Konservativ skrev 2019-06-18 20:32:53 följande:
Hm....nej det tror jag inte. Trump har visat att man kan sätta hårt mot hårt mot vänsterradikala. Innan Trump regerade de på universitet och i media. Idag är deras ställning hotad. Det är inte färdigt än men man ska inte underskatta symbolvärdet i anti-pk kampen att ledaren innehar världens viktigaste ämbete. Andra har förstås också deltagit i kampen för yttrandefrihet mot radikalvänstern; Ben Shapiro, Styxhexenhammer, Steve Turley och andra.
Se nu hur CNN, Facebook och andra går neråt och alternativa antivänster dyker upp:
bitchute
gab
parler
mind
subscribestar o.s.v.
Sen har förstås Trump gjort mycket annat bra. Hur många krig har han startat? De blodtörstiga Demokraterna saknar krigen antar jag.
Okej jag läste nu att du skrev om att de vänsterradikala skulle tagga ner. Det gör de aldrig i vilket fall så det är meningslöst att hoppas på. Att besegra dem är det enda vettiga alternativet.
PK eliten och vänsterradikaler är en liten minoritet som bjäbbar
"
Se nu hur CNN, Facebook och andra går neråt och alternativa antivänster dyker upp:"
Är alternativen antivänster eller anti identitetspolitik och för yttrandefrihet?
"Innan Trump regerade de på universitet och i media. Idag är deras ställning hotad."
Att vänsteraktivister blir filmade och hamnar på Youtube är nog ett större hot än Trump.
Några av anledningarna till att de haft inflytande förutom att de är manipulativa tror jag är att vissa är så snabba med att vara för något som låter bra att de glömmer det där med kritiskt tänkande, speciellt om de tror att det gynnar dem på något sätt.
Det har legat och pyrt i flera år men eskalerat de senaste åren så folk vet nog inte riktigt vad de skriver under på. Jämlikhet låter jättebra om man inte skyltar med att man menar lika utfall, antirasism låter ju också bra om man inte skyltar med att man menar att minoriteter och en viss religion inte får kritiseras.
En anledning är att folk har blivit så fega. De som givit efter för radikalvänstern har ju många gånger gjort det för att slippa bli anklagad för rasism/sexism/transfobi osv och/eller för att de oroar sig för att förlora jobbet, om de hade försökt att alliera sig lite hade de inte behövt vika sig men de har fegat och bara tänkt på sig själva. Det kan vara en konsekvens av en övergång till ett sekulärt samhälle utan att ersätta den kristna moralen mot något annat som också sitter i ryggmärgen,
jag står upp för det jag tycker är rätt (om jag slipper bli kritiserad för det)
"Törs inte säga vad jag tycker längre" betyder många gånger något i stil med
"jag vågar inte yttra mej om inte alla håller med" Hade man behövt sätta hårt mot hårt om folk hade haft lite mer ryggrad?
En annan konsekvens är att folk blir väldigt mottagliga för något annat som t.e.x vänsteraktivism som påminner om religion.
"
Okej jag läste nu att du skrev om att de vänsterradikala skulle tagga ner."
ja, det hade ju varit bra men de verkar vara så känslostyrda att Trumps personlighet i sig kan vara väldigt kontraproduktiv.
"
Sen har förstås Trump gjort mycket annat bra. Hur många krig har han startat?"
jo, han har ju lyckats med något bra men är det han själv som står bakom det eller är det tack vare de övriga i vita huset?