• Anonym (Tankenöt)

Varför gör många kvinnor allt för att bli sexualiserade?

När dom säger att dom inte vill bli det?

• Svar på tråden Varför gör många kvinnor allt för att bli sexualiserade?
  • Tecum
    Anonym (Vad jag vill) skrev 2025-02-26 18:35:22 följande:

Jag tar på mig vad JAG vill, vad JAG tycker är snyggt och det varierar utifrån vilken känsla jag har eller vill ha. Ibland är det pösiga kläder för att jag inte vill synas alls. Ibland är det kort kjol och högklackade stövletter för att jag vill känna mig snygg och ibland är det något där emellan. Det betyder INTE att jag vill ha uppmärksamhet. 

I min ungdom klädde jag mig alltid i tighta kläder för att det var vad jag gillade. Fick frågan av en manlig klasskamrat i gymnasiet som var i samma tankegång som TS "varför klär du dig alltid i tighta kläder  är det för att hetsa upp oss killar?". Jag bara tittade på honom och skakade på huvudet. 

Helt rätt tänkt att du ska klä dig som du vill! Men då är det inte läge att gnälla över att de signaler du skickar ut tolkas fel av vissa.
    Nu menar jag inte att DU gör det, men vissa kvinnor gör det.
  • Anonym (Ert)
    Tecum skrev 2025-02-26 18:44:41 följande:
    Helt rätt tänkt att du ska klä dig som du vill! Men då är det inte läge att gnälla över att de signaler du skickar ut tolkas fel av vissa.
    Alternativet att dessa vissa istället försöker tolka "signaler", finns det?
  • Anonym (Mia)
    Så det är ok att glo på kvinnor man tycker är sexigt klädda?

Vad du tycker och tänker bryr sig ingen om, men varför glo?
  • Anonym (Vad jag vill)
    Fast du (eller andra män) har ju inte en aning om varför jag eller någon annan kvinna klätt oss som vi gjort för just den dagen. Ge faan i att lägga in något i klädvalet i stället. Låt bli att glo och kommentera. Allt kvinnor gör är inte till för att hetsa upp män. 
  • Anonym (Myt-spräckaren)

Jag tar på mig vad JAG vill, vad JAG tycker är snyggt och det varierar utifrån vilken känsla jag har eller vill ha. Ibland är det pösiga kläder för att jag inte vill synas alls. Ibland är det kort kjol och högklackade stövletter för att jag vill känna mig snygg och ibland är det något där emellan. Det betyder INTE att jag vill ha uppmärksamhet. 

I min ungdom klädde jag mig alltid i tighta kläder för att det var vad jag gillade. Fick frågan av en manlig klasskamrat i gymnasiet som var i samma tankegång som TS "varför klär du dig alltid i tighta kläder  är det för att hetsa upp oss killar?". Jag bara tittade på honom och skakade på huvudet. 

Helt rätt, det innebär att vi män kan tänka på samma sätt som du. Såhär: 

Jag glor, rå-glor, på vilka unga sexiga tjejer JAG vill och det varierar hur kåt jag är. Det betyder inte att jag vill bli dömd av någon.

• Anonym (U)

Fast det där var väl rätt ologiskt? Du har pösiga kläder när du inte vill synas alls, då vet du alltså att du ?syns? när du har kort kjol och högklackade stövlar. Har man en snygg kropp kommer man att få uppmärksamhet om man klär sig så, det går liksom inte att göra nåt åt. Också lite naivt att tro att din smak för vad du känner dig snygg i är helt oberoende av vad övriga världen tycker.
  • Anonym (Vad jag vill)
    Anonym (Myt-spräckaren) skrev 2025-02-26 19:09:03 följande:

Helt rätt, det innebär att vi män kan tänka på samma sätt som du. Såhär: 

Jag glor, rå-glor, på vilka unga sexiga tjejer JAG vill och det varierar hur kåt jag är. Det betyder inte att jag vill bli dömd av någon.

Så du anser att kvinnor inte ska få gå klädda som de vill utan att behöva utstå mäns ovälkomna stirrande? På samma vis som fundamentalister anser (i alla de abrahamitiska religionerna, inte bara en). Heltäckande klädsel, inga synliga anklar eller handleder, gärna oformliga pösiga kläder så inga former ses. För ser en man lite hud, en ankel eller liknande så kan han ju inte behärska sig....
  • Anonym (Vad jag vill)
    Anonym (U) skrev 2025-02-26 19:20:22 följande:
    Fast det där var väl rätt ologiskt? Du har pösiga kläder när du inte vill synas alls, då vet du alltså att du ?syns? när du har kort kjol och högklackade stövlar. Har man en snygg kropp kommer man att få uppmärksamhet om man klär sig så, det går liksom inte att göra nåt åt. Också lite naivt att tro att din smak för vad du känner dig snygg i är helt oberoende av vad övriga världen tycker.
    Ja, ibland vill jag vara helt osynlig. Att jag vet att jag syns betyder inte att jag per automatik vill ha uppmärksamhet. Vad är problemet med att förstå? 

Vem ska ha synpunkter på vad jag tycker att jag känner mig snygg i? Jag struntar i om andra tycker att jag ser för jävlig ut i det jag har på mig, det är fullständigt ointressant för min del.
  • Anonym (Myt-spräckaren)
    Anonym (Vad jag vill) skrev 2025-02-26 19:22:11 följande:
    Så du anser att kvinnor inte ska få gå klädda som de vill utan att behöva utstå mäns ovälkomna stirrande? På samma vis som fundamentalister anser (i alla de abrahamitiska religionerna, inte bara en). Heltäckande klädsel, inga synliga anklar eller handleder, gärna oformliga pösiga kläder så inga former ses. För ser en man lite hud, en ankel eller liknande så kan han ju inte behärska sig....
    Om det är ovälkommet så det väl mest logiskt att bära något mera neutralt. 

Eller du tycker att jag kan gå naken eller kanske som Borat på gymmet och du tycker det är helt okey och tar inte minsta anstöt?
  • Anonym (Vad jag vill)
    Anonym (Myt-spräckaren) skrev 2025-02-26 19:43:57 följande:
    Om det är ovälkommet så det väl mest logiskt att bära något mera neutralt. 

Eller du tycker att jag kan gå naken eller kanske som Borat på gymmet och du tycker det är helt okey och tar inte minsta anstöt?
    Anser jag att man borde kunna få gå naken utan att bli antastad? Absolut. Nakenhet är inget fult. Nu har vi lagar som säger att man inte får gå naken vart man vill men det är en annan sak. 

Anser du att en tjej som blir våldtagen får skylla sig själv om hon har "fel" kläder på sig?
Svar på tråden Varför gör många kvinnor allt för att bli sexualiserade?