• Anonym (Tips!)

Tjat om sex

Hej!

vet inte vad jag ska göra, men min man, eller ja pojkvän, kille eller vad man ska kalla honom, klagar och tjatar på att vi aldrig har sex. Vi har sex kanske 2 ggr i veckan, och jag tycker att det är ganska normalt. men jag vet inte? blir tokig på hans tjatande! Vi har varit tillsammans i ca 1 år, och tjatander har väl pågått i 6 mån något sånt. Tips tack!

• Svar på tråden Tjat om sex
  • Anonym (Fia)
    Tukt skrev 2024-11-08 20:34:47 följande:
    Det hela är ju ganska enkelt. Två eller fler i en relation har alla behov. Behoven är olika. Där måste man kunna hitta ett sätt att förstå varandra och hitta kompromisser, vare sig det är sex eller damsugning. Där med inte sagt att någon har mer rätt än den andra.
    Har man sedan kommit till ett läge där det upplevs som "tjat" så är det dags att ta tag i problemen. Annars funkar det inte i längden.
    Och sex handlar sällan bara om en orgasm, det handlar också om närhet, och rent av kärlek. En närhet som även utan sex  riskerar försvinna helt över tid.
    Sex kompromissar man inte om. Två personer ska gilla det, annars är det poänglöst och rätt vidrigt.
  • Anonym (Män)
    Anonym (Tips!) skrev 2024-11-07 20:16:10 följande:
    Tjat om sex

Hej!

vet inte vad jag ska göra, men min man, eller ja pojkvän, kille eller vad man ska kalla honom, klagar och tjatar på att vi aldrig har sex. Vi har sex kanske 2 ggr i veckan, och jag tycker att det är ganska normalt. men jag vet inte? blir tokig på hans tjatande! Vi har varit tillsammans i ca 1 år, och tjatander har väl pågått i 6 mån något sånt. Tips tack!

Män måste förstå att sex är ingen rättighet. 
  • Tukt
    Anonym (Fia) skrev 2024-11-08 20:56:56 följande:
    Sex kompromissar man inte om. Två personer ska gilla det, annars är det poänglöst och rätt vidrigt.
    Det kan ju också vara en prioriteringsfråga.
  • Anonym (Vakna upp)
    Liventill skrev 2024-11-08 17:30:53 följande:
    Är så jävla trött på dina iq-befriade alster i detta forum. Du är verkligen sinnebilden av en hypersexuell gubbe som dricker dina äckliga folköl och tycker att du är Guds gåva till oss kvinnor. 
    Herregud. Du later som en  extremt  otrevlig typ.  Han hade en poang med att mans kärlek språk är i princrip intimate stunder...det är ett behöv dock med sunt fornuft kan ej sex hela tiden men ska ej ses som tjat men hellre ett väg för mannen att känner ett stärk bond med den personen de tycker om  och visar deras atrå. Svenska är ej min första språk  innan du kommer med någon elak kommentar.

Kvinnar (obs en generalisation) har ett annat kärleks språk. Och det är ok! Man i överlåg alltid föroker deras bästa att möta den kvinnors behöv men om man fråga om ni kan möta deras behöv är det tjat.

Relationer ska ej vara 5050 men 100%100% ett rimlig balans!
  • Anonym (Fia)
    Tukt skrev 2024-11-08 21:05:16 följande:
    Det kan ju också vara en prioriteringsfråga.
    För just dig kan det ju vara det ja. Säg att du har en kvinna som har ett behov av att pegga dig med en jättedildo 5 ggr/veckan. Du kan ju kompromissa och prioritera hennes välmående genom att genomföra det? Annars kan ju relationen förstöras.
  • Tukt
    Anonym (Fia) skrev 2024-11-08 21:46:39 följande:
    För just dig kan det ju vara det ja. Säg att du har en kvinna som har ett behov av att pegga dig med en jättedildo 5 ggr/veckan. Du kan ju kompromissa och prioritera hennes välmående genom att genomföra det? Annars kan ju relationen förstöras.
    Alternativet är ju att inte ha en relation alls om man inte vill ha sex, närhet och liknande. Då är det ju bättre med en kompis.
  • Anonym (Usch)

Det går inte att kompromissa med antal sextillfällen. Eller ja det går, men hur bra sex är det när den ena egentligen inte vill? Däremot finns det andra sätt att mötas på.

Min partner har också väldigt låg sexlust, skulle aldrig vara bekväm med att ha sex med honom om jag vet att han bara gör det för min skull. Istället har jag lugnt och utan att anklaga honom uttryckt mina sexuella behov och att jag önskar att vi kan finna en lösning som inte innebär att han ska göra våld på sig själv. 

Han har funderat över sin sexlust och varför den minskat. Han är lätt deprimerad och lever ganska ohälsosamt. Han har lovat att ta tag i sitt allmänna mående och att kommunicera med mig bättre. Och jag har frågat vad jag kan göra för att han ska känna mer lust.
    Om jag fortfarande inte är nöjd får jag välja att acceptera eller lämna honom.

Själv tycker jag att två gånger i veckan är ganska normalt. Om TS sexlust alltid har legat på samma nivå så finns det inte så mycket att göra.

• Tukt
    Anonym (Usch) skrev 2024-11-09 00:13:00 följande:

Det går inte att kompromissa med antal sextillfällen. Eller ja det går, men hur bra sex är det när den ena egentligen inte vill? Däremot finns det andra sätt att mötas på.

Min partner har också väldigt låg sexlust, skulle aldrig vara bekväm med att ha sex med honom om jag vet att han bara gör det för min skull. Istället har jag lugnt och utan att anklaga honom uttryckt mina sexuella behov och att jag önskar att vi kan finna en lösning som inte innebär att han ska göra våld på sig själv. 

Han har funderat över sin sexlust och varför den minskat. Han är lätt deprimerad och lever ganska ohälsosamt. Han har lovat att ta tag i sitt allmänna mående och att kommunicera med mig bättre. Och jag har frågat vad jag kan göra för att han ska känna mer lust.
    Om jag fortfarande inte är nöjd får jag välja att acceptera eller lämna honom.

Själv tycker jag att två gånger i veckan är ganska normalt. Om TS sexlust alltid har legat på samma nivå så finns det inte så mycket att göra.

Går det att kompromissa med kärlek och romantik då? Kompromissa med att vårda relationen?
  • Anonym (Hmm)
    Tukt skrev 2024-11-08 16:46:40 följande:

Det du kallar tjat är ett behov för honom. Att förminska någons behov till "tjat" är inte bra för relationen. 
    NI måste snacka om det, helst med en terepeut eller så kommer er relation snart ruttna.

Märks att du är en man o nedvärderar hennes känslor. Hans tjat är inte annat än egocentriskt
  • Anonym (Hmm)
    jontebula skrev 2024-11-08 17:23:33 följande:
    2 gånger i veckan är ju knappt nånting, förstår att han tjatar..... varför så lite?
    Det är fullt normalt två gånger i veckan . Sen att du är en över kåt bäver får stå för dig 
Svar på tråden Tjat om sex