• Anonym (Frågan)

Bisexuell partner - gärna, nej eller det spelar ingen roll?

Du som är kvinna, hur skulle du känna inför att ha en bisexuell man som partner? Och du som är man, hur skulle du känna inför att ha en bisexuell kvinna som partner?

Skulle du gärna ha det, skulle du inte alls kunna ha det, eller spelar det ingen som helst roll för dig? Rösta!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bisexuell partner - gärna, nej eller det spelar ingen roll?
  • Anonym (avtändande)
    Klartsomvatten skrev 2020-12-13 16:41:44 följande:
    Jo, då är man homofob. Det är samma sak som att man skulle säga att man inte skulle kunna vara tillsammans med en person som är svart. Hur tycker du att det låter? Rasistiskt? Ja, antagligen.

Man får självklart ha vilka krav man vill och tycka som man vill men då ska man inte heller bli stött när man blir kallad homofob, för det är ju bara sanningen.

Det du nämner är exempel på homofobi, ja, men det finns även mycket annat som räknas in i det, som också klassas som homofobi. Homofobi är liksom inte bara när folk går runt och säger jävla bög och sådant.

Om man inte kan vara tillsammans med en som är bisexuell, just därför att den personen är bisexuell, trots att man kanske gillar personen på alla andra plan, då är ju homofobin såpass utbredd att den sätter stopp för en kärleksrelation med en person man kanske egentligen gillar. Om man bryr sig så mycket om vem ens partner har varit med innan att det äcklar en så mycket så att man inte kan ingå en relation med den personen, ja, då är det ju homofobin som sätter stopp. Kanske gillar man människan jättemycket i övrigt men det går inte för att han har varit med en man innan och det stör en så mycket och är så äckligt, ja, tycker du inte att det låter homofobiskt? Att bara tanken äcklar en så mycket? Trots att det har hänt innan personen ens blev en del av ditt liv? Du får såklart tycka vad du vill men för mig är det homofobi och så får det väl vara

Det säger ju sig självt. Man får såklart ha vilka krav man vill och man gör som man vill, som sagt, men då får man också tåla att höra sanningen.
    Men vilka dumheter. Klart att man inte är rasist för att man inte vill vara tillsammans med en svart person, alltså att man inte attraheras av det. Din "sanning" ger jag inte mycket för då du har fel.
  • Anonym (V)

Tänder på maskulina män, viktigast är att jag känner att han är tänd på mig. Sen om han tex provat vara med andra män spelar mig ingen roll. Kanske pytteliten rädsla att han skulle lämna mig för en man, precis som jag skulle kunna ha en rädsla för att bli lämnad för en annan kvinna.

• Klartsomvatten
    Anonym (avtändande) skrev 2020-12-13 19:33:40 följande:

Men vilka dumheter. Klart att man inte är rasist för att man inte vill vara tillsammans med en svart person, alltså att man inte attraheras av det. Din "sanning" ger jag inte mycket för då du har fel.

Så att inte attraheras av svarta människor, just för att de är svarta, är inte rasistiskt? Man tycker att deras hudfärg är äcklig/ful/oattraktiv/konstig och det är inte rasistiskt?

Du får ha vilken sanning du vill så har jag min. Antar att vi inte kommer någonvart med det här.
  • Anonym (L)

Fattar inte varför det skulle spela nån roll?

• Anonym (Ebba)
    Anonym (Madeleine) skrev 2020-12-13 17:35:39 följande:

Att folk inte längre tar åt sig gör det inte mer ok att vara homofob/rasist. Tvärtom!

I demokratins namn är det iofs att vara precis vad som helst. Men det jag säger är att det blir svårare att tala om rasism när begreppet blir så urvattnat. Pojken som ropade varg liksom.
  • Anonym (avtändande)
    Klartsomvatten skrev 2020-12-13 21:47:48 följande:
    Så att inte attraheras av svarta människor, just för att de är svarta, är inte rasistiskt? Man tycker att deras hudfärg är äcklig/ful/oattraktiv/konstig och det är inte rasistiskt?

