• Anonym (Frågan)

Bisexuell partner - gärna, nej eller det spelar ingen roll?

Du som är kvinna, hur skulle du känna inför att ha en bisexuell man som partner? Och du som är man, hur skulle du känna inför att ha en bisexuell kvinna som partner?

Skulle du gärna ha det, skulle du inte alls kunna ha det, eller spelar det ingen som helst roll för dig? Rösta!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bisexuell partner - gärna, nej eller det spelar ingen roll?
  • Litenmenhård

Jag kan tänka mig en bisexuell partner. Jag är själv bisexuell så jag har inga problem med det. En tanke är bara att om hon jag är tillsammans med vill vara med en kvinna. Jag vet inte hur jag skulle ställa mig till det. 

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Fjäril Vingad

Hade inte spelat någon roll. Sambon säger att han aldrig blivit intresserad av en annan man men händer det så händer det. No biggie.

Jag är bisexuell och har varit med en kvinna och skulle inte ha nåt emot att dejta en kvinna nån gång i framtiden. Händer det så händer det. Och nej, sambon skulle inte ha nåt emot det.

• Anonym (Ebba)
    Klartsomvatten skrev 2020-12-13 15:49:50 följande:

Säga vad man vill men har man problem med att ens partner är bisexuell så är man ju homofob, om man på allvar har problem med vad ens partner har gjort innan man ens blev ett par. Tycker man att det känns äckligt eller störande så ja, då är man homofob. Det är ju bara sanningen men uppenbarligen vill man inte veta av sanningen. Man får äcklas av det hur mycket man vill och man få ha vilka krav man vill men det går inte att säga emot att det är homofobi, för det är precis vad det är.

Varför är man så rädd för att bli kallad homofob om man faktiskt är homofob? Det är som rasister som säger jag är inte rasist men..

Om man inte är rädd att bli kallad homofob då? Precis som med rasist/kvinnohatare eller vad det nu är så har vänstern med sitt överanvändande urvattnat ordet. Det betyder just ingenting idag. Och vill du veta en hemlighet? Det är fantastiskt att gång på gång bli kallad homofob/rasist, för när du kallats så tillräckligt många gånger så betyder det ingenting. Du är fri. Du kan göra och tycka vad du vill och behöver inte inrätta dig i någon värderingsnorm. Det är frihet och så skönt. Så tack du som har gjort detta möjligt. 
  • Anonym (Ebba)
    Klartsomvatten skrev 2020-12-13 15:26:25 följande:
    Arbeta på din homofobi istället.
    Varför? Jag trivs mycket bra med det du kallar homofobi. Eller menar du att jag måste inrätta mig i tyck-normen? Är du inte för mångfald? Berikar inte det samhället? Eller det gäller kanske bara rätt sorts mångfald, dvs en ny norm. 
  • Anonym (avtändande)
    Klartsomvatten skrev 2020-12-13 15:49:50 följande:
    Säga vad man vill men har man problem med att ens partner är bisexuell så är man ju homofob, om man på allvar har problem med vad ens partner har gjort innan man ens blev ett par. Tycker man att det känns äckligt eller störande så ja, då är man homofob. Det är ju bara sanningen men uppenbarligen vill man inte veta av sanningen. Man får äcklas av det hur mycket man vill och man få ha vilka krav man vill men det går inte att säga emot att det är homofobi, för det är precis vad det är.

Varför är man så rädd för att bli kallad homofob om man faktiskt är homofob? Det är som rasister som säger jag är inte rasist men..
    Men nej, man är inte homofob för att man inte vill ha en bisexuell. Jag brinner för att man ska få älska vem man vill. Det är helt självklart och superviktigt. Jag vill själv inte ha en bisexuell man. Precis som att jag inte vill ha en mycket äldre man. Fast då kanske jag åldersdiskriminerar? Om jag inte tycker att det är sett med en 20 år äldre man?

Jag tycker att det blir lite fånigt ärliga talat. En homofob är en person som ogillar homosexuella. Som inte vill att de ska få gifta sig och skaffa barn. Som inte klarar av att se dem kyssas etc. Till det är steget långt till att själv inte vilja vara tillsammans med en bisexuell. Snälla, låt folk attraheras av vad de vill utan att sätta en etikett på dem. Det förminskar problemet med homofobi. Vi måste inte älska alla. Vi måste däremot acceptera alla och kämpa för att alla ska ha samma förutsättningar. Vem jag väljer som partner ska ni dock INTE lägga er i och börja kalla mig saker som följd.
  • Klartsomvatten
    Anonym (Ebba) skrev 2020-12-13 16:00:23 följande:

Om man inte är rädd att bli kallad homofob då? Precis som med rasist/kvinnohatare eller vad det nu är så har vänstern med sitt överanvändande urvattnat ordet. Det betyder just ingenting idag. Och vill du veta en hemlighet? Det är fantastiskt att gång på gång bli kallad homofob/rasist, för när du kallats så tillräckligt många gånger så betyder det ingenting. Du är fri. Du kan göra och tycka vad du vill och behöver inte inrätta dig i någon värderingsnorm. Det är frihet och så skönt. Så tack du som har gjort detta möjligt. 

