• Anonym (Tankenöt)

Varför gör många kvinnor allt för att bli sexualiserade?

När dom säger att dom inte vill bli det?

• Svar på tråden Varför gör många kvinnor allt för att bli sexualiserade?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Vad jag vill) skrev 2025-03-01 22:48:41 följande:
    Jag skiter i om folk blir provocerande av min klädsel eftersom den inte är extrem på något som helst vis. Förutom då för de som har problem med att se kvinnor i tighta kläder eller kjolar som går ovanför knäna. Men ingen har ju kunnat svara på vad som är "provocerande klädsel" eller vad man ska ha på dig för att inte hetsa ipp dessa klädfundamentalister som inte verkar veta hur man beter sig. 
    Är det ngn som öppet angripit dig och klagat på din klädsel? Nån hysterisk Karen? eller är det kommentarer på nätet? Visar du mycket hud och har halva brösten ute och så tunna tighta byxor så man ser celluliterna på röv o lår? Absolut ingen bryr sig väl om det inte är extremt?! Särskilt inte på gymmet där varenda NORMAL människa är inne i sitt eget!! 
  • Anonym (Vad jag vill)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-03-02 03:42:53 följande:
    Är det ngn som öppet angripit dig och klagat på din klädsel? Nån hysterisk Karen? eller är det kommentarer på nätet? Visar du mycket hud och har halva brösten ute och så tunna tighta byxor så man ser celluliterna på röv o lår? Absolut ingen bryr sig väl om det inte är extremt?! Särskilt inte på gymmet där varenda NORMAL människa är inne i sitt eget!! 
    Nej, men i denna tråd handlar ju bland annat om klädsel på gymmet, om att man dom tjej minsann klär sig för att bli "sexualiserad" och då undrar jag vad som är "osexualiserad" gymklädsel. 

Varför är det så svårt för TS och de dom tänker lika att säga vad de anser är acceptabel klädsel om man inte vill bli sexualiserad? Nej, istället går ni på mig som försöker få svaret på det hela. Men men, skit samma. Klädfundamentalister som anser att kvinnor endast klär sig för att få uppmärksamhet från män så länge man har på sig annat än något stort och oformligt finns överallt. 
  • Anonym (On point)

Förstår inte alls problemet.  Man får väl klä sig som man vill, men man kan ju inte bestämma hur omgivningen ska reagera på sättet man klär sig.  

Alla tycker väl och tänker på sin omgivning.  Vill man sticka ut så får man väl det, men då får man räkna med det kommer att kommenteras. Vill man inte sticka ut så väljer man kläder därefter och slipper då kommentarerna.

Så vad är det ni tjafsar om?

• Anonym (yta)
    Anonym (On point) skrev 2025-03-02 18:30:50 följande:

Förstår inte alls problemet.  Man får väl klä sig som man vill, men man kan ju inte bestämma hur omgivningen ska reagera på sättet man klär sig.  

Alla tycker väl och tänker på sin omgivning.  Vill man sticka ut så får man väl det, men då får man räkna med det kommer att kommenteras. Vill man inte sticka ut så väljer man kläder därefter och slipper då kommentarerna.

Kvinnor vill kunna klä sig som de vill och samtidigt kontrollera hur omgivningen ska reagera.
  • Anonym (men suck)
    Anonym (Vad jag vill) skrev 2025-03-01 20:52:12 följande:
    Men vad är det för utmanande kläder de har på sig på gymmet då? Och vad är lämplig gymklädsel för en kvinna? 
    Ja på mitt gym var det t.ex. en tjej 20-nåt för ett tag sen som hade chockrosa magtröja utan någon sport-bH, när hon hade tung byst.

