• Anonym (Tankenöt)

Varför gör många kvinnor allt för att bli sexualiserade?

När dom säger att dom inte vill bli det?

• Svar på tråden Varför gör många kvinnor allt för att bli sexualiserade?
  • Anonym (Vad jag vill)
    Anonym (Feline) skrev 2025-02-28 11:04:52 följande:
    "Kvinnorna" är inte en homogen grupp. Som du ser i tråden finns det kvinnor som vill kunna klä sig i tighta urringade kläder eller så lättklätt som möjligt på gymmet osv och samtidigt tar illa upp om någon kollar, och kvinnor som är mer pragmatiskt lagda - medvetna om att viss klädsel mer sannolikt drar till sig uppmärksamhet, klär sig med det i åtanke (vare sig sexigt, säckigt eller allt däremellan) och därmed har lättare att smälta de reaktioner som följer.

Du kan alltså inte säga att "kvinnorna" som grupp inte blir besvärade om en man tittar på vad du kallar ett "socialt" sätt - vissa kvinnor blir jättelätt kränkta, andra inte. Det finns ingen objektiv skiljelinje mellan att titta på ett gränslöst sätt eller inte, och du kan inte dra slutsatsen att en man kollat "gränslöst" utifrån en kvinnas reaktion. Gränslöst för henne kanske, men c'est la vie, that's a you problem (enligt hennes egen logik).

Jag menar att det är ganska adaptivt att klä sig utefter hur det fungerar i den verklighet man lever i (denna dagens verklighet) såvida man inte är ute efter att föra en politisk kamp med målet att inga män får titta på kvinnor. Den får du inte med mig på, för jag tycker det är trevligt med män som tittar.
    De av oss som vill kunna klä oss som vi vill har sällan en tanke på att förbjuda någon att titta. Det är ju inte praktiskt möjligt. Det handlar om HUR man tittar! Inget tex jag själv har på mig är oanständigt utan fullt normala kläder som hag utan problem kan ha på kontoret tex. Men jeansen är tighta (avskyr pösiga jeans), överdelen kan sitta slimmat om jag är på det humöret. Inget oanständigt men kan av vissa ses som provocerande då det inte är en säck... 

Fortfarande, vad är acceptabel klädsel på ett gym för en kvinna? Jag har korta tights (typ halva låret), sportbh och T-shirt. När jag glömde T-shirten blev det korta tights och sportbh. Sett flera andra med samma klädval, eller tight linne. 
  • Anonym (tomi)
    Anonym (okänd) skrev 2025-02-26 21:47:00 följande:
    Om man tittar på ett socialt kompetent sätt så besvärar det inte kvinnorna. Blir de besvärade så har man tittat på ett gränslöst sätt och inte varit diskret.
    Den regeln funkar ju selektivt.

Är det en snygg attraktiv man så får han glo och stilla obegränsat.
    The more the merrier ! Make my day !

Är det en gammal ful gubbe så räcker det med ett ögonkast så har han gått
    över gränsen
  • Anonym (Me)
    Anonym (tomi) skrev 2025-02-28 12:16:31 följande:

över gränsen
    Hahaha
  • Anonym (Feline)
    Anonym (Vad jag vill) skrev 2025-02-28 11:46:46 följande:
    De av oss som vill kunna klä oss som vi vill har sällan en tanke på att förbjuda någon att titta. Det är ju inte praktiskt möjligt. Det handlar om HUR man tittar! Inget tex jag själv har på mig är oanständigt utan fullt normala kläder som hag utan problem kan ha på kontoret tex. Men jeansen är tighta (avskyr pösiga jeans), överdelen kan sitta slimmat om jag är på det humöret. Inget oanständigt men kan av vissa ses som provocerande då det inte är en säck... 

Fortfarande, vad är acceptabel klädsel på ett gym för en kvinna? Jag har korta tights (typ halva låret), sportbh och T-shirt. När jag glömde T-shirten blev det korta tights och sportbh. Sett flera andra med samma klädval, eller tight linne. 
    Ja, men det är också individuellt hur man tolkar hur män tittar. Det finns inte heller någon gängse definition för "fullt normala kläder" - du får helt enkelt tåla att du drar till dig blickar (från vissa män) om du klär dig tight. Tror ingen ser det som provocerande (eller menar du provokativt?), snarare att du uppfattar deras tittande som provocerande i så fall.

