Tidskriften EXPO i skolan??
Var på introduktionsträff med 16åriga dottern i hennes nya skola, en gymnasiskola.
På väg mot lokalen passerar jag ett tidningsställ av modell större. I ena faceket ser jag "Tidskriften EXPO".
Mig veterligen får inte skolan sprida politisk propaganda, vare sig det gäller vänster eller höger, eller något däremellan.
Att erbjuda tidskriften EXPO, det är ett mycket kraftigt ställningstagande åt vänster.
EXPO's tre förgrundsfigurer är Martin Fredriksson, Carl Tullgren och Mathias Wåg.
Samtliga är dömda för våldsbrott de begått i egenskap av sina vänsterextrema åsikter.
Martin Fredriksson har gjort en lång lista avslyvärda uttalanden, bland annat "Våld är så jävla roligt!", med vilket han underförstått syftar på att våld är okej att använda för att tysta de som inte står för hans egna förvridna verklighetsbild.
Mathias Wåg, öppet kommunist hymlar inte alls om att han samarbeter med Revolutionära fronten.
Under EXPO står även Researchgruppen, som inte gör någon hemlighet av att de har ett nära samarbete med AFA.
Tidskriften EXPO utger sig för att enbart verka för något gott, men bakom kulisserna döljer sig en icke-demokratisk rörelse som har en kraftig slagsida åt vänster.
Är det rätt av en gymnasieskola att ta in en tidskrift som EXPO för ungdomar att ta del av??