• Anonym (Tips!)

Tjat om sex

Hej!

vet inte vad jag ska göra, men min man, eller ja pojkvän, kille eller vad man ska kalla honom, klagar och tjatar på att vi aldrig har sex. Vi har sex kanske 2 ggr i veckan, och jag tycker att det är ganska normalt. men jag vet inte? blir tokig på hans tjatande! Vi har varit tillsammans i ca 1 år, och tjatander har väl pågått i 6 mån något sånt. Tips tack!

• Svar på tråden Tjat om sex
  • Meddelande borttaget
  • New  Dawn
    Tukt skrev 2024-11-09 09:37:28 följande:
    Jag har aldrig sagt att man ska ställa upp på något. Det är ofta ett narrativ som används då det kommer till manlig sexualitet. 
    I stället menar jag att han signalerar ett behov man ska ta på allvar. Och att sex ofta hänger samman med närhet och även ibland med romatik. Och att man därför ska ta hans önskningar på mer allvar än att avfärda dom som tjat.
    Du använde jämförelsen med dammsugning. Om man har sex som en kompromiss, likt dammsugning, är det inget annat än att ställa upp. För det är väl inte så att du menar att man njuter av att dammsuga och måste gå ingång med kroppen för att dammsuga. . Det har inget med "manlig" sexualitet generellt att göra. Det var din beskrivning. Blanda inte in andra mäns sexualitet i din trista beskrivning av sex. 

Jag håller inte med dig. När han "signalerar ett behov" blir det ett tjat för henne. Det blir inte bättre av att du försöket omformulera dig. 
    Hur kommer det sig att du inte tycker att hennes behov är viktiga. Hon vill inte ha sex så ofta. Varför är inte hennes lust mer viktig? Varför ska inte han kompromissa? 
    Jag tycker hans beteende varken handlar om närhet eller romantik. Han tjatar. Har svårt att se det fina och romantiska i det.  Han håller på att döda deras sexliv. Bättre om han hade onanerat mellan tillfällena, så kunde de ha ett bra sexliv med sex två gånger i veckan, och utveckla det, utan tjat, konflikter och ställa-upp sex. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (m)
    New Dawn skrev 2024-11-09 10:02:17 följande:
    Du använde jämförelsen med dammsugning. Om man har sex som en kompromiss, likt dammsugning, är det inget annat än att ställa upp. För det är väl inte så att du menar att man njuter av att dammsuga och måste gå ingång med kroppen för att dammsuga. . Det har inget med "manlig" sexualitet generellt att göra. Det var din beskrivning. Blanda inte in andra mäns sexualitet i din trista beskrivning av sex. 

Jag håller inte med dig. När han "signalerar ett behov" blir det ett tjat för henne. Det blir inte bättre av att du försöket omformulera dig. 
    Hur kommer det sig att du inte tycker att hennes behov är viktiga. Hon vill inte ha sex så ofta. Varför är inte hennes lust mer viktig? Varför ska inte han kompromissa? 
    Jag tycker hans beteende varken handlar om närhet eller romantik. Han tjatar. Har svårt att se det fina och romantiska i det.  Han håller på att döda deras sexliv. Bättre om han hade onanerat mellan tillfällena, så kunde de ha ett bra sexliv med sex två gånger i veckan, och utveckla det, utan tjat, konflikter och ställa-upp sex. 
    Fast varför skriver du om vad mannen borde eller inte borde göra. Han har inte bett om råd i tråden. Tror du han läser den?
  • Tukt
    New Dawn skrev 2024-11-09 10:02:17 följande:

Jag förstår att du resonerar som du gör, eftersom att du även med mig försöker förminska det jag skriver, i stället för att utbyta tankar.
    Det är precis det TS också gör. Förminskar sin partners behov i stället för att ta en diskussion, resonera och kompromissa.
    Den kompromissen betyder inte att hon ska ställa upp på sex per automatik. Kanske kompromissen är att mannen gör saker som frigör tid, minskar stress, som sedan kan användas till att vårda relationen på valfritt sätt.
    Någon stans måste man se allvaret på alla tusentals trådar här inne på familjeliv, som kanske många gånger är rätt kackiga. Men som i sin mängd visar på att det är just den här oförmågan till att få en balans, som oftast dödar relationer.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Tips!) skrev 2024-11-07 20:16:10 följande:
    Tjat om sex

Hej!

vet inte vad jag ska göra, men min man, eller ja pojkvän, kille eller vad man ska kalla honom, klagar och tjatar på att vi aldrig har sex. Vi har sex kanske 2 ggr i veckan, och jag tycker att det är ganska normalt. men jag vet inte? blir tokig på hans tjatande! Vi har varit tillsammans i ca 1 år, och tjatander har väl pågått i 6 mån något sånt. Tips tack!

I din sits hade jag berättat att jag inte gillar det han säger, att min lust blir mindre av det. För det är en bra metod att förstöra lust att tjata som han gör. 

En egen reflektion är att jag inte kan fatta hur man kan vilja ha sex med nån som inte vill. Tänker nåt ex som pliktskyldigt smekt mig för att ge orgasm efter han kommit, mest avtändande någonsin när man märker att viljan inte finns. Avbröt direkt då.
  • Anonym (m)
    Anonym (Fia) skrev 2024-11-09 10:33:22 följande:
    I din sits hade jag berättat att jag inte gillar det han säger, att min lust blir mindre av det. För det är en bra metod att förstöra lust att tjata som han gör. 

En egen reflektion är att jag inte kan fatta hur man kan vilja ha sex med nån som inte vill. Tänker nåt ex som pliktskyldigt smekt mig för att ge orgasm efter han kommit, mest avtändande någonsin när man märker att viljan inte finns. Avbröt direkt då.
    När jag gjorde det med mitt ex då började han istället gnälla om att han måste få gnälla (minns inte hans ordval)

men det kanske går bättre för TS
  • Anonym (Fia)
    Anonym (m) skrev 2024-11-09 13:07:52 följande:
    När jag gjorde det med mitt ex då började han istället gnälla om att han måste få gnälla (minns inte hans ordval)

men det kanske går bättre för TS
    Ja det är ju en variant ;) Ett ex ja...

Han kan ju få en chans att få veta vad sextjat ger för resultat i ts fall. Kanske fattar han, man kan hoppas.
  • Anonym (Han borde lämna dig)

Inleds inte en relation av att bägge parter vill hålla på som kaniner i två år (Det är så länge nykärlek varar) så är det inte kärlek. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Han borde lämna dig) skrev 2024-11-09 13:17:45 följande:

Inleds inte en relation av att bägge parter vill hålla på som kaniner i två år (Det är så länge nykärlek varar) så är det inte kärlek. 

Det verkar vara olika. Jag är en kanin även efter två år vilket jag har förstått är en extrem, men det finns alla varianter. 

Med det sagt så krävs det saker för att speciellt kvinnor ska vilja ha sex. Det ska vara exceptionellt skönt(där ingår att få orgasm varje gång), relationen ska vara bra osv. När kvinnor är nykära så verkar en del acceptera det där dåliga sexet en del män sysslar med där dom kommer 1gång av 5 t ex. Är det riktigt bra så vill kvinnor ha sex när även relationen är bra. Inga konstigheter.
Svar på tråden Tjat om sex