KimLinnefeldt skrev 2024-11-12 11:28:00 följande:
Nja, jag skulle tro att deras samtal leder till att han får så mycket sex som hon vill ha och njuter av.
Det är lite som med barnuppfostran. Man kan tjata och tjata och gnälla och sucka, men det hjälper inte, om man inte är konsekvent. Man måste vara bestämd, ha nolltolerans, i vissa lägen.
Du säger att man ibland kan behöva planera in tid för sex. Det låter ju nästan som... schemalagt...
Du vänder mig emot mina inlägg där jag ger konkreta förslag. Har du själv något konkret förslag om vad hon kan göra?
Jag tror risken är att schemalagt sex gör att hon har sex utan att njuta.
Om de gör ett schema som ger honom fler sextillfällen har ju tjatet lönat sig.
Du missade lite det jag skrev. I vissa fall kan man ha svårt att få in tid för sex. Ibland, i perioder, har vi jobbat så olika att det vanliga sextillfällena som uppstår naturligt minskar. Då har vi behövt planera i tid som kan leda till sex.I vårat fall är det dock lika okej om det inte blir sex, bara närhet och mys. Skillnaden är att vi båda vill samma sak. Bara att vi måste styra om vissa saker/andra rutiner.
Detsamma kan gälla barnfamiljer som har så mycket planerat att sexet riskerar försvinna, men båda vill egentligen ha sex.
Här är det en helt annan situation, att de vill ha olika mycket sex. Hon är pressad, har börjat ställa upp. Har börjat få ont. Han klagar på att de aldrig har sex.
Du får tro vad du vill, men jag tror inte på schemaläggning för att jämka. Det skulle ju innebära att hon behövde ha ännu mer sex.
I första hand tror jag att de bör fundera på hur det står till med relationen. Jag tvivlar på att kärleken är så stark. Så jag tror egentligen inte på den här relationen, men om jag ändå skulle ge henne råd så skulle jag fråga hur hon upplever sexet. Jag tror att hon behöver fokusera på att sexet ska bli bra för henne. Kanske är det redan bra när de har sex och då tycker jag att hon ska berätta hur hon känner, att hon vill kunna njuta av sex, men att hon inte kan det när hon känner sig pressad att ha sex oftare än hon vill. Jag tycker hon ska berätta att hon får ont, om hon har sex för ofta. Jag tror att A och O är att hon njuter av sexet. Det finns liksom inga genvägar. Visst skulle hon kunna tillfredsälla honom ibland, särskilt i tillfällen när de kanske börjat ha sex men hon inte har tillräcklig lust.. I förlängningen kanske hon kan runka, eller suga av honom några extra gånger om det känns okej.
Jag tror ändå basen för att få relationen och sexet att fungera är att hon tycker om sexet och ser fram emot det.
Självklart ska han också njuta av sexet, men eftersom han vill ha mer gillar han det nog. Däremot tror jag han får acceptera hennes begränsningar. Om han absolut inte kan nöja sig med det (och onanera emellan) får han nog byta partner.