Inlägg från: Anonym (Rob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rob)

Trött på tjejer utan helkroppsbild

• Anonym (Rob)
    Anonym (()) skrev 2024-08-19 00:35:02 följande:

Jag lägger inte ut bilder på mig själv online och definitivt inte halvnaket i helkroppsbild. Man vet aldrig vem som stjäl dessa bilder och använder dem på sajter där de inte hör hemma.

Tycker det räcker med att avslöja sin längd, vikt och träningsnivå.

Sånt som jag själv skulle föredra att män skriver ner i sina egna presentationer.

Skriver du ut din längd och vikt på din prestation?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Lol) skrev 2024-08-19 01:02:18 följande:

Ja buhu för att man som kvinna vill blir sedd som en person och inte som en kropp som är till för ditt nöje.
    jag har ingen helkroppsbild för jag inte vill ha kommentarer om mina bröst eller rumpa. är mannen orolig att jag är tjock pga detta och swipar vänster så är det inget jag gråter över. 

Om är kroppstypen så pass viktig att du inte ens kan ha ett samtal med någon och gå på EN dejt så kanske du bör skriva något i din presentation att du söker en kvinna som tar hand om sin kropp eller liknande.

Jag hoppas att du inte dissar någon man för att han är för kort.  För i så fall är dubbelmoralen total.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Smal som i BMI 16?) skrev 2024-08-19 00:28:12 följande:
    Men vad är smal då? Det verkar ju råda en massa olika åsikter om vad tillräckligt smal är. Det du kallar tjock kan nån annan tycka är normalvikt etc. 
    Jag skulle inte kalla någon av dessa kvinnor för smala.
    Generellt behöver en kvinna ligga mellan BMI 16-19 för att vara smal.   

• Anonym (Rob)
    Anonym (Smal som i BMI 16?) skrev 2024-08-19 11:15:17 följande:

Du ser ingen skillnad på att tala om sina preferenser eller att förolämpa alla som inte motsvarar dessa? Genom att kalla alla över BMI 19 för tjockisar? Jag fick ju neråttummar när jag gjorde motsvarande minsann, att kalla andra under för benrangel. Vilken dubbelmoral 🙂

Jag tycker för övrigt att det är fel att kalla alla under 180cm för korta eller dvärgar. Det finns många kvinnor som är korta själva och inte borde ha större problem med killar som endast är 5-10 cm längre. Min bror är ca 175 cm och har en sambo som är 182 cm så det finns kvinnor som inte bryr sig om längd.

Om jag däremot skulle göra en översättning från att kalla alla över bmi19 för tjockisar så vore det att kalla alla under 185cm för dvärgar. Lika logiskt.

Nja, riktigt så snävt är det inte.

<- 19 BMI smal
    19-22 BMI normal
    22-> BMI övervikt

Skulle jag säga.  Min preferens är smal.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Skräp) skrev 2024-08-23 19:32:52 följande:

Normalviktsbmi för olika åldrar:
    www.hammer-traning.se/traningsguide-bmi-raknare

Här finns vad som är normal fettprocent för olika åldrar

iform.se/ga-ner-i-vikt/hur-hog-far-min-fettprocent-vara

Jag, med mina 48 år, ligger inom normalspannet med ett BMI på 26,3 och en fettprocent som varierar mellan 30 och 33 enligt min smarta våg. 

Ålder är ingen ursäkt till övervikt.
  • Anonym (Rob)
    Faile skrev 2024-08-30 22:13:20 följande:

Varför skriver du inte bara i profilen vilket BMI som är acceptabelt då? 

Det är inte accepterat bland kvinnor att ha en vikt preferens som det är för kvinnor är ha en längd preferens.
  • Anonym (Rob)
    Faile skrev 2024-08-30 23:28:29 följande:
    Längd är ju dock konstant medan vikt inte är det, så det borde väl vara ok att ha längdpreferens. Typ jag är 160 och hoppas du är lite längre än mig.
    Det är ju inte så att någon riskerar att helt plötsligt vara 20 cm kortare för att man fött barn eller har problem med sköldkörteln. 
    Om du är smal iaf troligen inte från smal till fet bara för att du fött ett barn.  I så fall är det illa och skadligt både för dig och barnen. Vilket jag tror att ingen förälder vill sitta barn eller sin partner.

