• Anonym (TS)

Vad tycker ni om Trump?

Är han en bra eller dålig president?

• Svar på tråden Vad tycker ni om Trump?
  • klyban
    hoolabandoola88 skrev 2019-06-16 14:01:24 följande:
    Som jag trodde kunde du inte prata om perioden 1995-2007 eftersom att det inte är nutid... Men om du nu utger dig för att vara kunnig inom ekonomi borde du i allra högsta grad tycka att den perioden är en intressant jämförelse med idag, eller hur? Du är medveten om att ekonomiska analyser bygger just på jämförelser mellan perioder? Jag hoppas innerligt att du förstår poängen med att jämföra den perioden med nu.

Svara nu på min fråga!

Hur kan du tro jag ska prata om det och när vi pratar om tariffer trump har gjort?
    Hört talas om whataboutismen?  Solig

Har aldrig ens en gång sagt jag är kunnig i ekonomi, det jag pratar om är sånt alla kan se med egna ögon.
    Även du!

hur många meter var det?
  • Anonym (Covfefe)
    klyban skrev 2019-06-16 11:30:30 följande:

Vet du så lite, så kanske vi inte ska prata om nått du inget vet nått om?

Du för en märklig och föga intressant debatt när du skriver på det här sättet. Försök istället göra dig förstådd. Det vinner alla på.
  • Anonym (Covfefe)
    klyban skrev 2019-06-16 11:30:30 följande:

Vet du så lite, så kanske vi inte ska prata om nått du inget vet nått om?

Du för en märklig och föga intressant debatt när du skriver på det här sättet. Försök istället göra dig förstådd. Det vinner alla på.
  • hoolabandoola88
    klyban skrev 2019-06-16 17:55:10 följande:

Hur kan du tro jag ska prata om det och när vi pratar om tariffer trump har gjort?

Hört talas om whataboutismen? 

Har aldrig ens en gång sagt jag är kunnig i ekonomi, det jag pratar om är sånt alla kan se med egna ögon.

Även du!

Därför att i alla politiska och ekonomiska processer måste man kunna sätta det i perspektiv. Och bästa sättet att sätta något i perspektiv är genom att jämföra. Jag vet exakt varför jag tycker att Trump är en dålig president just för att jag har satt hans mandatperiod och tidsålder i såna perspektiv.
  • Anonym (nattuggla)

Jag har alltid sett amerikanerna som väldigt patriotiska, så jag blev sjukt förvånad över att de valde Trump till kung president. Anta att de inte va så patriotiska när det väl kom till kritan.
    Parafraserar en youtubekommentar, för resten av världen var presidentvalet ett iqtest och ni klarade er inte så bra.

• klyban
    Anonym (Covfefe) skrev 2019-06-16 18:39:54 följande:

Men är det inte intressanta att du inte vill prata om dessa socialbidrag till bönder och hur bönder går i KK mer än någonsin.

Den som missat dessa $30 miljarder i socialbidrag till bönder, den har inget att göra och diskutera ett ämne de inte vet nått om.
    För det är EXAKT det du berättar.

Så nu har du hamnat i en jobbig situation, då väljer du prata om annat som vi alla såg.
    Så du har valet ad hominem eller sak, som du förstår valde du första vändan ad hominem som inte är argument för nått.
    Men kanske du inte förstår sånt här.

SÅ svaret är att det är ingen liten inverkan, utan en gigantisk.

hur många meter var det?
  • klyban
    hoolabandoola88 skrev 2019-06-16 20:48:21 följande:
    Därför att i alla politiska och ekonomiska processer måste man kunna sätta det i perspektiv. Och bästa sättet att sätta något i perspektiv är genom att jämföra. Jag vet exakt varför jag tycker att Trump är en dålig president just för att jag har satt hans mandatperiod och tidsålder i såna perspektiv.

Detta är siffror ALLA kan se, och har uppstått efter politiska beslut av nuvarande POTUS och följe.
    Whataboutism är inget perspektiv, det måste väl även du förstå också, eller?

