New Dawn skrev 2024-11-09 10:02:17 följande:
Du använde jämförelsen med dammsugning. Om man har sex som en kompromiss, likt dammsugning, är det inget annat än att ställa upp. För det är väl inte så att du menar att man njuter av att dammsuga och måste gå ingång med kroppen för att dammsuga. . Det har inget med "manlig" sexualitet generellt att göra. Det var din beskrivning. Blanda inte in andra mäns sexualitet i din trista beskrivning av sex.
Jag håller inte med dig. När han "signalerar ett behov" blir det ett tjat för henne. Det blir inte bättre av att du försöket omformulera dig.
Hur kommer det sig att du inte tycker att hennes behov är viktiga. Hon vill inte ha sex så ofta. Varför är inte hennes lust mer viktig? Varför ska inte han kompromissa?
Jag tycker hans beteende varken handlar om närhet eller romantik. Han tjatar. Har svårt att se det fina och romantiska i det. Han håller på att döda deras sexliv. Bättre om han hade onanerat mellan tillfällena, så kunde de ha ett bra sexliv med sex två gånger i veckan, och utveckla det, utan tjat, konflikter och ställa-upp sex.
Jag förstår att du resonerar som du gör, eftersom att du även med mig försöker förminska det jag skriver, i stället för att utbyta tankar.
Det är precis det TS också gör. Förminskar sin partners behov i stället för att ta en diskussion, resonera och kompromissa.
Den kompromissen betyder inte att hon ska ställa upp på sex per automatik. Kanske kompromissen är att mannen gör saker som frigör tid, minskar stress, som sedan kan användas till att vårda relationen på valfritt sätt.
Någon stans måste man se allvaret på alla tusentals trådar här inne på familjeliv, som kanske många gånger är rätt kackiga. Men som i sin mängd visar på att det är just den här oförmågan till att få en balans, som oftast dödar relationer.