Du får ha vilken sanning du vill så har jag min. Antar att vi inte kommer någonvart med det här.
    Du får naturligtvis tycka vad du vill. Det bryr jag mig inte det minsta om. Dock finns det definitioner av vad homofobi och rasism är. Där ingår INTE det du tar upp. Man attraheras helt enkelt inte av alla. Faktum är att det bara är ett fåtal som man attraheras av. Men du har helt rätt. Vi kommer inte längre här. Kan dock rekommendera att du läser på lite, innan du börjar kalla någon för rasist eller homofob för att de inte attraheras av homosexuella eller färgade.
  • Anders 386

Helst inte en bisexuell partner. Jag är rädd att min partner då skulle vara nyfiken på att ha nåt vid sidan av bara för att få något som jag inte kunde ge.

Men om det nu skulle visa sig att min partner skulle vara bisexuell - då får man ju liksom ta det som det är. Förhållandet skulle inte vara mindre värt av den orsaken.

• Klartsomvatten
    Anonym (avtändande) skrev 2020-12-14 15:20:43 följande:

Du får naturligtvis tycka vad du vill. Det bryr jag mig inte det minsta om. Dock finns det definitioner av vad homofobi och rasism är. Där ingår INTE det du tar upp. Man attraheras helt enkelt inte av alla. Faktum är att det bara är ett fåtal som man attraheras av. Men du har helt rätt. Vi kommer inte längre här. Kan dock rekommendera att du läser på lite, innan du börjar kalla någon för rasist eller homofob för att de inte attraheras av homosexuella eller färgade.

Var har du hittat dessa definitioner? På Wikipedia? För det är ju inte direkt så att rasism bara är när personer skriker n-ordet till svarta personer, eller när folk misshandlar bögar. Du får nog uppgradera definitionen av homofobi och rasism för nu är året 2020.

Och jo, det är rasistiskt att välja bort personer som är svarta enbart på grund av att de är svarta. Det säger ju sig självt. Man tycker att deras hudfärg är ful och väljer därför bort dem. Det får man såklart göra om man vill, men det är ändå rasistiskt. På samma sätt som det är homofobiskt att välja bort någon enbart på grund av att den är bisexuell.
  • Anonym (Trams)
    Klartsomvatten skrev 2020-12-14 16:39:39 följande:

Var har du hittat dessa definitioner? På Wikipedia? För det är ju inte direkt så att rasism bara är när personer skriker n-ordet till svarta personer, eller när folk misshandlar bögar. Du får nog uppgradera definitionen av homofobi och rasism för nu är året 2020.

Och jo, det är rasistiskt att välja bort personer som är svarta enbart på grund av att de är svarta. Det säger ju sig självt. Man tycker att deras hudfärg är ful och väljer därför bort dem. Det får man såklart göra om man vill, men det är ändå rasistiskt. På samma sätt som det är homofobiskt att välja bort någon enbart på grund av att den är bisexuell.

Det är ju så att man attraheras av olika saker. Jag tycker inte mörkhyade män är attraktiva, inte heller asiatiska mån, rödhåriga män, väldigt tjocka eller smala män. Jag tycker inte de är ett dugg sämre än andra men jag attraheras inte av den. Jag blir inte heller attraherad av en man som pratar skånska. Jag skulle inte inleda något med en bisexuell man för jag tycker det känns undergivet och det går tokbort för mig. Jag är inte ett dugg homofobisk. Skulle aldrig kunnas en partner som är transman heller eftersom jag vill ha en man med medfödda manliga attribut och jag hade inte kunnat tänka bort att det hade varor en kvinnokropp. Jag tänker inte på kvinnokroppar. Jag är absolut inte transformer heller.

Det är bara löjligt att skrika om att man är homofob/transfob/rasist mm för att man inte tänder på vissa saker.
Svar på tråden Bisexuell partner - gärna, nej eller det spelar ingen roll?