• Anonym (Tankenöt)

Varför gör många kvinnor allt för att bli sexualiserade?

När dom säger att dom inte vill bli det?

• Svar på tråden Varför gör många kvinnor allt för att bli sexualiserade?
  • Anonym (On point)

Man kanske skulle införa ögonbindel på män över en viss ålder när de vistas på gym eller badhus. Detta skulle  på ett effektivt sätt hindra oönskade blickar och unga kvinnor kan klä sig hur de vill.

Ett annat alternativ är att helt enkelt skilja män och kvinnor åt rent fysiskt i olika lokaler. Men då uppstår problemet att unga kvinnor ändå vill visa upp sig för män i lämplig ålder.Cool

• Anonym (Me)

Det är väl inte kläderna de vill vissa upp !?

• Anonym (Mamma)

Det är ju inte så att alla män vill ligga hela tiden utan många har flera intressen! Jag tänker att de NYKTRA män man attraherar om man klär sig utmanande är rätt själlösa!! MEN det finns ju tjejer också som inte bryr sig bara det är hankön!!

• Anonym (Me)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-03-01 11:44:42 följande:

Det är ju inte så att alla män vill ligga hela tiden utan många har flera intressen! Jag tänker att de NYKTRA män man attraherar om man klär sig utmanande är rätt själlösa!! MEN det finns ju tjejer också som inte bryr sig bara det är hankön!!

Helt med dig finns så mycke mer än ligga ,
    Ja tänkte mer på gymmet att de verkligen vill vissa upp att de har en fiffi .
  • Anonym (Tankenöt)
    Anonym (On point) skrev 2025-03-01 11:19:02 följande:

Man kanske skulle införa ögonbindel på män över en viss ålder när de vistas på gym eller badhus. Detta skulle  på ett effektivt sätt hindra oönskade blickar och unga kvinnor kan klä sig hur de vill.

Ett annat alternativ är att helt enkelt skilja män och kvinnor åt rent fysiskt i olika lokaler. Men då uppstår problemet att unga kvinnor ändå vill visa upp sig för män i lämplig ålder.Cool

Så det enda du vill få bort är egentligen att äldre män tittar på yngre kvinnor?
  • Anonym (On point)
    Anonym (Tankenöt) skrev 2025-03-01 19:28:28 följande:
    Så det enda du vill få bort är egentligen att äldre män tittar på yngre kvinnor?
    Jag var ironisk, naturligtvis tycker jag att man i dagens Sverige måste få klä sig som man vill, oberoende av ålder och kön.

Jag tror att  de unga kvinnor, som tar illa upp för att äldre män tittar lite för länge på deras rumpor i gymmet, tror att det har koll på vad det betyder. 

De tror att dessa män tänker på att ha sex med dem. men det är mycket troligare att äldre män tänker på att de kunnat vara deras dotter eller barnbarn och därför förfasar sig över hur utmanade klädda de är.

Har själv hört hur äldre män diskuterat detta. De har absolut inga tankar på att ha sex med dem. Det finns säkert undantag men dessa snuskgubbar har alltid funnits och glott på tjejer på badhus och gym, lyckligtvis är de få.
  • Anonym (Vad jag vill)
    Anonym (On point) skrev 2025-03-01 20:49:10 följande:
    Jag var ironisk, naturligtvis tycker jag att man i dagens Sverige måste få klä sig som man vill, oberoende av ålder och kön.

Jag tror att  de unga kvinnor, som tar illa upp för att äldre män tittar lite för länge på deras rumpor i gymmet, tror att det har koll på vad det betyder. 

De tror att dessa män tänker på att ha sex med dem. men det är mycket troligare att äldre män tänker på att de kunnat vara deras dotter eller barnbarn och därför förfasar sig över hur utmanade klädda de är.

Har själv hört hur äldre män diskuterat detta. De har absolut inga tankar på att ha sex med dem. Det finns säkert undantag men dessa snuskgubbar har alltid funnits och glott på tjejer på badhus och gym, lyckligtvis är de få.
    Men vad är det för utmanande kläder de har på sig på gymmet då? Och vad är lämplig gymklädsel för en kvinna? 
  • Anonym (On point)
    Anonym (Vad jag vill) skrev 2025-03-01 20:52:12 följande:
    Men vad är det för utmanande kläder de har på sig på gymmet då? Och vad är lämplig gymklädsel för en kvinna? 
    De får ha på sig vad de vill för min del. Men om de nu inte vill bli tittade på få de väl klä sig därefter, tänker jag,

När jag är i gymmet har jag funktionella kläder på mig. Vet inte om de är så sexiga men de fungerar.  Om någon tittar på mig får de väl göra det, funderar aldrig på vad de tänker. Jag gå på gym för min egen skull inte andras.
  • Anonym (Feline)
    Anonym (Vad jag vill) skrev 2025-03-01 20:52:12 följande:
    Ställer samma fråga igen ser jag, men bemödar dig inte att svara de som svarar på din fråga. Var det inte lika roligt att diskutera när andra inte blir provocerade av din klädsel?
  • Anonym (Vad jag vill)
    Anonym (Feline) skrev 2025-03-01 21:40:11 följande:
    Ställer samma fråga igen ser jag, men bemödar dig inte att svara de som svarar på din fråga. Var det inte lika roligt att diskutera när andra inte blir provocerade av din klädsel?
    Jag skiter i om folk blir provocerande av min klädsel eftersom den inte är extrem på något som helst vis. Förutom då för de som har problem med att se kvinnor i tighta kläder eller kjolar som går ovanför knäna. Men ingen har ju kunnat svara på vad som är "provocerande klädsel" eller vad man ska ha på dig för att inte hetsa ipp dessa klädfundamentalister som inte verkar veta hur man beter sig. 
Svar på tråden Varför gör många kvinnor allt för att bli sexualiserade?