Anonym (Kratos) skrev 2024-09-24 20:15:24 följande:
Härligt att du är saklig! Men hade jag velat diskutera Sverigedemokraternas problematik då hade jag startat en tråd om det.
Jag håller med dig i ditt resonemang att det är viktigt att påpeka när det sker inom sverigedemokraternas kretsar. Min ambition är inte att skademinimera SDs bakgrund. Men det är inte rätt att förminska oppositionens problematik för annars är risken att det växer sig till någonting större. Det är viktigt att våga prata om oppositionen problematik för att det inte ska bli värre.
.
Jag hade köpt ditt resonemang om att det är "svårt sällsynt" inom oppositionen om det inte vore för att oppositionen tampas med antisemitism. Detta var inte lika tydligt för 10 år sedan och ska jag vara helt ärlig så var det ingenting som jag såg då, men jag ser det nu. Orsaken att den växer sig starkare där beror delvis på att oppositionen förminskar en viss kultur/sed/religion som nu börjar bli skadligt för oss. Jag vill understryka att jag INTE drar alla grupper/religioner/kulturer över en kant, men ack så viktigt att påpeka när det blir fel.
Det är viktigt att berätta vart man verkligen hittar fascism, nazism och antisemitism och det riktigt stora problemet.
Det är svårt sällsynt i oppositionen, till och med i de andra regeringspartierna är det sällsynt.
Men tydligen är en värre än hundratals för vissa, och frågan är varför de tycker detta och grunda sig på vad.
Personligen vet jag just antisemitism finns i alla partier, men vi vet också att om man ska bekämpa antisemitism på bred front.
Ja, då finns det endast ett parti att titta på och det partiet är SD.
Anonym (västern har stora problem) skrev 2024-09-25 00:06:54 följande:
Wow vilket tålamod du har. Jag är förundrad.
*applåder*
Och ändå står vi med ett SD som har hundratals av dessa uppräknade.
Visst är saklighet trevligt?