• Anonym (Varför? *Trött*)

Trött på tjejer utan helkroppsbild

Varför saknar så många kvinnor helkroppsbild på Tinder? Det är jäkla tidskrävande att hålla på googla upp dom eller att träffa dessa.

Alla gånger har så har ingen varit smal. Även om man fortsätter att hoppas...

Varför inte spara båda tid och ge en rättvisande bild av er själva? Jag fattar det inte.

• Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild
  • Anonym (Rob)
    Faile skrev 2024-08-31 01:53:23 följande:
    Så skönt att du aldrig kommer hamna där. Inga dödsfall inom släkten som kommer göra dig deprimerad, inga sjukdomar som kommer drabba dig eller nån närstående som påverkar, inga barn som tar tid från din träning utan du kommer bara träna och vara fit forever. 
    Tänker när du ligger på din dödsbädd sedan så kan du ändå vara nöjd över ditt BMI. Goals. 
    Haha, träning är bästa vägen till lycka.   Sen är man kan få ett bra bmi också är ju en bonus. Men främst hamnar bra bmi om en bra kost.

Att dö lycklig är goals.
  • Faile

Kom på en till fråga. 

Hur ser du på par som varit tillsammans/gifta i många år, där båda började som unga och smala och sedan 20 år senare är överviktiga och kanske åldrade en del?
    Tycker du synd om de paren för att de blivit fula, eller tycker du det är härligt att de kunnat åldras ihop? 

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Anonym (Kri)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-31 01:49:05 följande:
    Män har inte samma pool av kandidater att välja mellan som kvinnor.  Vi har inte råd att låta en massa kvinnor ta ät sig.  Särskilt inte om man söker så smal grupp som smala tjejer.
    Kvinnor kan ställa högre krav utan att förlora särskilt mycket på det.
    Det är väl den bistra sanningen.
    Fast du söker ju smala tjejer säger du och varför skulle dessa ta åt sig och bli sura?
    Så länge du inte nämner nåt creepy om ben som ska sticka ut. Sånt brukar låta rätt sjukt i de flesta kvinnors öron. 

Och med dina strikta krav om vikt så tycker man att du borde ha en viss förståelse för att även kvinnor kan vara lika strikta på vissa punkter, ex. längd då. 
  • Anonym (Anna2)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 23:39:00 följande:
    Längden säger ingenting om dig alls som person.  Bara att du har ärvt en gen som råkade göra dig lång.
    Det är sant, men det är oattraktivt med korta män.
    Precis som du tycker att det är oattraktivt med tjejer som inte är magra.

Lär dig leva med det. Det blir nog lättare för dig då.
  • Anonym (K)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-31 01:49:05 följande:
    Män har inte samma pool av kandidater att välja mellan som kvinnor.  Vi har inte råd att låta en massa kvinnor ta ät sig.  Särskilt inte om man söker så smal grupp som smala tjejer.
    Kvinnor kan ställa högre krav utan att förlora särskilt mycket på det.
    Det är väl den bistra sanningen.
    Men vad är problemet, jag gillar snygga atletiska kvinnor med ca 20% fett och dejtar dom. Jag är 1.75 så jag är inte lång, går inte att använda den ursäkten.

Får du inte till det med den här gruppen så beror det på dig, andra av oss fixar det. Sorry men så är det.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (K) skrev 2024-08-31 18:16:16 följande:
    Men vad är problemet, jag gillar snygga atletiska kvinnor med ca 20% fett och dejtar dom. Jag är 1.75 så jag är inte lång, går inte att använda den ursäkten.

Får du inte till det med den här gruppen så beror det på dig, andra av oss fixar det. Sorry men så är det.
    Hur gammal är du? Vart bor du?
  • Anonym (K)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-31 18:17:42 följande:
    Hur gammal är du? Vart bor du?
    46 så inte ung, i göteborgsområdet.
  • Anonym (K)

Håller mig till 33-40 år på kvinnorna. Dom har alla varit mkt aktiva, gym/dans oftast.

