• Anonym (Tips!)

Tjat om sex

Hej!

vet inte vad jag ska göra, men min man, eller ja pojkvän, kille eller vad man ska kalla honom, klagar och tjatar på att vi aldrig har sex. Vi har sex kanske 2 ggr i veckan, och jag tycker att det är ganska normalt. men jag vet inte? blir tokig på hans tjatande! Vi har varit tillsammans i ca 1 år, och tjatander har väl pågått i 6 mån något sånt. Tips tack!

• Svar på tråden Tjat om sex
  • Anonym (Tips!)
    Anonym (K) skrev 2024-11-07 20:21:25 följande:

Byt karl.

Ok för att? Kan han vara sexmissbrukare? mina tankar har gått lite så..:
  • Anonym (K)

Eller du kan ju roa dig med att fråga honom, gärna med stoooora ledsna ögon, om han verkligen vill att du ska ha sex mot din vilja. Om han verkligen skulle njuta av att veta att du egentligen inte vill. Om han inte kan respektera att det är så här din sexlust ser ut.

• Anonym (K)
    Anonym (Tips!) skrev 2024-11-07 20:22:23 följande:
    Nä, men för att han tjatar om sex. Det är en varningsflagga. Kan bli värre med tiden, bitterhet i relationen. Verkar rätt illa redan nu, du verkar må dåligt av hans tjat och skuldbeläggande.
  • Anonym (A)
    Anonym (Tips!) skrev 2024-11-07 20:22:23 följande:
    För att om han inte respekterar ett nej och att du inte vill är han inget att ha. Sex ska bara ske om båda vill, vet han inte det är det bästa han är singel. Jag har hört att många våldtäkter sker i relationer. Fråga om han gillar våldtäkter? Så han får sig en tankeställare. 
  • Anonym (Tips!)

Går likställas med övergrepp alltså? Troddd bara han var sexmissbrukare

• Anonym (eh)
    Anonym (Tips!) skrev 2024-11-07 20:35:56 följande:

vad pratar du om, varför skulle han vara sexmissbrukare?

Ingen vill höra tjat hela tiden. Då dumpar man. Något mer?
  • Anonym (K)
    Anonym (Tips!) skrev 2024-11-07 20:35:56 följande:

Sex mot någons vilja, även tjatsex, är en form av övergrepp ja. Att tjata och skuldbelägga är mer åt psykisk misshandel.
  • Anonym (Tips!)

Oj, ska han söka hjäp för övergrepp då? han har inte gjort något fysiskt mot mig 

• Anonym (K)
    Anonym (Tips!) skrev 2024-11-07 20:46:13 följande:

Oj, ska han söka hjäp för övergrepp då? han har inte gjort något fysiskt mot mig 

Nej, han behöver inte söka hjälp, han verkar inte sjuklig av det du beskriver. Även om det är obehagligt så är tyvärr många så där utan att det är något fel i huvudet på dem.
Svar på tråden Tjat om sex