• Anonym (Tips!)

Tjat om sex

Hej!

vet inte vad jag ska göra, men min man, eller ja pojkvän, kille eller vad man ska kalla honom, klagar och tjatar på att vi aldrig har sex. Vi har sex kanske 2 ggr i veckan, och jag tycker att det är ganska normalt. men jag vet inte? blir tokig på hans tjatande! Vi har varit tillsammans i ca 1 år, och tjatander har väl pågått i 6 mån något sånt. Tips tack!

• Svar på tråden Tjat om sex
  • New  Dawn
    Tukt skrev 2024-11-09 10:27:30 följande:
    Jag förstår att du resonerar som du gör, eftersom att du även med mig försöker förminska det jag skriver, i stället för att utbyta tankar.
    Det är precis det TS också gör. Förminskar sin partners behov i stället för att ta en diskussion, resonera och kompromissa.
    Den kompromissen betyder inte att hon ska ställa upp på sex per automatik. Kanske kompromissen är att mannen gör saker som frigör tid, minskar stress, som sedan kan användas till att vårda relationen på valfritt sätt.
    Någon stans måste man se allvaret på alla tusentals trådar här inne på familjeliv, som kanske många gånger är rätt kackiga. Men som i sin mängd visar på att det är just den här oförmågan till att få en balans, som oftast dödar relationer.
    Jag tycker verkligen att dammsugning är en extremt dålig jämförelse med sex. Detta är ett forum, där man debatterar och disskuterar ämnen, och då måste man vara beredd på att få kritik. Jag tycker din syn på sex där du använder kompromisser med dammsugniger ett riktigt lågvattenmärke. 

Tänk efter ett varv. Du tycker att TS förminskar sin mans behov, när han tjatar om sex (utöver de två gånger i veckan de har sex) . Du har tydligen inte tänkt på att han förminskar henne, när han inte respekterar hennes nej. Han fortsätter istället fortsätter att tjata i 6(!)månader. Det har du tydligen inget problem med. Märkligt. Mycket ska hon tåla, men han har du inga förväntningar på alls.

Så du menar inte att kompromissen ska handla om sex? (!) Det var ju ett udda sätt att se på kompromisser. Allvarligt talat känns det som om du bara försöker kollra bort mig. Du kan inte ens stå för att du tycker de ska kompromissa med sex. 

Om man jämför det med dammsugning. Vi säger att kvinnan vill att mannen ska dammsuga mer, men för att kompromissa om det frigör kvinnan mannens tid och minskar hans stress. Skulle någon tycka att det är en kompromiss gällande dammsugning ? Troligen inte. (möjligen du, som verkar ha ett alternativt sätt att använda ordet kompromiss) 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Han borde lämna dig)
    Anonym (Fia) skrev 2024-11-09 14:26:43 följande:
    Det verkar vara olika. Jag är en kanin även efter två år vilket jag har förstått är en extrem, men det finns alla varianter. 

Med det sagt så krävs det saker för att speciellt kvinnor ska vilja ha sex. Det ska vara exceptionellt skönt(där ingår att få orgasm varje gång), relationen ska vara bra osv. När kvinnor är nykära så verkar en del acceptera det där dåliga sexet en del män sysslar med där dom kommer 1gång av 5 t ex. Är det riktigt bra så vill kvinnor ha sex när även relationen är bra. Inga konstigheter.
    Konstigheten är att stanna med en kvinna som inte är attraherad av dig och inte vill ha sex med dig, utan hon har dig för andra orsaker. Män borde skilja sig när deras fru inte vill ha honom på det sättet.
  • Anonym (m)
    Anonym (Han borde lämna dig) skrev 2024-11-09 23:17:29 följande:
    Konstigheten är att stanna med en kvinna som inte är attraherad av dig och inte vill ha sex med dig, utan hon har dig för andra orsaker. Män borde skilja sig när deras fru inte vill ha honom på det sättet.
    Fast TS vill ju ha sex med honom
  • New  Dawn
    Anonym (Fia) skrev 2024-11-09 10:33:22 följande:
    I din sits hade jag berättat att jag inte gillar det han säger, att min lust blir mindre av det. För det är en bra metod att förstöra lust att tjata som han gör. 

En egen reflektion är att jag inte kan fatta hur man kan vilja ha sex med nån som inte vill. Tänker nåt ex som pliktskyldigt smekt mig för att ge orgasm efter han kommit, mest avtändande någonsin när man märker att viljan inte finns. Avbröt direkt då.
    Håller med 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Fia) skrev 2024-11-09 14:26:43 följande:
    Det verkar vara olika. Jag är en kanin även efter två år vilket jag har förstått är en extrem, men det finns alla varianter. 

Med det sagt så krävs det saker för att speciellt kvinnor ska vilja ha sex. Det ska vara exceptionellt skönt(där ingår att få orgasm varje gång), relationen ska vara bra osv. När kvinnor är nykära så verkar en del acceptera det där dåliga sexet en del män sysslar med där dom kommer 1gång av 5 t ex. Är det riktigt bra så vill kvinnor ha sex när även relationen är bra. Inga konstigheter.
    Jag håller med dig om att kvinnor nog vill att mer ska stämma gällande relationen, och situationen, för att vilja ha sex, än män (generellt) .

Däremot tvivlar jag på att kvinnor ställer högre kvar på njutning och orgasmer. Jag tror tvärtom att kvinnor oftare har sex utan att vara riktigt kåt, utan att njuta så mycket, och utan orgasm än män.
    Jag tror att det nästan är tvärtom. Kvinnor som har lägre lust, vill ha sex mer sällan, är nog oftare dem som inte njuter så mycket. 
  • Anonym (Happyboy)

Vad du än gör. ha inte sex för att han tjatar. Sex ska man ha för att man vill och är tänd på sin partner. Jag och min sambo har sex, ungefär 3gånger om året, och det skulle aldrig falla mig in att tjata på henne, för det skulle bara bli dåligt för oss båda.

• Tukt
    New Dawn skrev 2024-11-09 17:41:02 följande:
    Jag tycker verkligen att dammsugning är en extremt dålig jämförelse med sex. Detta är ett forum, där man debatterar och disskuterar ämnen, och då måste man vara beredd på att få kritik. Jag tycker din syn på sex där du använder kompromisser med dammsugniger ett riktigt lågvattenmärke. 

Tänk efter ett varv. Du tycker att TS förminskar sin mans behov, när han tjatar om sex (utöver de två gånger i veckan de har sex) . Du har tydligen inte tänkt på att han förminskar henne, när han inte respekterar hennes nej. Han fortsätter istället fortsätter att tjata i 6(!)månader. Det har du tydligen inget problem med. Märkligt. Mycket ska hon tåla, men han har du inga förväntningar på alls.

Så du menar inte att kompromissen ska handla om sex? (!) Det var ju ett udda sätt att se på kompromisser. Allvarligt talat känns det som om du bara försöker kollra bort mig. Du kan inte ens stå för att du tycker de ska kompromissa med sex. 

Om man jämför det med dammsugning. Vi säger att kvinnan vill att mannen ska dammsuga mer, men för att kompromissa om det frigör kvinnan mannens tid och minskar hans stress. Skulle någon tycka att det är en kompromiss gällande dammsugning ? Troligen inte. (möjligen du, som verkar ha ett alternativt sätt att använda ordet kompromiss) 
    Det är varken diskussion eller kritik när man "herregud" eller "tar mig för pannan". Inte heller är det en diskussion när man kallar kommunikation för "tjat". Möjligen efter att man uttömt ämnet så pass att båda parter känner sig nöjda.
    .
  • New  Dawn
    Tukt skrev 2024-11-10 10:19:33 följande:
    Det är varken diskussion eller kritik när man "herregud" eller "tar mig för pannan". Inte heller är det en diskussion när man kallar kommunikation för "tjat". Möjligen efter att man uttömt ämnet så pass att båda parter känner sig nöjda.
    .
    Det funkar utmärkt att använda sådan uttryck. Det förstärker min åsikt om hur fel  jag anser att vissa beskrivningar och jämförelser är.  Du eller andra läsare som tänker att man borde kunna kompromissa med sex på samma sätt som städning, kanske får sig en tankeställare, när de erfar hur dumt det kännas. Det skulle kunna få personer att ifrågasätta sin egen syn på sex. 

Du kunde i stället beskriva vad du menar med kompromisser, när de inte ens saken man kompromissar om berörs i ditt exempel. 
     Det är enklare att fokusera på mig än att utveckla vad du menar. 

Hur kan du kalla TS mans tjat om sex för kommunikation?
    På vilka grunder?
    Att be om något om och om igen fast man får nej är tjat. 
  • New  Dawn
    Tukt skrev 2024-11-09 00:16:37 följande:
    Går det att kompromissa med kärlek och romantik då? Kompromissa med att vårda relationen?
    Vad menar du med detta? 
  • Tukt
    New Dawn skrev 2024-11-10 11:06:36 följande:
    Det funkar utmärkt att använda sådan uttryck. Det förstärker min åsikt om hur fel  jag anser att vissa beskrivningar och jämförelser är.  Du eller andra läsare som tänker att man borde kunna kompromissa med sex på samma sätt som städning, kanske får sig en tankeställare, när de erfar hur dumt det kännas. Det skulle kunna få personer att ifrågasätta sin egen syn på sex. 

Du kunde i stället beskriva vad du menar med kompromisser, när de inte ens saken man kompromissar om berörs i ditt exempel. 
     Det är enklare att fokusera på mig än att utveckla vad du menar. 

Hur kan du kalla TS mans tjat om sex för kommunikation?
    På vilka grunder?
    Att be om något om och om igen fast man får nej är tjat. 
    Jag fokuserar inte på dig, utan på det sätt du inte diskuterar.
    Och jag har varit ganska tydlig med vad jag tycker. Att vare sig kalla kommunikation för "tjat" eller att "tjata" är speciellt bra i en relation.
    Samt att det som kallas "sex" också är närhet. Rent av kärlek och romantik.
    Och att utan att hantera, diskutera, kompromissa är ett speciellt bra sätt att vårda en relation.
    .
Svar på tråden Tjat om sex