Vad som är acceptabel klädsel på ett gym finns inte heller någon definition för. Vill du testa gränserna får du väl ta på dig mindre och mindre tills någon företrädare för gymmet säger till, eller kolla vad som gäller på gymmet du tillhör.

På mitt gym klär sig tjejerna i allt från det du beskriver till säckiga kläder. Din klädsel är med andra ord inte ovanlig men du borde inte räkna med att gå helt obemärkt förbi om du klär dig så. Jag klär mig oftast i långa tights och linne på gymmet men män kollar ändå. Det är vad det är!
  • Anonym (Feline)
    Anonym (okänd) skrev 2025-02-28 11:34:32 följande:
    Med kvinnorna syftar på de kvinnor som TS menar på något sätt klagar på att männen tittar. Socialt kompetenta män tittar på ett sätt som inte besvärar andra. Jag är inte ute efter att någon kamp där ingen får titta.
    Ja, och en del av de som klagar och samtidigt hävdar sin rätt att klä sig hur sexigt som helst är alltså otroligt lättkränkta och har orealistiska förväntningar.

Ja - man får klä sig hur man vill. Nej - man kan inte hindra folk från att titta. Blir du besvärad är det ett "you problem" så länge personen inte går över gränsen till vad som är olagligt (rena trakasserier).
  • Anonym (Me)
    Anonym (Feline) skrev 2025-02-28 12:34:54 följande:
    Ja, men det är också individuellt hur man tolkar hur män tittar. Det finns inte heller någon gängse definition för "fullt normala kläder" - du får helt enkelt tåla att du drar till dig blickar (från vissa män) om du klär dig tight. Tror ingen ser det som provocerande (eller menar du provokativt?), snarare att du uppfattar deras tittande som provocerande i så fall.

Vad som är acceptabel klädsel på ett gym finns inte heller någon definition för. Vill du testa gränserna får du väl ta på dig mindre och mindre tills någon företrädare för gymmet säger till, eller kolla vad som gäller på gymmet du tillhör.

På mitt gym klär sig tjejerna i allt från det du beskriver till säckiga kläder. Din klädsel är med andra ord inte ovanlig men du borde inte räkna med att gå helt obemärkt förbi om du klär dig så. Jag klär mig oftast i långa tights och linne på gymmet men män kollar ändå. Det är vad det är!
    Ja  de e väl så att ser man en tajt så kollar man läget !
  • Anonym (okänd)

Att förstå när ens tittande är välkommet eller ovälkommet hör till den sociala kompetensen som jag pratar om.

över gränsen
  • Anonym (okänd)
    Anonym (Feline) skrev 2025-02-28 12:37:26 följande:
    Ja, och en del av de som klagar och samtidigt hävdar sin rätt att klä sig hur sexigt som helst är alltså otroligt lättkränkta och har orealistiska förväntningar.

Ja - man får klä sig hur man vill. Nej - man kan inte hindra folk från att titta. Blir du besvärad är det ett "you problem" så länge personen inte går över gränsen till vad som är olagligt (rena trakasserier).

Om dessa kvinnor är lättkränkta är irrelevant för social kompetens och normalt socialt beteende. 

Jag har inte sagt man kan hindra folk från att titta så vet inte varför du talar om det för mig. Olagligt har jag inte pratat om, pratar främst om socialt gränslöst beteende och det är det att glo så att andra blir besvärade av det.

• Anonym (Sugen kvinna)

över gränsen
    Självklart är det så! Säger man något annat skulle jag tror att man ljuger rätt rejält. Går jag till gymmet och får något ögonkast av en snygging så är det något man kan tänka och på fantisera om sen.

Får man ett ögonkast av en tjock svettig flintis blir man ju bara äcklad....

Förstår inte att det här ens är något att diskutera? Självklarheter.
  • Anonym (Me)
    Anonym (Sugen kvinna) skrev 2025-02-28 13:05:33 följande:
    Självklart är det så! Säger man något annat skulle jag tror att man ljuger rätt rejält. Går jag till gymmet och får något ögonkast av en snygging så är det något man kan tänka och på fantisera om sen.

Får man ett ögonkast av en tjock svettig flintis blir man ju bara äcklad....

Förstår inte att det här ens är något att diskutera? Självklarheter.
    Ne de e ju som de är , kläder bestämmer ju blickar!
Svar på tråden Varför gör många kvinnor allt för att bli sexualiserade?