Är du därem överviktig redan så går du kanske istället till det efter graviditeten. Så som sagt.  Vikten spelar ändå roll och säger en hel del om din person.  

Längden säger ingenting om dig alls som person.  Bara att du har ärvt en gen som råkade göra dig lång.
  • Anonym (Rob)

Oj, skrev som en kratta. 

Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 23:39:00 följande:
    Om du är smal går du iaf troligen inte från smal till fet bara för att du fött ett barn.  I så fall är det illa och skadligt både för dig och barnet. Vilket jag tror att ingen förälder vill utsätta sitt barn för eller sin partner.

Är du däremot överviktig redan så går du kanske istället till fet efter graviditeten. Så som sagt.  Vikten spelar ändå roll och säger en hel del om dig som person.  

Längden säger ingenting om dig alls som person.  Bara att du har ärvt en gen som råkade göra dig lång.
  • Anonym (Rob)
    Faile skrev 2024-08-31 00:55:51 följande:
    Som sagt, längd är konstant. 

Nyfiken dock. Varför tror du folk går från smala till tjocka under sin livstid? Ta män tex som är vältränade och smala i 20-års åldern och sen blir feta i 40-års åldern? 
    Folk blir latare med åren. Rör sig mindre och äter mer.   

Det är aldrig försent att hålla sig i form.  Se på denna 70-åriga kvinna, tex.  Visst hon ser inte ut som 20 år igen. Men om 70-åring kan hålla formen borde än 40-årig kvinna också kunna göra det.....

www.instagram.com/reel/C-_F86gSWZM/
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Kri) skrev 2024-08-31 01:36:07 följande:
    Hur vet du det? Det är väl bara för dig att skriva rakt ut vad du letar efter hos en kvinna i en dejtingprofil? Vad spelar det för roll om nu en del kvinnor skulle ta åt sig? 

Sen är det inget hållbart argument, det där om att "män kan inte hjälpa att de är korta". So what? En del kvinnor kan inte hjälpa att de enbart attraheras av långa män. Preferenser kring utseende är svåra att ändra på. Man känner som man känner.
    Män har inte samma pool av kandidater att välja mellan som kvinnor.  Vi har inte råd att låta en massa kvinnor ta ät sig.  Särskilt inte om man söker så smal grupp som smala tjejer.
    Kvinnor kan ställa högre krav utan att förlora särskilt mycket på det.
    Det är väl den bistra sanningen.
  • Anonym (Rob)
    Faile skrev 2024-08-31 01:53:23 följande:
    Så skönt att du aldrig kommer hamna där. Inga dödsfall inom släkten som kommer göra dig deprimerad, inga sjukdomar som kommer drabba dig eller nån närstående som påverkar, inga barn som tar tid från din träning utan du kommer bara träna och vara fit forever. 
    Tänker när du ligger på din dödsbädd sedan så kan du ändå vara nöjd över ditt BMI. Goals. 
    Haha, träning är bästa vägen till lycka.   Sen är man kan få ett bra bmi också är ju en bonus. Men främst hamnar bra bmi om en bra kost.

Att dö lycklig är goals.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (K) skrev 2024-08-31 18:16:16 följande:
    Men vad är problemet, jag gillar snygga atletiska kvinnor med ca 20% fett och dejtar dom. Jag är 1.75 så jag är inte lång, går inte att använda den ursäkten.

Får du inte till det med den här gruppen så beror det på dig, andra av oss fixar det. Sorry men så är det.
    Hur gammal är du? Vart bor du?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (K) skrev 2024-08-31 18:20:27 följande:
    46 så inte ung, i göteborgsområdet.
    Dejtar du via nätet eller ?  Då bor du i storstadsområde och har ett betydligt större utbud också...
Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild