Tukt skrev 2024-11-09 10:27:30 följande:
Jag förstår att du resonerar som du gör, eftersom att du även med mig försöker förminska det jag skriver, i stället för att utbyta tankar.
Det är precis det TS också gör. Förminskar sin partners behov i stället för att ta en diskussion, resonera och kompromissa.
Den kompromissen betyder inte att hon ska ställa upp på sex per automatik. Kanske kompromissen är att mannen gör saker som frigör tid, minskar stress, som sedan kan användas till att vårda relationen på valfritt sätt.
Någon stans måste man se allvaret på alla tusentals trådar här inne på familjeliv, som kanske många gånger är rätt kackiga. Men som i sin mängd visar på att det är just den här oförmågan till att få en balans, som oftast dödar relationer.
Jag tycker verkligen att dammsugning är en extremt dålig jämförelse med sex. Detta är ett forum, där man debatterar och disskuterar ämnen, och då måste man vara beredd på att få kritik. Jag tycker din syn på sex där du använder kompromisser med dammsugniger ett riktigt lågvattenmärke.
Tänk efter ett varv. Du tycker att TS förminskar sin mans behov, när han tjatar om sex (utöver de två gånger i veckan de har sex) . Du har tydligen inte tänkt på att han förminskar henne, när han inte respekterar hennes nej. Han fortsätter istället fortsätter att tjata i 6(!)månader. Det har du tydligen inget problem med. Märkligt. Mycket ska hon tåla, men han har du inga förväntningar på alls.
Så du menar inte att kompromissen ska handla om sex? (!) Det var ju ett udda sätt att se på kompromisser. Allvarligt talat känns det som om du bara försöker kollra bort mig. Du kan inte ens stå för att du tycker de ska kompromissa med sex.
Om man jämför det med dammsugning. Vi säger att kvinnan vill att mannen ska dammsuga mer, men för att kompromissa om det frigör kvinnan mannens tid och minskar hans stress. Skulle någon tycka att det är en kompromiss gällande dammsugning ? Troligen inte. (möjligen du, som verkar ha ett alternativt sätt att använda ordet kompromiss)