• Anonym (TS)

Vad tycker ni om Trump?

Är han en bra eller dålig president?

• Svar på tråden Vad tycker ni om Trump?
  • Anonym (vet best)
    hoolabandoola88 skrev 2019-06-16 01:22:56 följande:
    Spännande att du låtsas vara kunnig inom ekonomi (har sett dina försök tidigare). Då kan du gärna berätta för mig om hur statsfinanserna såg ut under tiden mellan 1995-2007. Dra sen egna slutsatser om hur detta resultat hänger ihop med konjukturcykeln OCH vad det säger om bytesbalansen i USA och hur detta förändrats sen 2008.

Hur mycket ska jag sätta på att du inte kommer svara på detta?

Jag tycker att Trump varit en dålig president.
    USAs BNP är ju fantastiskt nu jämfört med Ohbummer (satanisten).
  • klyban
    Nissemanpower skrev 2019-06-16 00:28:26 följande:
    Jag tycker Trump är kanon!
    För vad?
    hur många meter var det?
  • klyban
    hoolabandoola88 skrev 2019-06-16 01:22:56 följande:
    Spännande att du låtsas vara kunnig inom ekonomi (har sett dina försök tidigare). Då kan du gärna berätta för mig om hur statsfinanserna såg ut under tiden mellan 1995-2007. Dra sen egna slutsatser om hur detta resultat hänger ihop med konjukturcykeln OCH vad det säger om bytesbalansen i USA och hur detta förändrats sen 2008.

Hur mycket ska jag sätta på att du inte kommer svara på detta?

Jag tycker att Trump varit en dålig president.

Igen så går statsfinanserna på knäna, många siffror på det röda, och tarifferna ökade handelsunderskottet till Kina.

Och jag förstår du tycker han är dålig president, då han inte lyckats förbättra statsfinanserna som lovat.
    Statsskulden skulle nu gått ned med ~10% enligt trump han sa ju det, men det precis omvända har skett.

Och undra undra om detta har med den permanenta skattelättnaden till personer som inte är det allra minsta behov av pengar.
    Där kan vi nog härleda större delen av trumpens statsskuld ökning.

Intressant att du inte pratar dagens ekonomiska politik och det nämnda, tycker inte du?
    För det gör jag.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (vet best) skrev 2019-06-16 02:35:53 följande:
    Trump är en av de bästa presidenter som USA haft på i alla fall 50 år. Detta är fakta. Oavsett vad ni små tokstollor tror. Er tro är oväsentlig.

Obummer eller Obama, ... Mabus .. var ett jävla kräk som startade hela 9 krig i diverse länder.

www.independent.co.uk/news/world/americas/us-...

Nu hade jag hoppats på att Trump stå för sitt ord. Ut ur dessa satanistiska krig som plågar så många människor. Går han i krig mot Iran kommer jag dock tycka att han är kräk han också. Tiden får utvisa, än är där inget krig.

Bara för ett fåtal högerextrema.
    Och såklart rika också, de gav man mer pengar till framför ha i ordning på statsskulden.

Men what about Obama, whataboutismen ändrar inget.
    Och trump krigsskramlar och skickar drönare mer än någon, så vad du inbilla dig säga där vet jag inte.
    Men vet det bara är en agenda, så svara på det klarar du aldrig.

hur många meter var det?
  • Anonym (Covfefe)
    klyban skrev 2019-06-15 21:35:09 följande:

Lite inverkan???

Det resulterat i $30miljarder i socialbidrag till bönderna.

Och de går ändå i KK fortare än någonsin, så lite inverkan?

Mitt svar är ja (även om det inte är helt enkelt att förstå vad du skriver).
  • klyban
    Anonym (Covfefe) skrev 2019-06-16 09:35:52 följande:
    Mitt svar är ja (även om det inte är helt enkelt att förstå vad du skriver).

Förstår jag inte att detta kostat $~30 miljarder i socialbidrag till bönder.
    Och att de går i KK i högre takt än någonsin.

Hur är det en liten inverkan?
    Du verkar inte vara i fas med verkligheten när du pratar om detta.

hur många meter var det?
  • Anonym (Covfefe)
    klyban skrev 2019-06-16 09:38:55 följande:

Förstår jag inte att detta kostat $~30 miljarder i socialbidrag till bönder.

Och att de går i KK i högre takt än någonsin.

Hur är det en liten inverkan?

Du verkar inte vara i fas med verkligheten när du pratar om detta.

Vad menar du med socialbidrag?
  • klyban
    Anonym (Covfefe) skrev 2019-06-16 10:06:36 följande:
    Vad menar du med socialbidrag?
    Vet du så lite, så kanske vi inte ska prata om nått du inget vet nått om?
    hur många meter var det?
  • Anonym (A)
    Anonym (Ree) skrev 2019-06-12 14:17:10 följande:
    Tycker inte han är så bra, tyvärr backar han en hel del på löften som från början verkat bra, och han faller i många fällor som tidigare presidenter gjort, inte minst utrikes.

Sen överdriver folk något så fruktansvärt, från båda håll. Antingen är han den stora räddaren som kan liknas med Jesus eller så är han det värsta svinet som någonsin levat.

Jag tror sanningen är bra mycket mera grå, Trump är ganska lik många tidigare presidenter, det som verkligen skiljer är att han helt saknar filter, och tydliggör detta på Twitter. Och i det stora hela har jag hellre en fiende jag vet är en fiende, än en fiende som övertygar mig att han/hon är min vän.
    Väl talat
  • hoolabandoola88
    klyban skrev 2019-06-16 09:07:23 följande:

Igen så går statsfinanserna på knäna, många siffror på det röda, och tarifferna ökade handelsunderskottet till Kina.

Och jag förstår du tycker han är dålig president, då han inte lyckats förbättra statsfinanserna som lovat.

Statsskulden skulle nu gått ned med ~10% enligt trump han sa ju det, men det precis omvända har skett.

Och undra undra om detta har med den permanenta skattelättnaden till personer som inte är det allra minsta behov av pengar.

Där kan vi nog härleda större delen av trumpens statsskuld ökning.

Intressant att du inte pratar dagens ekonomiska politik och det nämnda, tycker inte du?

För det gör jag.

Som jag trodde kunde du inte prata om perioden 1995-2007 eftersom att det inte är nutid... Men om du nu utger dig för att vara kunnig inom ekonomi borde du i allra högsta grad tycka att den perioden är en intressant jämförelse med idag, eller hur? Du är medveten om att ekonomiska analyser bygger just på jämförelser mellan perioder? Jag hoppas innerligt att du förstår poängen med att jämföra den perioden med nu.

Svara nu på min fråga!
Svar på tråden Vad tycker ni om Trump?