Klartsomvatten skrev 2020-12-14 18:55:20 följande:
Man får attraheras av precis vad man vill och jag har full förståelse för att man attraheras av olika saker - det ändrar dock inte att det fortfarande är rasistiskt att välja bort en svart eller asiatisk person enbart på grund av att personen är svart/asiatisk. På samma sätt är det även homofobiskt att välja bort en person enbart för att den är bisexuell. Att du och vissa andra inte kan se det är inte mitt problem och vi får leva med att vi har våra olika sanningar här.
Alltså, det säger ju sig självt. Tycker man att svarthet är fult och oattraktivt medan vithet är fint och attraktivt, ja, vad är det om inte rasistiskt?
Fast nej. Jag är heterosexuell och dras bara till män - är jag mot kvinnor då?
Jag är 40 år, och kan absolut tycka att 18-åriga pojkar är vackra, men skulle aldrig känna mig attraherad av någon så ung - är det åldersdiskriminering?
Jag är inte sexuellt intresserad av MASSOR av människor. Faktum är att de flesta jag möter blir jag möter gör mig inte kåt.
Att jag inte blir sexuellt intresserad av alla betyder inte att de är fula och att jag är emot dem, det betyder bara att jag inte vill ha sex med dem.