Tecum skrev 2023-01-09 16:06:41 följande:
De kinesiska ledarna är inte på långt när så galna som Putin, då hade de anfallit Taiwan för länge sen. Men i ett läge när USA är försvagat av ett krig med Putin kan de slå till. Kim Jung Il är bindgalen men vågar inte göra något utan Kinas godkännande, han är helt beroende av dem.
Det farliga är att Putin satt en ny agenda på världsordningen, en värld där anfallskrig är ett sätt att öka sin makt. Alla diktatorer ser intresserat på, kan han så kanske vi också kan...
Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Hoppas evinnerligt att du är en högstadieelev.
Så att utföra etnisk rensning koncentrations läger för minoriteter, politiska fångar anser du signalerar ett sunt förnuft?
Vet du ens vart Taiwan ligger?
Visst det hade varit ännu galnare än Putin och anfall Taiwan. Resultatet skulle bli liknande när tyskarna invaderade Polen.
Oavsett USAs ställning klarar Taiwan sig tämligen bra på egen hand betydligt mkt längre än Ukraina mot ryssen. Visst kan Kina attackera när dom som helst med det har dom kunnat gjort hur länge som helst. På samma sätt som dom Skånska bönderna när som helst kan invaderade och överta Danmark.
Båda kommer dock bli krossade tämligen omedelbart.
Kim Jong il är inte galen och skiter totalt i vad Kina säger. Han har varit död i ett decennium å lite till nu.
Men med andra ord så håller du Med mig att du hade fel.
"
Världen har aldrig stått inför en svårt mentalsjuk person med tillgång till massförstörelsevapen"
Och innan du klagar på SÅ låt mig säga en sak. Koncentrationsläger
"kinesiska ledarna är inte på långt när så galna"
"Kim Jung Il är bindgalen"