• Anonym (Kratos)

Vill oppositionen ha antisemitism ?

Socialdemokraterna och Vänsterpartiet hade inte vett att i kammaren applådera  när statsministern högt och tydligt fördömde antisemitismen i vårt land. Vill oppositionen att antisemitismen ska eskalera? Oppositionen tiger sig igenom kritiken och vänder sin blick. Antisemitismen får aldrig bli vardagsmat, vi vet bättre!

Drevet som fördes mot Ulf Kristerson där han överöstes med kommentaren "Heidi Fried" har nu visats sig vara obefogad. Jag upplever att drevet som oppositionen kör mot regeringen är ett sätt att tysta hatbrottet som judarna utsätts för här i Sverige. Om Heidi Fried var vid livet, hur tror ni att hon hade reagerat?

Det här är riktigt allvarligt, nästa val är helt avgörande om hur vi vill att vårt samhälle ska se ut, för vid nästa val står demokratin på spel! Tänk er för riktigt noga! Jag kommer aldrig mer lägga min röst på oppositionen!  ALDRIG!

• Svar på tråden Vill oppositionen ha antisemitism ?
  • nihka
    Anonym (Fejkad antirasism) skrev 2024-09-11 21:36:35 följande:
    Ok. Finns det fler stora löftesbrott inom svensk politik senaste 10 åren?
    Inte som omnämns i trådstarten och därför är relevant för tråden.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Kratos)
    nihka skrev 2024-09-11 21:30:02 följande:
    Då kan du som är så duktig på att läsa läsa upp för mig stycket där det står att  stödjare av Hamas röstar i så hög grad på Socialdemokraterna och utgör en så stor del av totalen att partiet är beroende av dem.
    Din teknik biter inte på mig.

För jag har aldrig nämnt något av det du säger och varför du vänder det till någonting annat är en stor gåta för mig. Du få söka efter den informationen själv om det är så viktigt för dig.

Men jag kan säga såhär:

Jag vill ha ett demokratiskt samhälle och socialdemokraterna får gärna ingå i vårt demokratiska system. Men socialdemokraterna ska också tar sitt ansvar för deras regeringsunderlag. 

Socialdemokraterna kräver alltid att regeringen ska ta ansvar och brukar peka finger "brun-högern".

Så lägg när ditt skitsnack och sluta göra en höna av en fjäder. Nu är du bara patetisk.
  • Anonym (Kratos)
    nihka skrev 2024-09-11 21:36:52 följande:
    Vad fint att du nämnde att SD inte har varit befriade från den typen av problematik som NMR befinner sig i idag.

Det var stort och du ska ha en stor eloge för att du erkände dessa  tillkortakommanden.
    Det var inte det jag sa.

Livnär du dig på att ta saker ur sitt sammanhang?

Det här är andra gången som du tar min text ur sitt sammanhang.

Skärp dig!
  • nihka
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-11 21:42:08 följande:
    Din teknik biter inte på mig.

För jag har aldrig nämnt något av det du säger och varför du vänder det till någonting annat är en stor gåta för mig. Du få söka efter den informationen själv om det är så viktigt för dig.

Men jag kan säga såhär:

Jag vill ha ett demokratiskt samhälle och socialdemokraterna får gärna ingå i vårt demokratiska system. Men socialdemokraterna ska också tar sitt ansvar för deras regeringsunderlag. 

Socialdemokraterna kräver alltid att regeringen ska ta ansvar och brukar peka finger "brun-högern".

Så lägg när ditt skitsnack och sluta göra en höna av en fjäder. Nu är du bara patetisk.
    Du har påstått att: "Dagens socialdemokraterna har gjort sig för beroende av Hamassympatisörer." 

Så ta fram faktaunderlaget till ditt påstående. Jag utgår från att du anser dig ha ett faktaunderlag eller har du medvetet postat vilda spekulationer/lögner?

• nihka
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-11 21:45:22 följande:
    Det var inte det jag sa.

Livnär du dig på att ta saker ur sitt sammanhang?

Det här är andra gången som du tar min text ur sitt sammanhang.

Skärp dig!
    Ditt inlägg #28 hade noll och inget att göra med med inlägget du citerade.

Kul lek tänkte jag och gjorde likadant.

Vem är det nu igen som behöver skärpa sig?
  • Anonym (Kratos)
    nihka skrev 2024-09-11 21:50:25 följande:
    Du har påstått att: "Dagens socialdemokraterna har gjort sig för beroende av Hamassympatisörer." 

Så ta fram faktaunderlaget till ditt påstående. Jag utgår från att du anser dig ha ett faktaunderlag eller har du medvetet postat vilda spekulationer/lögner?
    Du har fått två källor så att du ska kunna summera till en simpel slutsats. Om du har en begränsad tankeförmåga så får du bara gilla läget.

Sen har vi haft en historik där du har fått flera delförklaringar. Det sjuka är att du inte ens reagerar på att socialdemokraterna infiltrerades av muslimska brödraskapet i ett demokratiskt samhälle och fortfarande har du inte förstått någonting?

Vi har gjort radikala lagändringar p.g.a. socialdemokraternas maktgirighet. Det enda du efterfrågar är källor men ser inte ens hur samhället har blivit?

Vi har tillräckligt många Hamassympatisörer för att Sverige måste tillämpa en lag som ska förhindra bortgifte.
    Vi har tillräckligt många Hamassympatisörer som inte låter muslimska flickor gå i kortärmat.
    Vi har tillräckligt många Hamassympatisörer där Hedersförtryck har blivit ett nytt begrepp för Sverige.

Om du inte klarar av att göra en simpel slutsats utan att jag måste  visa dig ett faktaunderlag. Då kommer du inte ens bli hjälpt av ett faktaunderlag.
  • Anonym (Fejkad antirasism)
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-11 21:13:06 följande:
    Nä jag sa att socialdemokraterna har gjort sig beroende av Hamassympatisörer. 
    Exakt hur många kanske du har koll på? Jag har inte ens påstått att jag vet, bara att arbetarna kände sig svikna av socialdemokraterna.

www.svt.se/nyheter/inrikes/utlandsfodda-valjer-rodgront

Man behöver inte vara en raketforskare för att dra en simpel slutsats.

Glöm inte hur socialdemokraterna infiltrerades av muslimska brödraskapet år 1994.

www.svd.se/a/MgG4Lm/sa-infiltrerades-socialdemokraterna-av-muslimska-brodraskapet

Läsa kan du uppenbarligen göra själv, men jag kan inte hjälpa dig med att dra en slutsats när du är som du är. 
    Vänstern har alltid velat framstå som goda och man pratar om solidaritet och medkänsla.

Man behöver någon att tycka synd om och tidigare var det arbetarna i Sverige, men när nu hälften av dem lämnat S för SD så fungerar inte längre detta.

Istället har man tagit MENA-invandrarna till en grupp att tycka synd om.

Egentligen bryr man sig inte alls om dem och man håller dem ständigt på behörigt avstånd trots att man älskar mångkultur, enligt egen utsago.

MEN man behöver deras röster och då kan man lura gruppen att man bryr sig om dem. Inte så svårt att göra det när många av dem är lågutbildade analfabeter.
  • nihka
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-11 22:23:15 följande:
    Du har fått två källor så att du ska kunna summera till en simpel slutsats. Om du har en begränsad tankeförmåga så får du bara gilla läget.

Sen har vi haft en historik där du har fått flera delförklaringar. Det sjuka är att du inte ens reagerar på att socialdemokraterna infiltrerades av muslimska brödraskapet i ett demokratiskt samhälle och fortfarande har du inte förstått någonting?

Vi har gjort radikala lagändringar p.g.a. socialdemokraternas maktgirighet. Det enda du efterfrågar är källor men ser inte ens hur samhället har blivit?

Vi har tillräckligt många Hamassympatisörer för att Sverige måste tillämpa en lag som ska förhindra bortgifte.
    Vi har tillräckligt många Hamassympatisörer som inte låter muslimska flickor gå i kortärmat.
    Vi har tillräckligt många Hamassympatisörer där Hedersförtryck har blivit ett nytt begrepp för Sverige.

Om du inte klarar av att göra en simpel slutsats utan att jag måste  visa dig ett faktaunderlag. Då kommer du inte ens bli hjälpt av ett faktaunderlag.
    Bla, bla, bla. Hade du några belägg för ditt påstående eller inte?
  • nihka
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-11 22:23:15 följande:

Jag drar den simpla slutsatsen att du postar vad du tycker och tror medan du inbillar dig att du postar fakta.

Det är inte alla som kan hålla isär åsikter/spekulationer och fakta.
  • Anonym (Fejkad antirasism)
    nihka skrev 2024-09-11 21:50:25 följande:

Se via SCB var S har sina kärnväljare. Finns en uppsjö av MENA-dominerande områden där S har +50 % av rösterna.
Svar på tråden Vill oppositionen ha antisemitism ?