Anonym (A) skrev 2025-01-26 10:54:05 följande:
Du skrev att alla har rätt till relationer, om det skulle vara sant, vilket det inte är, så kan det i förlängningen bli konsekvensen att någon måste bli skyldig att ha en relation med en person med förvaltare, du kan tycka om det är barnsligt att inte vilja ha relation med någon som har förvaltare, men om ingen ändå vill det med en sån person så vad ska du göra åt det? Och vad du anser är ett vettigt svar bryr jag mig faktiskt inte om.
Jag har INTE sagt att det är barnsligt att inte vilja ha en relation med nån som har förvaltare. Jag skrev ju tvärtom att du har min fulla respekt för det. Du läser ju inte ens vad jag skriver.
Jag menade givetvis att man har rätt att ha en relation OM den man vill ha en relation också vill och kan ha en sund relation på lina villkor. Som det för alla andra. Ingen har rätt till en relation mot nån annans vilja och ingen är skyldig att ha en relation. Och det är för själkkart för att behöva sägas. Jag skrev också att det ändå KAN vara olämpligt att ha en relation med en person som har en funktionsnedsättning och att det beror på person och situation. Du läser inte vad jag skriver.
Sluta hitta på saker som jag aldrig påstått.
Jag funderade faktiskt på att lägga in en brasklapp angående "rätt till relation". Men jag orkade inte och jag hoppades att folk skulle vara smarta nog att fatta ändå. Ibland orkar man bara inte förtydliga varenda mening på dagisnivå för att ingen ska missförstå med flit. JA jag råkade formulera mig så förlåt så in i helvete jävla mycket.