• Anonym (TS)

Vad tycker ni om Trump?

Är han en bra eller dålig president?

• Svar på tråden Vad tycker ni om Trump?
  • Anonym (A)
    Anonym (***) skrev 2019-06-18 23:59:04 följande:
    Han har gett ordet mansbebis ett ansikte.
    Sant.
  • Konservativ
    Trent skrev 2019-06-19 13:18:59 följande:
    Det var en skräpig lista med bara två saker som kan anses som "objektivt" bra. Men det var en rolig lista.

Din fråga är irrelevant i detta sammanhang.
    Att öka BNP 4% och lägsta arbetslösheten på 50 år är skräp?? Önskar vi hade sånt skräp i Europa.

Nej, tacka vet jag Obama som hade bnp på 2% och ökade rasmotsättningarna och krigade i åtta år. En stor ledare och fredspristagare. HAHAHAHHA!! Totalt misslyckad. Värre än Carter.
  • klyban
    Konservativ skrev 2019-06-18 20:32:53 följande:
    Hm....nej det tror jag inte. Trump har visat att man kan sätta hårt mot hårt mot vänsterradikala. Innan Trump regerade de på universitet och i media. Idag är deras ställning hotad. Det är inte färdigt än men man ska inte underskatta symbolvärdet i anti-pk kampen att ledaren innehar världens viktigaste ämbete. Andra har förstås också deltagit i kampen för yttrandefrihet mot radikalvänstern; Ben Shapiro, Styxhexenhammer, Steve Turley och andra.

Se nu hur CNN, Facebook och andra går neråt och alternativa antivänster dyker upp:

bitchute
    gab
    parler
    mind
    subscribestar  o.s.v.

Sen har förstås Trump gjort mycket annat bra. Hur många krig har han startat? De blodtörstiga Demokraterna saknar krigen antar jag.

Okej jag läste nu att du skrev om att de vänsterradikala skulle tagga ner. Det gör de aldrig i vilket fall så det är meningslöst att hoppas på. Att besegra dem är det enda vettiga alternativet.

Det är bara för du klarar bara av svart och vitt.

Och det enda du berättar är hur fascism är bra egentligen, men det vet jag reda att du tycker.

hur många meter var det?
  • klyban
    KlantSmurfen skrev 2019-06-18 17:11:59 följande:
    "Ett gott råd för framtiden, citera inte mig om du inte vill hamna i en diskussion där vi hanterar verkligheten"
    LOL. Är du ett aprilskämt?

Du ser ju, saklighet poff borta, som ersätts med ad hominem.

Men givetivs kvarstår samma, vill du inte hamna i en diskuisson om verkligheten, så är det inte jag rätt person för dig at citretare.

För jag komemr bar apåminna dig om vad du försöker glömma hela tiden.

Du också en fascist med tanke på hur du skriver, därför är det så satans enkelt och avgöra om de är i samma universum med ditt bra.
    Och du såg ju här, helt substanslöst, för sak vill du uppenbarligen inte prata om.

hur många meter var det?
  • klyban
    hoolabandoola88 skrev 2019-06-18 17:12:45 följande:
    Jag tror att jag fattar vad du menar Covfefe. Klyban är totalt omöjlig att diskutera med då han inte tycks greppa att diskussioner är öppna. Låter också han få sista ordet!

Men om man pratar om saklighet är så viktig, och sen har du ingen saklighet alls.
    Vad trodde du skulle hända?

Jag har fått sista ordet långt innan vi nådde hit, du har ju bara undvikit och svara.
    Så då står vi här och med bara ad hominem för din del, det är samma som inget du sa hade någon som helst betydelse.

Och enda jag kan känna en liten glömde här, det är att alla kan läsa dina inlägg och se hur du kröp in i ditt skal och inte vill delta i en vuxendiskussion.
    Dessa exits av högerextrema har jag märkt blir vanliga och vanligare, då de inser att inte mycket i verkligheter stödjer dom längre.

Jag kan enbart på ditt inlägg se om du vet om det jag pratar om stämmer, och hur lite du vill prata om det.
    Insett det är i princip alltid samma mall, man börjar prata person eller om nått annat, och ett par till...
    Att det var så enkelt är min förvåning.
    Och testar själv skriva nått som jag vet är fel och just fel, så får man se reaktionen när de vet att de har rätt också.
    Slår aldrig fel.

hur många meter var det?
  • klyban
    Konservativ skrev 2019-06-19 16:15:15 följande:
    Att öka BNP 4% och lägsta arbetslösheten på 50 år är skräp?? Önskar vi hade sånt skräp i Europa.

