• Anonym (Frågan)

Bisexuell partner - gärna, nej eller det spelar ingen roll?

Du som är kvinna, hur skulle du känna inför att ha en bisexuell man som partner? Och du som är man, hur skulle du känna inför att ha en bisexuell kvinna som partner?

Skulle du gärna ha det, skulle du inte alls kunna ha det, eller spelar det ingen som helst roll för dig? Rösta!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bisexuell partner - gärna, nej eller det spelar ingen roll?
  • Anonym (Trams)
    flygrl skrev 2020-12-14 20:14:43 följande:

...och jag håller med dig också i dina resonemang.

Skönt att någon förstår :)
  • flygrl
    Anonym (Trams) skrev 2020-12-14 20:30:07 följande:

Skönt att någon förstår :)

Jo, jag vägrar att vi ska få fula epitet klistrade på oss som det inte finns fog för.
  • Ekdahl
    Anonym (Eh) skrev 2020-12-14 19:03:04 följande:

Måste bara få svara och flika in här.

Jag är också svart och jag håller inte med dig. Mina vänner som är svarta är av samma åsikt som mig; det är rasistiskt att välja bort en svart person på grund av att den är svart. Hur är det inte rasistiskt?? Om man tycker att vita personer är snygga men svarta personer är oattraktiva då går man ju efter hudfärg och väljer bort svarta pga deras hudfärg? Det är visst rasistiskt. Vithetsnormen präglar vårt samhälle och intalar människor att det är snyggt att vara vit men inte snyggt att vara svart.

Man attraheras väl av människan, inte av hudfärgen?? Vår värld har intalat oss att svarta människor är mindre attraktiva än vita människor, det är rasismen som har intalat oss det och det präglar människors svar här. På samma sätt präglar homofobin människors svar här!

Jag håller med rörande rasism.

Att däremot välja bort en bisexuell är ett lätt val eftersom dennes sexualitet är flytande. Imorgon kan den personen bli homosexuell och då sitter du där med barnen.

Dessutom är det inget beteende man vill lära sina barn. Livet blir mycket enklare om man är strikt heterosexuell.
  • Ekdahl
    Anonym (Trams) skrev 2020-12-14 19:54:11 följande:

Jag väljer ju inte bort för att personen är svart, jag blir inte attraherad - alltså är det inget att välja.

Du har onekligen en poäng. Annars blir det sexism att vara heterosexuell eller homosexuell för den delen också.
  • VickanD
    Ekdahl skrev 2020-12-14 20:43:39 följande:

Jag håller med rörande rasism.

Att däremot välja bort en bisexuell är ett lätt val eftersom dennes sexualitet är flytande. Imorgon kan den personen bli homosexuell och då sitter du där med barnen.

Dessutom är det inget beteende man vill lära sina barn. Livet blir mycket enklare om man är strikt heterosexuell.

Inget beteende man vill lära sina barn? Alright, homofob.
  • Ekdahl
    VickanD skrev 2020-12-14 20:48:21 följande:

Inget beteende man vill lära sina barn? Alright, homofob.

Gilla det eller inte men den som blir bisexuell eller homosexuell kommer att få det svårare i samhället än om du är hoterosexuell, så varför skulle man önska det om man vill sina barns bästa?
  • VickanD
    Ekdahl skrev 2020-12-14 20:51:28 följande:

Gilla det eller inte men den som blir bisexuell eller homosexuell kommer att få det svårare i samhället än om du är hoterosexuell, så varför skulle man önska det om man vill sina barns bästa?

Ja, de får det svårare på grund av människor som dig, men bra försök att dölja din homofobi bakom det argumentet.
  • Ekdahl
    VickanD skrev 2020-12-15 07:37:19 följande:

Ja, de får det svårare på grund av människor som dig, men bra försök att dölja din homofobi bakom det argumentet.

Nej, det var en väldigt ful anklagelse. Jag behandlar alla med respekt oavsett sexualitet om man håller sig inom lagens gränser, så nej. Det är inte på grund av "sådana som mig".
  • Tom Araya
    Klartsomvatten skrev 2020-12-14 18:55:20 följande:
    Man får attraheras av precis vad man vill och jag har full förståelse för att man attraheras av olika saker - det ändrar dock inte att det fortfarande är rasistiskt att välja bort en svart eller asiatisk person enbart på grund av att personen är svart/asiatisk. På samma sätt är det även homofobiskt att välja bort en person enbart för att den är bisexuell. Att du och vissa andra inte kan se det är inte mitt problem och vi får leva med att vi har våra olika sanningar här.

Alltså, det säger ju sig självt. Tycker man att svarthet är fult och oattraktivt medan vithet är fint och attraktivt, ja, vad är det om inte rasistiskt?
    Man väljer ju bort det man inte attraheras av, gör inte alla det?
    Det kan inte likställas med människovärdering.
    Eller menar du att kvinnor som bara ligger med män är kvinnohatare?
Svar på tråden Bisexuell partner - gärna, nej eller det spelar ingen roll?