Är man gubbsjuk om man...?
Du har skrivit i andra trådar att du har en funktionsvariation och att du (bland annat) jobbar på daglig verksamhet, där du kan ägna dig åt att skriva böcker, och att du tidigare hade boendestöd. Du har också skrivit att du har vissa svårigheter med socialt samspel och att du inte har så många vänner samt begränsad erfarenhet av kärleksrelationer. Om jag förstår dig rätt så har du haft några flickvänner men relationerna till dessa har inte riktigt följt "mallen" för vad som ses som "norm" hos gemene person. Du har till exempel berättat om att du var tillsammans med en tjej i fyra år (om jag minns rätt) men inte bjöd hem henne till din lägenhet en enda gång under de åren. Anledningen till det är att du ser ditt hem som "din enda trygghet" och att du vill vara ifred där. Inte heller dina vänner får komma hem till dig. Den enda person du har släppt in är din tidigare boendestödjare.
När man är 24 år är man vuxen. Det är inte nån extremt stor skillnad mellan 24 och 41 år "i vanliga fall" heller. Skillnaden brukar i första hand handla om att befinna sig på olika plan i livet. 24-åringen är kanske student och delar lägenhet med en kompis, springer på krogen och lever på nudlar i slutet av månaden. 41-åringen har kanske hunnit göra karriär och har stabil ekonomi, har varit gift och fått tre barn. 24-åringen drömmer kanske om att möta sin stora kärlek och känner sig redo för att bilda familj. 41-åringen är kanske nyskild med barn varannan vecka och vill inte binda sig utan "leka runt" på sina barnfria veckor. Men mot bakgrund av ovanstående stycke så tycker jag inte att det låter märkligt att ni träffas. För om jag förstår dig rätt så har du inga barn, har inte varit gift eller sambo och har inte heller "gjort karriär" i egentlig mening (även om du verkar ha hittat en sysselsättning du trivs med i ditt författarskap) eller tjänat några större summor. Om jag inte har fått helt fel uppfattning av dig så låter det inte som om du lever så himla mycket annorlunda jämfört med när du var 25. Om du är intresserad av henne som person och vill vara med henne så ser jag inte varför det skulle handla om "gubbsjuka". Vad tycker hon om åldersskillnaden?