Nej, tacka vet jag Obama som hade bnp på 2% och ökade rasmotsättningarna och krigade i åtta år. En stor ledare och fredspristagare. HAHAHAHHA!! Totalt misslyckad. Värre än Carter.
    Berätta hur statsfinanserna går idag, så får vi ett perspektiv hur bra det går.
    Berätta hur bra tarifferna går, och vad man uppnått man ska skulle uppnå.

Låt oss säga så här, det går precis omvänt mot vad man sa.
    hur många meter var det?
  • hoolabandoola88
    Konservativ skrev 2019-06-19 16:15:15 följande:

Nu handlar ju det i synnerhet om en kortsiktig effekt. På längre sikt är detta dock inte bra siffror med hänvisning till skattesänkningarna då det är just under goda tider man bör förvalta och dra in resurser som istället ska användas när konjukturen är sämre. Påminner lite om situationen i Sverige där regeringen valt att slösa och lova nu när statsfinanserna är goda. Varför inte spara dessa resurser till nästa lågkonjunktur?

Detsamma gäller tullarna. Under en högkonjunktur tycker jag inte att det är lämpligt att stänga landet för import. Effekten kan bli det rakt motsatta när en finanskris slår in (vilket vi kunde se under 2008 års lågkonjunktur).

Sen får du inte heller glömma att Carter blev president under en mycket svår kris och till hans försvar blev statsfinanserna goda då de gick in i 80-talet.

Klyban får ursäkta min otroligt barnsliga ton i detta inlägg. Hoppas hans ton kan vända skutan rätt med sina vuxna inlägg :(
  • KlantSmurfen
    klyban skrev 2019-06-19 16:18:48 följande: #164
    KlantSmurfen skrev 2019-06-18 17:11:59 följande:
    "Ett gott råd för framtiden, citera inte mig om du inte vill hamna i en diskussion där vi hanterar verkligheten"
    LOL. Är du ett aprilskämt?

Du ser ju, saklighet poff borta, som ersätts med ad hominem.

Men givetivs kvarstår samma, vill du inte hamna i en diskuisson om verkligheten, så är det inte jag rätt person för dig at citretare.

För jag komemr bar apåminna dig om vad du försöker glömma hela tiden.

Du också en fascist med tanke på hur du skriver, därför är det så satans enkelt och avgöra om de är i samma universum med ditt bra.
    Och du såg ju här, helt substanslöst, för sak vill du uppenbarligen inte prata om.

LOL.
    klyban skrev
    ad hominem!, ad hominem!, ad hominem!, ad hominem!, du är fascist, , ad hominem!, ad hominem!, ad hominem! KKK, , ad hominem!, ad hominem!, ad hominem!, ad hominem! du är högerextrem, , ad hominem!, ad hominem!, ad hominem!, du är fascist
  • klyban
    hoolabandoola88 skrev 2019-06-19 17:08:18 följande:
    Nu handlar ju det i synnerhet om en kortsiktig effekt. På längre sikt är detta dock inte bra siffror med hänvisning till skattesänkningarna då det är just under goda tider man bör förvalta och dra in resurser som istället ska användas när konjukturen är sämre. Påminner lite om situationen i Sverige där regeringen valt att slösa och lova nu när statsfinanserna är goda. Varför inte spara dessa resurser till nästa lågkonjunktur?

Detsamma gäller tullarna. Under en högkonjunktur tycker jag inte att det är lämpligt att stänga landet för import. Effekten kan bli det rakt motsatta när en finanskris slår in (vilket vi kunde se under 2008 års lågkonjunktur).

Sen får du inte heller glömma att Carter blev president under en mycket svår kris och till hans försvar blev statsfinanserna goda då de gick in i 80-talet.

Klyban får ursäkta min otroligt barnsliga ton i detta inlägg. Hoppas hans ton kan vända skutan rätt med sina vuxna inlägg :(

Du har du missats att det sparas som faan i vissa kommuner och gjort länge.

Sen har inte Sverige gett en gigantiskt skattelättnad för personer som inte är i behov av pengar på bekostnad av statsskulden.
    Men givetvis har Sverige sina problem, men de ska inte tas här.

hur många meter var det?
  • klyban
    KlantSmurfen skrev 2019-06-19 17:25:43 följande:
    LOL.

Jag förstår att du tycker det är jobbigt att jag lyfter att du hellre pratar om person än sak.

Och om man gör, så blir resultatet detta som vi alla kan se.
    Jag har ett gott råd för dig, sluta med ad hominem och slura prata om annat jämt.
    Så slipper du agera så här, för det ser verkligen inte bra ut i nått som ska se ut som en diskussion.
    Då du flyr ifrån diskussionen med benen på ryggen.

Även är det en bra fråga varför du är här, när du har sånt ointresserad att diskutera sak.
    Är du fascist eller nazist?

hur många meter var det?
Svar på tråden Vad tycker ni om Trump?