Vart tog ditt viktiga ad hominem vägen att jag säger jag påstod jag kan så mycket om ekonomi?
    Den var faktiskt rätt rolig, då jag aldrig hävdat nått sånt.
    Dock var dessa siffror inget som ekonomi behövde förklara då vi vet statsskuld skenar iväg okontrollerat.(deta pga permanenta skattelättnader till de allra rikaste)
    Vi vet att tarifferna ÖKADE handelsunderskottet, fast man sa det skulle minska med tariffer.
    Det är såna här småsaker som ALLA kan se, utan du, som vill prata min person istället.

Varför är du så besatt av mig där?
    hur många meter var det?
  • Anonym (Covfefe)
    klyban skrev 2019-06-17 11:13:32 följande:

Men är det inte intressanta att du inte vill prata om dessa socialbidrag till bönder och hur bönder går i KK mer än någonsin.

Den som missat dessa $30 miljarder i socialbidrag till bönder, den har inget att göra och diskutera ett ämne de inte vet nått om.

För det är EXAKT det du berättar.

Så nu har du hamnat i en jobbig situation, då väljer du prata om annat som vi alla såg.

Så du har valet ad hominem eller sak, som du förstår valde du första vändan ad hominem som inte är argument för nått.

Men kanske du inte förstår sånt här.

SÅ svaret är att det är ingen liten inverkan, utan en gigantisk.

Du får läsa det jag skrivit en gång till. Jag ser att du inte är intresserad av en saklig diskussion och det ger mig inget att försöka bemöta ditt svammel.
  • klyban
    Anonym (Covfefe) skrev 2019-06-17 12:48:33 följande:
    Du får läsa det jag skrivit en gång till. Jag ser att du inte är intresserad av en saklig diskussion och det ger mig inget att försöka bemöta ditt svammel.

Det sakligt svarar du inte på ens, så intressant.

Men saklighet, $30miljarder i socialbidrag till bönder som går i KK mer än någonsin.

Saklighet som att när man sa i det politiska beslutet att handelsunderskottet skulle minska, men det gjorde det aldrig.

Så vem är det som inte är saklig av oss?
    Låt mig förekomma och säga det är du som inte vill ha en saklig diskussion.
    Om du anser det är fel, så titta en gång till på dina inlägg så är svaret där.
    Helt kliniskt rent ifrån saklighet i detta inlägg, vi får se om det fortsätter.

hur många meter var det?
  • hoolabandoola88
    klyban skrev 2019-06-17 11:15:09 följande:

Detta är siffror ALLA kan se, och har uppstått efter politiska beslut av nuvarande POTUS och följe.

Whataboutism är inget perspektiv, det måste väl även du förstå också, eller?

Vart tog ditt viktiga ad hominem vägen att jag säger jag påstod jag kan så mycket om ekonomi?

Den var faktiskt rätt rolig, då jag aldrig hävdat nått sånt.

Dock var dessa siffror inget som ekonomi behövde förklara då vi vet statsskuld skenar iväg okontrollerat.(deta pga permanenta skattelättnader till de allra rikaste)

Vi vet att tarifferna ÖKADE handelsunderskottet, fast man sa det skulle minska med tariffer.

Det är såna här småsaker som ALLA kan se, utan du, som vill prata min person istället.

Varför är du så besatt av mig där?

Okej. Ett, du påstår alltid att alla andra kör ad hominem. Det verkar du vara besatt av om man läser dina inlägg vilket jag misstänker beror på att du inte är kunnig och därför måste anfalla för att försvata. Två, du ger dig in i ekonomiska resonemang. Betyder det att du ger dig in i debatter du inte vet något om? Du inser väl att det inte är speciellt snyggt? Tre, att jämföra olika tider med varandra är relevant när det gäller ekonomi och är INTE whataboutism. Menar du på fullaste allvar att man aldrig ska kunna jämföra olika tider när man kör ekonomiska resonemang? Då blir det svårt för SCB minst sagt...

Vadå besatt av din person? Jag ställer frågor till dig. Om det nu gör mig till besatt av din person så fine. Men du kan väl svara åtminstone?

Btw, skattelättnader för de allra rikaste? Det är väl snarare företag som får skattelättnader? Och så har det väl varit i USA rätt länge?
Svar på tråden Vad tycker ni om Trump?