• Anonym (Kratos)

Vill oppositionen ha antisemitism ?

Socialdemokraterna och Vänsterpartiet hade inte vett att i kammaren applådera  när statsministern högt och tydligt fördömde antisemitismen i vårt land. Vill oppositionen att antisemitismen ska eskalera? Oppositionen tiger sig igenom kritiken och vänder sin blick. Antisemitismen får aldrig bli vardagsmat, vi vet bättre!

Drevet som fördes mot Ulf Kristerson där han överöstes med kommentaren "Heidi Fried" har nu visats sig vara obefogad. Jag upplever att drevet som oppositionen kör mot regeringen är ett sätt att tysta hatbrottet som judarna utsätts för här i Sverige. Om Heidi Fried var vid livet, hur tror ni att hon hade reagerat?

Det här är riktigt allvarligt, nästa val är helt avgörande om hur vi vill att vårt samhälle ska se ut, för vid nästa val står demokratin på spel! Tänk er för riktigt noga! Jag kommer aldrig mer lägga min röst på oppositionen!  ALDRIG!

• Svar på tråden Vill oppositionen ha antisemitism ?
  • klyban
    Anonym (Fejkad antirasism) skrev 2024-09-12 21:21:38 följande:
    Ok, du bryr dig om döda judar, men inte om de som lever idag?
    Eller hur?
    Hade du brytt dig om judar hade du reagerat start på det arabnazisterna gör i Sverige. Judar kan inte visa sig ute med judiska attribut på grund av att man tagit hit missanpassade rasister.

Och UK har inte ljugit för henne, det vet du. Du misstolkar medvetet, som vanligt.

Misstolkat vad?

För faktumet är att de nu arbetar nära ett parti som runt hörnet var nazister och hur de dräller ur fascister, nazister och antisematister ur SD.

SÅ ja, ett tomt löfte av uffe, och det är inte första heller och hur han bara säger det folk vill höra och sen struntar i det.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • nihka
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-12 23:16:04 följande:
    Aldrig påstått att jag älskar mina åsikter.
    #Gish gallop

*När El-Haj besökte ökända Palestinakonferenser som har kopplingar till Hamas så är det inte en väljarkår från Moderaterna som dras dit. Om El- Haj mot förmodan skulle ha lyckats med det då har han gjort det jävligt bra måste jag säga. 

*Terrorhoten ligger på nivå 4

*Hamas får uppbackning av Iran.

*El-Haj som vilde, toppen!

Har du siffror så är du nog ett föremål för SÄPO. Du efterfrågar något som jag inte vill veta och jag tänker inte söka av just den anledningen. Kan du bevisa motsatsen så bör du vara försiktig med sin sökning.

Undvik att spela naiv och använd hjärnan vad den är tillför.
    Nej, det var jag som påstod det.
    #Läsförståelse

Naturligtvis finns inga siffror eller annat underlag utan det är du som hittar på.

Du har absolut noll aningen om hur många som röstar på ett visst parti som samtidigt stödjer Hamas. Noll aning. NOLL. Läs: zero.

Undvik att hitta på statistik och håll isär dina åsikter och vad du "tänker" och tror och fakta.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Micke) skrev 2024-09-13 11:11:59 följande:
    Eftersom du är faktaresistent så släpper vi det.

Mår du bra av att hitta på saker så det passar dej så fine för mej.
    Det existerar ingen fakta kring hur människor som röstar på ett visst parti i Sverige ställer sig till Hamas. Bara spekulationer. Vi har inte åsiktsregistrering. Än.
  • nihka
    Mentat skrev 2024-09-13 09:14:08 följande:
    Från Val.se, jämförelse mellan olika val och distrikt. Det är inte svårt, såvida man inte anstränger sig för att blunda så hårt man kan förstås.
    Står inget om Hamassympatier där. Inte ett ord. Det är inte svårt, såvida man inte anstränger sig för att blunda så hårt man kan förstås.
  • Anonym (Iustitia)

Det förekommer att anklagelser om antisemitism används som ett retoriskt vapen i den politiska debatten kring Israel-Palestinakonflikten. Detta kan leda till att legitim kritik av Israels politik felaktigt stämplas som antisemitism. Vi ser redan att väldigt många israeliska politiker anklagar allt och alla för antisemitism när man egentligen kritiserar Israels politik. Detta inskränker vår yttrandefrihet.

