Anonym (Vad jag vill) skrev 2025-02-28 11:46:46 följande:
De av oss som vill kunna klä oss som vi vill har sällan en tanke på att förbjuda någon att titta. Det är ju inte praktiskt möjligt. Det handlar om HUR man tittar! Inget tex jag själv har på mig är oanständigt utan fullt normala kläder som hag utan problem kan ha på kontoret tex. Men jeansen är tighta (avskyr pösiga jeans), överdelen kan sitta slimmat om jag är på det humöret. Inget oanständigt men kan av vissa ses som provocerande då det inte är en säck...
Fortfarande, vad är acceptabel klädsel på ett gym för en kvinna? Jag har korta tights (typ halva låret), sportbh och T-shirt. När jag glömde T-shirten blev det korta tights och sportbh. Sett flera andra med samma klädval, eller tight linne.
Ja, men det är också individuellt hur man tolkar hur män tittar. Det finns inte heller någon gängse definition för "fullt normala kläder" - du får helt enkelt tåla att du drar till dig blickar (från
vissa män) om du klär dig tight. Tror ingen ser det som provocerande (eller menar du provokativt?), snarare att du uppfattar deras tittande som provocerande i så fall.
Vad som är acceptabel klädsel på ett gym finns inte heller någon definition för. Vill du testa gränserna får du väl ta på dig mindre och mindre tills någon företrädare för gymmet säger till, eller kolla vad som gäller på gymmet du tillhör.
På mitt gym klär sig tjejerna i allt från det du beskriver till säckiga kläder.
Din klädsel är med andra ord inte ovanlig men du borde inte räkna med att gå helt obemärkt förbi om du klär dig så. Jag klär mig oftast i långa tights och linne på gymmet men män kollar ändå. Det är vad det är!