Ska jag ta avstånd från mitt barn
Jag har en hemmaboende son strax över 20 år. Hans plan är att flytta hemifrån under året och jag tror att vi då helt kommer tappa kontakten med varandra.
Han är trevlig och social med många vänner både tjejer och killar. Arbetar och har inga problem med ekonomi eller annat. Har haft lätt för sig i skolan. Inget missbruk.
Jag vet därför inte varför han är som han är mot mig. Hans pappa säger ofta till honom att han är helt respektlös mot mig. Att han ska skärpa sig. Tar jag i honom så ryggar han eller slår bort min hand. Jag idiotförklaras. Detta har pågått hela hans tonårstid, trodde det skulle bli bättre men det blir snarare bara värre. Han vill inte ha något från mig, jag kommer inte få hjälpa honom med flytt. Han kan inte förklara varför bara att det är så han är mot mig och han tänker inte ändra på det.
Samtidigt är det mig han kommer till när han vill berätta något bra eller dåligt! Då duger jag. Sedan är jag en idiot igen, när jag inte behövs.
Det har nu gått så långt att jag tänker att jag backar. Nästa gång han skickar ett sms om en framgång eller dilemma så kommer jag svara med en fråga om varför jag ska veta. Jag orkar inte mer. Gör jag rätt? Troligtvis inte. Är bara så ledsen.