Anonym (M.K) skrev 2025-01-10 13:53:19 följande:
Precis, man kan ju inte veta vad som händer eller om det händer. Jag tycker väl också att man kanske kunde ana att en kvinna i den åldern kanske kan skaffa barn. Men jag tänker just nu på om jag tar jobbet, det kommer ta några månader innan jag börjar. Jag vill inte gå och vara nervös varje måndag inför att vara gravid. Det känns inte heller bra. Det är inte så det ska vara.
Så därför har jag börjat väga åt att inte ta det, just för att jag tänker hur jag skulle må utav oro och stress. Jobbet är samma som jag är på idag fast det är högre position. Det är väldigt stressigt och tungt. Därför kommer det vara svårt att jobba som gravid om man mår dåligt och jag kommer antagligen gå hem ganska tidigt pga belastningen. Dock så kommer den situationen inte förändras om jag är kvar på mitt nuvarande då det är samma jobb fast det andra högre position.
Jag vet ju att detta inte är sista chansen. Det kommer möjligheter om några år och det var min tanke först att skaffa familj innan jag klättrar. Jag har ju liksom inte bråttom egentligen för det var ju min plan. Men så kom en chans tidigare och alla mina chefer vill ju att jag ska ta det samt även de som jobbar på arbetsplatsen jag kommer byta till i så fall. Så det är ju smickrande, verkligen men jag måste tänka på mig själv först!
Förstår , jag tänker också som sagt att de säkert räknar med att en kvinna i din ålder kan bli gravid inom den närmaste framtiden.
Men såklart ska du göra det som känns bäst för dig. Det är ju olika hur man mår under graviditeten , man vet aldrig det innan. Jag har aldrig haft foglossning någon av mina graviditeter förrän nu i slutet när jag väntar mitt fjärde barn, ibland om jag t.ex har städat eller varit i tvättstugan eller lyft min snart 3-åring mycket kan jag knappt gå.
Sen finns det ju de som mår ganska bra och kan vara aktiva hela graviditeten, min dotters danslärare jobbade (dansade alltså) tills strax innan hon skulle föda. Men som sagt vet man ju inte det innan.