De flesta brukar bli stötta när de blir kallade homofob av denna anledning, därav min kommentar.
  • Klartsomvatten
    Anonym (avtändande) skrev 2020-12-13 16:16:53 följande:

Men nej, man är inte homofob för att man inte vill ha en bisexuell. Jag brinner för att man ska få älska vem man vill. Det är helt självklart och superviktigt. Jag vill själv inte ha en bisexuell man. Precis som att jag inte vill ha en mycket äldre man. Fast då kanske jag åldersdiskriminerar? Om jag inte tycker att det är sett med en 20 år äldre man?

Jag tycker att det blir lite fånigt ärliga talat. En homofob är en person som ogillar homosexuella. Som inte vill att de ska få gifta sig och skaffa barn. Som inte klarar av att se dem kyssas etc. Till det är steget långt till att själv inte vilja vara tillsammans med en bisexuell. Snälla, låt folk attraheras av vad de vill utan att sätta en etikett på dem. Det förminskar problemet med homofobi. Vi måste inte älska alla. Vi måste däremot acceptera alla och kämpa för att alla ska ha samma förutsättningar. Vem jag väljer som partner ska ni dock INTE lägga er i och börja kalla mig saker som följd.

Jo, då är man homofob. Det är samma sak som att man skulle säga att man inte skulle kunna vara tillsammans med en person som är svart. Hur tycker du att det låter? Rasistiskt? Ja, antagligen.

Man får självklart ha vilka krav man vill och tycka som man vill men då ska man inte heller bli stött när man blir kallad homofob, för det är ju bara sanningen.

Det du nämner är exempel på homofobi, ja, men det finns även mycket annat som räknas in i det, som också klassas som homofobi. Homofobi är liksom inte bara när folk går runt och säger jävla bög och sådant.

Om man inte kan vara tillsammans med en som är bisexuell, just därför att den personen är bisexuell, trots att man kanske gillar personen på alla andra plan, då är ju homofobin såpass utbredd att den sätter stopp för en kärleksrelation med en person man kanske egentligen gillar. Om man bryr sig så mycket om vem ens partner har varit med innan att det äcklar en så mycket så att man inte kan ingå en relation med den personen, ja, då är det ju homofobin som sätter stopp. Kanske gillar man människan jättemycket i övrigt men det går inte för att han har varit med en man innan och det stör en så mycket och är så äckligt, ja, tycker du inte att det låter homofobiskt? Att bara tanken äcklar en så mycket? Trots att det har hänt innan personen ens blev en del av ditt liv? Du får såklart tycka vad du vill men för mig är det homofobi och så får det väl vara

Det säger ju sig självt. Man får såklart ha vilka krav man vill och man gör som man vill, som sagt, men då får man också tåla att höra sanningen.
  • Anonym (Ebba)
    Klartsomvatten skrev 2020-12-13 16:33:31 följande:
    De flesta brukar bli stötta när de blir kallade homofob av denna anledning, därav min kommentar.
    Och jag förklarar att eftersom att det strösslas med dessa uttryck i överflöd så är det färre och färre som blir upprörda. Så blir det när man överanvänder ett ord. Både rasist och nazist är borta, nu har vänstern gått över till att använda det töntiga ordet "populist". Snart är det med urvattnat. Grattis. 
  • Klartsomvatten
    Anonym (Ebba) skrev 2020-12-13 17:27:05 följande:

Och jag förklarar att eftersom att det strösslas med dessa uttryck i överflöd så är det färre och färre som blir upprörda. Så blir det när man överanvänder ett ord. Både rasist och nazist är borta, nu har vänstern gått över till att använda det töntiga ordet "populist". Snart är det med urvattnat. Grattis. 

Tyck det om du vill.
  • Anonym (Madeleine)
    Anonym (Ebba) skrev 2020-12-13 17:27:05 följande:

Att folk inte längre tar åt sig gör det inte mer ok att vara homofob/rasist. Tvärtom!
Svar på tråden Bisexuell partner - gärna, nej eller det spelar ingen roll?