• Anonym (M)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 23:39:00 följande:
    Om du är smal iaf troligen inte från smal till fet bara för att du fött ett barn.  I så fall är det illa och skadligt både för dig och barnen. Vilket jag tror att ingen förälder vill sitta barn eller sin partner.

Är du därem överviktig redan så går du kanske istället till det efter graviditeten. Så som sagt.  Vikten spelar ändå roll och säger en hel del om din person.  

Längden säger ingenting om dig alls som person.  Bara att du har ärvt en gen som råkade göra dig lång.

Fel, jag läser ofta att korta killar är mindre framgångsrika, tjänar mindre. Detta kan tyda på mindre driv. Så visst säger längden en del om en person. 

• Anonym (Rob)
    Anonym (K) skrev 2024-08-31 18:20:27 följande:
    46 så inte ung, i göteborgsområdet.
    Dejtar du via nätet eller ?  Då bor du i storstadsområde och har ett betydligt större utbud också...
  • Anonym (M)
    Anonym (Kri) skrev 2024-08-31 02:47:28 följande:
    Fast du söker ju smala tjejer säger du och varför skulle dessa ta åt sig och bli sura?
    Så länge du inte nämner nåt creepy om ben som ska sticka ut. Sånt brukar låta rätt sjukt i de flesta kvinnors öron. 

Och med dina strikta krav om vikt så tycker man att du borde ha en viss förståelse för att även kvinnor kan vara lika strikta på vissa punkter, ex. längd då. 

Han är bitter för att han inte kan förändra sig medan tjocka kvinnor kan det. 

Sedan kan man fråga sig varför kvinnor ska banta för hans skull? Eftersom han inte bryr sig om dom när de väger för mkt, så vet de ju inte ens om hans preferenser. Och han vill ju inte berätta om dom. 

• Anonym (Smal som i BMI 16?)
    Anonym (M) skrev 2024-08-31 18:29:24 följande:

Han är bitter för att han inte kan förändra sig medan tjocka kvinnor kan det. 

Sedan kan man fråga sig varför kvinnor ska banta för hans skull? Eftersom han inte bryr sig om dom när de väger för mkt, så vet de ju inte ens om hans preferenser. Och han vill ju inte berätta om dom. 

Varför är då såååå många män överviktiga?
    Ska dom inte banta för kvinnors skull?
    Männen här är riktiga hycklare.
    Vill att kvinnor ska banta för dem,
    medans de struntar i männens vikt.
    Om vi kvinnor vill se snygga vältränade män då?
    Ni är inte mycke bättre än kontrollerande Islamister.

• Anonym (K)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-31 18:24:57 följande:
    Dejtar du via nätet eller ?  Då bor du i storstadsområde och har ett betydligt större utbud också...
    Överallt när jag är singel. Nuvarande flickvännen genom kompisars kompisar.

Attraktiva tjejer som inte är överviktiga finns överallt, även på mindre orter vad jag sett. Passar man deras önskemål så lägger dom märke till en.

Bor du väldigt lantligt så blir det ju såklart mindre mängd. Men om det är såpass viktigt för dig så kanske du skulle fundera på att flytta, testa att bo på en annan plats under t ex ett år? Tjänstledigt t ex.
  • Anonym (Anonym2)
    Anonym (Smal som i BMI 16?) skrev 2024-08-31 18:50:17 följande:

Varför är då såååå många män överviktiga?
    Ska dom inte banta för kvinnors skull?
    Männen här är riktiga hycklare.
    Vill att kvinnor ska banta för dem,
    medans de struntar i männens vikt.
    Om vi kvinnor vill se snygga vältränade män då?
    Ni är inte mycke bättre än kontrollerande Islamister.

Det är väl ändå inte att hyckla med att vilja ha en smal kvinna och strunta i hur andra män sköter sin vikt?

Sedan vill jag tillägga att Robs krav är totalt osunda och inget jag håller med om. Jag själv är en man som tar hand om mig och vill att min partner också ska göra det. Nu vet jag att många män inte gör det och för min del om jag tänker egoistiskt så gör det ju bara att konkursen blir mindre om dom attraktiva kvinnorna.
Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild