (Belastning)
    Anonym (Johan) skrev 2021-07-31 13:44:06 följande:
    Om oppositionen kallas brun för att någon enstaka SDare sagt något olämpligt är definitivt V kommunistiskt när det står i deras ungdomsavdelnings ideprogram att de vill skapa ett kommunistiskt samhälle.
    Då vill jag påpeka att V inte sitter i regeringen. Det trodde jag alla visste...
  • Anonym (Belastning)
    Anonym (Freedom) skrev 2021-08-01 14:13:12 följande:
    Jag trodde alla visste att V är en del av regeringsunderlaget.
    Suck. V är ett stödparti, inget annat. Påstår man att vi har en kommunistisk regering behöver man läsa om grundskolan samhällsvetenskap.
  • Anonym (Belastning)
    Anonym (Johan) skrev 2021-08-01 17:07:50 följande:
    V är ett stödparti som SD sannolikt skulle vara i en blå regering. Vänstersnörena i tråden kallar oppositionen Brun på basis av att någon enstaka aktiv i SD gjort några mindre smarta uttalanden. Om det räcker för att någon ska vara brun så är det rimligt att kalla regeringen kommunistisk då deras stödpartis ungdomssektion är helt öppen med att den vill skapa ett kommunistiskt samhälle genom revolution, eller hur?
    Nej, jag anser inte att man kan kalla regeringen kommunistisk för att ett av deras stödpartiers ungdomssektion säger sig vilja skapa ett kommunistiskt samhälle. Det är helt enkelt för många steg däremellan. Låt oss vara ense om att vara oense.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?