Det såg verkligen mer ut som "vad kostar det?" än att hon skulle utföra någon form av träning. Hade hon ställt sig på löpbandet eller gjort aerobics så där hade pattarna bitchslappat henne i fejan.
  • Anonym (okänd)
    Anonym (On point) skrev 2025-03-02 18:30:50 följande:

Det hör till undantagen med folk som beter sig illa genom att glo och kommentera, så det framstår som ganska orimligt att tänka på att anpassa sig efter det. Det är däremot helt rimligt att ogilla och kritisera avarter som inte kan bete sig. Anmärkningsvärt att du inte nämner att man får räkna med kritik för grisigt beteende, men det grisiga beteendet får man räkna med. Är det vad du kallar för bestämma? Att ingen får säga nåt om saken?
  • Anonym (Myt-spräckaren)
    Anonym (yta) skrev 2025-03-02 18:32:27 följande:
    Kvinnor vill kunna klä sig som de vill och samtidigt kontrollera hur omgivningen ska reagera.
    Självklart är det så. Kvinnor vill själva bestämma hur dom skall klä sig. Det är ganska rimligt. 
    Problemet är att kvinnor också gärna vill bestämma vem som får titta och hur män får titta. Se exempel på detta i inlägg #42 och #49. Bestämma över mäns reaktioner. 

Motsvarigheten, fast tvärtom, är de länder där det finns regler för tillåten klädsel hur kvinnor skall klä sig. Och i det fall är det ju ett mycket hemskt kvinnoförtryck, men när kvinnor skall bestämma över män och hur dom skall reagera, ja då går det hur bra som helst. 

På svenska kallar vi detta för hyckleri. 
  • Anonym (On point)
    Anonym (okänd) skrev 2025-03-02 19:23:38 följande:
    Det hör till undantagen med folk som beter sig illa genom att glo och kommentera, så det framstår som ganska orimligt att tänka på att anpassa sig efter det. Det är däremot helt rimligt att ogilla och kritisera avarter som inte kan bete sig. Anmärkningsvärt att du inte nämner att man får räkna med kritik för grisigt beteende, men det grisiga beteendet får man räkna med. Är det vad du kallar för bestämma? Att ingen får säga nåt om saken?
    Nu blir jag nyfiken.

Brukar du säga till de män som beter sig grisigt ?

Vilken reaktion brukar du få ?
  • Anonym (okänd)
    Anonym (On point) skrev 2025-03-03 16:34:24 följande:
    Nu blir jag nyfiken.

Nej jag har aldrig varit med om att se män glo på kvinnor på ett besvärande sätt med kommentarer.
  • Anonym (On point)
    Anonym (okänd) skrev 2025-03-03 16:47:05 följande:
    Nej jag har aldrig varit med om att se män glo på kvinnor på ett besvärande sätt med kommentarer.
    Det var väl vad jag trodde.  Ingen har själv varit med om det men har hört av andra osv.   Jag är tämligen övertygad om att att det är väldigt ovanligt att äldre män glor på unga kvinnor när de tränar i gymmet.  

Om det skulle hända så är det väl bara att säga till dem. Svårare är det väl inte
  • Anonym (okänd)
    Anonym (On point) skrev 2025-03-03 19:16:57 följande:
    Det var väl vad jag trodde.  Ingen har själv varit med om det men har hört av andra osv.   Jag är tämligen övertygad om att att det är väldigt ovanligt att äldre män glor på unga kvinnor när de tränar i gymmet.  

Om det skulle hända så är det väl bara att säga till dem. Svårare är det väl inte
    Det är ju det jag säger, de allra flesta män klarar av att bete sig som folk.
  • Anonym (Vad jag vill)
    Anonym (On point) skrev 2025-03-03 16:34:24 följande:
    Nu blir jag nyfiken.

Säger jag åt folk (oavsett kön) som beter sig illa? Absolut. Det gäller generellt överallt. 

Reaktionen brukar bli antingen att de slutar och låtsas att de inte gjort något eller så blir de förnärmade eller irriterade över att någon påpekar att de beter sig olämpligt. I synnerhet män eftersom de blir tillsagda av en kvinna. 
  • Anonym (Mamma)

Jag tänker att det bara är berusade män som får för sig att glo och kommentera en kvinnas utseende ELLER ett riktigt stolleprov? Har man bysten liggande på bardisken eller inte? man väljer själv!!

Svar på tråden Varför gör många kvinnor allt för att bli sexualiserade?