• Anonym (Fejkad antirasism)
    nihka skrev 2024-09-13 14:15:44 följande:
    #Läsförståelse

Naturligtvis finns inga siffror eller annat underlag utan det är du som hittar på.

Du har absolut noll aningen om hur många som röstar på ett visst parti som samtidigt stödjer Hamas. Noll aning. NOLL. Läs: zero.

Undvik att hitta på statistik och håll isär dina åsikter och vad du "tänker" och tror och fakta.
    Gå in på SCB och se vad Göteborgs V-väljare är folkbokförda så förstår du bättre.

Skrämmande, demografiska förändringar har medfört att vi har grupper som röstar efter etnicitet och inte efter politisk övertygelse.

Klanröstning.
  • nihka
    Anonym (Fejkad antirasism) skrev 2024-09-13 14:30:45 följande:
    Gå in på SCB och se vad Göteborgs V-väljare är folkbokförda så förstår du bättre.

Skrämmande, demografiska förändringar har medfört att vi har grupper som röstar efter etnicitet och inte efter politisk övertygelse.

Klanröstning.
    Finns fortfarande inga uppgifter om partistöd kopplat till Hamasstöd. Hur svårt kan det vara att ta in det?
  • Anonym (Kratos)
    nihka skrev 2024-09-13 14:15:44 följande:
    #Läsförståelse

Vi får hopps att SÄPO har koll. Det är bra att du inte har koll, du hade varit ett föremål för SÄPO. 

Men El-Haj är smart, han satsade stort och det var på Socialdemokraterna som har en gedigen erfarenhet av korruption. Vi får se hur det går, det var inte så länge sedan som  Nyans ville värva El- haj. Dessutom ringde El- haj till migrationsverket för att prata gott om en imam i ett asylärende, alltså El-haj rekommenderade en  imam som delade inlägg på sociala medier och inläggen var från muslimska brödraskapet som är terroriststämplade.

Mmm, vilden El-haj i riksdagen, toppen!

www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ll27RJ/jamal-el-haj-forsokte-paverka-asylarende

Det är ett visst klientel som drar sig till socialdemokraterna och jag anser att det är en säkerhetsrisk när socialdemokraterna vill ge sken av att det är ett parti som står för demokrati. 

Minns du hur det gick till när socialdemokraterna infiltrerades av muslimska brödraskapet?

Men vist, haka upp dig på dina siffror du.
  • Anonym (Kratos)
    Anonym (Micke) skrev 2024-09-13 11:11:59 följande:
    Eftersom du är faktaresistent så släpper vi det.

Mår du bra av att hitta på saker så det passar dej så fine för mej.
    Vi är olika helt enkelt. Somliga saknar analytisk förmåga, det är många som har svårt att se till helheten.

Däremot visar socialdemokraterna att de har en analytisk men just deras förmåga tillämpas på ett destruktivt sätt.
  • nihka
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-13 19:08:39 följande:
    Vi får hopps att SÄPO har koll. Det är bra att du inte har koll, du hade varit ett föremål för SÄPO. 

Men El-Haj är smart, han satsade stort och det var på Socialdemokraterna som har en gedigen erfarenhet av korruption. Vi får se hur det går, det var inte så länge sedan som  Nyans ville värva El- haj. Dessutom ringde El- haj till migrationsverket för att prata gott om en imam i ett asylärende, alltså El-haj rekommenderade en  imam som delade inlägg på sociala medier och inläggen var från muslimska brödraskapet som är terroriststämplade.

Mmm, vilden El-haj i riksdagen, toppen!

www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ll27RJ/jamal-el-haj-forsokte-paverka-asylarende

Det är ett visst klientel som drar sig till socialdemokraterna och jag anser att det är en säkerhetsrisk när socialdemokraterna vill ge sken av att det är ett parti som står för demokrati. 

Minns du hur det gick till när socialdemokraterna infiltrerades av muslimska brödraskapet?

Men vist, haka upp dig på dina siffror du.
    Javisst! Jag "hakar upp" mig på att man behöver ha ett underlag innan man påstår saker.

Kvarstår att du inte har några som helst belägg för dina påståenden.
Svar på tråden Vill oppositionen ha antisemitism ?