• Anonym (Tankenöt)

Varför gör många kvinnor allt för att bli sexualiserade?

När dom säger att dom inte vill bli det?

• Svar på tråden Varför gör många kvinnor allt för att bli sexualiserade?
  • Anonym (Feline)
    Anonym (okänd) skrev 2025-02-28 13:00:55 följande:

Om dessa kvinnor är lättkränkta är irrelevant för social kompetens och normalt socialt beteende. 

Jag har inte sagt man kan hindra folk från att titta så vet inte varför du talar om det för mig. Olagligt har jag inte pratat om, pratar främst om socialt gränslöst beteende och det är det att glo så att andra blir besvärade av det.

Det du ser som "socialt gränslöst beteende" är inte gränslöst för alla. Lycka till med att försöka övertyga resten av världen om att just din gräns för hur mycket folk får titta är den rätta. Det står dig givetvis fritt att bli irriterad om du klär dig i minimalt med kläder och folk tittar på ett sätt du uppfattar som gränslöst, men det framstår som kontraproduktivt när du så enkelt kan undvika dessa situationer.

• Anonym (Feline)
    Anonym (okänd) skrev 2025-02-28 12:56:14 följande:

Att förstå när ens tittande är välkommet eller ovälkommet hör till den sociala kompetensen som jag pratar om.

Fast hur menar du då, med tanke på inlägget du citerade? Att en man ska veta om han anses tillräckligt snygg av kvinnan han tittar på (genom tankeläsning?) och därifrån kunna dra slutsatsen om huruvida hans tittande är välkommet eller ovälkommet? Detta är alltså den sociala kompetensen du pratar om?
  • Anonym (okänd)
    Anonym (Feline) skrev 2025-02-28 15:29:28 följande:
    Det du ser som "socialt gränslöst beteende" är inte gränslöst för alla. Lycka till med att försöka övertyga resten av världen om att just din gräns för hur mycket folk får titta är den rätta. Det står dig givetvis fritt att bli irriterad om du klär dig i minimalt med kläder och folk tittar på ett sätt du uppfattar som gränslöst, men det framstår som kontraproduktivt när du så enkelt kan undvika dessa situationer.
    Det handlar inte om mig personligen eller just min gräns, det handlar om att är man socialt kompetent så klarar man av att läsa av läget i varje given social situationen, alternativt är man osäker så tar man inte risken att besvära någon. Det vill man undvika om man är socialt smidig.
  • Anonym (okänd)
    Anonym (Feline) skrev 2025-02-28 15:34:38 följande:
    Fast hur menar du då, med tanke på inlägget du citerade? Att en man ska veta om han anses tillräckligt snygg av kvinnan han tittar på (genom tankeläsning?) och därifrån kunna dra slutsatsen om huruvida hans tittande är välkommet eller ovälkommet? Detta är alltså den sociala kompetensen du pratar om?
    Nej, jag menar inte att han ska veta om han är snygg, utan att han ska uppfatta om hans tittande är välkommet oavsett om han är snygg eller inte. Om kvinnan blivit besvärad av hans tittande så har han ju misslyckats med att läsa av läget, eller så skiter han i om hon blir besvärad. Båda de är bristande social kompetens. Oavsett om han är snygg eller inte.
  • Anonym (Mamma)

Jag tänker att när tjejer klär sig utmanande så tror killar att de vill ha sex!! VILL dom det så är det ju okej men annars blir det ju bara jobbigt?! Klängande och snuskiga förslag?

• Anonym (Sugen kvinna)

Vi kan köra ett experiment. En frivillig man går ut på stan med ett demonstrationsplakat "Jag vill ha sex"!

En likaså frivillig kvinna gör samma sak.

Vilka blir reaktionerna?

• Anonym (JJ)
    Anonym (Sugen kvinna) skrev 2025-02-28 16:13:12 följande:

Vi kan köra ett experiment. En frivillig man går ut på stan med ett demonstrationsplakat "Jag vill ha sex"!

En likaså frivillig kvinna gör samma sak.

Vilka blir reaktionerna?

Haha jag tror faktiskt ingen av dem får ligga.
    Männen kommer tro att det är något lurt och inte våga ta kontakt.
  • Anonym (Feline)
    Anonym (okänd) skrev 2025-02-28 15:58:12 följande:
    Nej, jag menar inte att han ska veta om han är snygg, utan att han ska uppfatta om hans tittande är välkommet oavsett om han är snygg eller inte. Om kvinnan blivit besvärad av hans tittande så har han ju misslyckats med att läsa av läget, eller så skiter han i om hon blir besvärad. Båda de är bristande social kompetens. Oavsett om han är snygg eller inte.
    OK, underligt att du svarade så på just det inlägget, som ju var ur en kvinnas perspektiv som menade att stirrandet är välkommet beroende på om mannen är snygg eller inte. Hur menar du att han ska förstå om hon är besvärad eller inte? Om två olika män, en fin och en ful (vilket ju också är subjektivt), tittar på henne och den enes tittande är välkommet och den andres inte?

Det du beskriver är inte normal social kompetens; det låter snarare som att du förväntar dig att mannen ska vara tankeläsare.
  • Anonym (okänd)
    Anonym (Feline) skrev 2025-02-28 16:29:36 följande:
    OK, underligt att du svarade så på just det inlägget, som ju var ur en kvinnas perspektiv som menade att stirrandet är välkommet beroende på om mannen är snygg eller inte. Hur menar du att han ska förstå om hon är besvärad eller inte? Om två olika män, en fin och en ful (vilket ju också är subjektivt), tittar på henne och den enes tittande är välkommet och den andres inte?

Det du beskriver är inte normal social kompetens; det låter snarare som att du förväntar dig att mannen ska vara tankeläsare.
    Samma sak gäller ju oavsett anledning till att det är välkommet, om det beror på att personen är snygg eller vad det är. Så om den som tittar är socialt kompetent så uppstår aldrig problemet med att någon blir besvärad.

Hur man ska förstå om någon är besvärad? Ja alltså om man är socialt kompetent så uppfattar man ju på tex blickar och kroppsspråk om andra blir besvärade. Uppfattar man ingenting som inbjuder till något mer eller om man är osäker på vad som är välkommet så avstår den socialt smidige från allt annat utöver ett diskret tittande.
  • Anonym (olika män)

Jag måste säga att kvinnor som klär sig utmanande själva saknar en del social kompetens. Att klä sig på
    ett korrekt sätt i olika situationer är en aspekt av social kompetens. Om man klär sig korrekt efter situation behöver man inte utsättas för besvärande blickar av män (ja det finns undantag som alltid men generellt är
    svenska män väldigt bra på att inte stirra)

Svar på tråden Varför gör många kvinnor allt för att bli sexualiserade?