• Anonym (Varför? *Trött*)

Trött på tjejer utan helkroppsbild

Varför saknar så många kvinnor helkroppsbild på Tinder? Det är jäkla tidskrävande att hålla på googla upp dom eller att träffa dessa.

Alla gånger har så har ingen varit smal. Även om man fortsätter att hoppas...

Varför inte spara båda tid och ge en rättvisande bild av er själva? Jag fattar det inte.

• Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild
  • Johan70
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-11-10 13:50:05 följande:
    Men så fungerar det ju inte verkligheten? Varför ska det vara annorlunda på nätet ? Man vill ju se om attraktion finns först och sedan lär man känna personen.
    Vill man det? Det är nog rätt olika.

Jag tror att det finns många som vill lära känna någon först, för då kan attraktionen komma. Det finns dessutom många som känner sig mycket mer attraherade av en människas intellekt, intressen och värderingar än av hennes kroppsform.
  • Johan70
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-11-10 17:34:19 följande:
    Det är just de jag inte vill. Det räcker alltså inte med att jag är attraherad av henne fysiskt. Vi måste klicka på ett personligt plan också.
    Så låter det inte när man läser din trådstart och en del av dina andra inlägg i tråden. Där låter det som om den fysiska attraktionen, attraktionen till hennes kropp, är det nästan enda viktiga för dig.
    Johan70 skrev 2020-11-11 08:25:42 följande:

Så låter det inte när man läser din trådstart och en del av dina andra inlägg i tråden. Där låter det som om den fysiska attraktionen, attraktionen till hennes kropp, är det nästan enda viktiga för dig.

Det fysiska är bara ett krav av många.

Men det är ju liksom ingen idé att fortsätta snacka om man inte klickar fysiskt. Precis som det inte är om vi inte klickar personlighets mässigt.
    Johan70 skrev 2020-11-11 08:25:42 följande:

Men det är ju liksom ingen idé att fortsätta snacka om man inte klickar fysiskt. Precis som det inte är om vi inte klickar personlighets mässigt.
    Johan70 skrev 2020-11-11 08:23:15 följande:

Vill man det? Det är nog rätt olika.

Jag tror att det finns många som vill lära känna någon först, för då kan attraktionen komma. Det finns dessutom många som känner sig mycket mer attraherade av en människas intellekt, intressen och värderingar än av hennes kroppsform.

Det finns en särskild sexuell läggning för det. Sapiosexuell, då kan du tända på en fet dvärg tex. De allra flesta är inte sapiosexuell dock.
  • Johan70
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-11-11 08:55:54 följande:
    Det finns en särskild sexuell läggning för det. Sapiosexuell, då kan du tända på en fet dvärg tex. De allra flesta är inte sapiosexuell dock.
    Nej, då har du missförstått det begreppet. Sapiosexuell betyder att man tänder på intelligens och intellekt i första hand, mer än yttre sexuella attribut.
  • Johan70
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-11-11 08:53:08 följande:

Du lär nog inte hitta rätt med den inställningen.

Om man klickar personlighetsmässigt så kommer man att finna den andra personen attraktiv sedan, oavsett vad man eventuellt tyckte om hennes utseende från början. Det har jag varit med om många gånger. Andra som jag har pratat med har också den erfarenheten.
    Johan70 skrev 2020-11-11 17:07:09 följande:

Om man klickar personlighetsmässigt så kommer man att finna den andra personen attraktiv sedan, oavsett vad man eventuellt tyckte om hennes utseende från början. Det har jag varit med om många gånger. Andra som jag har pratat med har också den erfarenheten.

Jag har inte den erfarenheten. Finns ingen attraktion så blir hon bara en bekant.
    Johan70 skrev 2020-11-11 17:04:45 följande:

Nej, då har du missförstått det begreppet. Sapiosexuell betyder att man tänder på intelligens och intellekt i första hand, mer än yttre sexuella attribut.

Ja, men då är du pansexuell då? Då borde du kunna bli attraherad av män också ? Då det är personligheten som du går igång på ...

Det torde också vara en relativt ovanlig sexuell läggning.
  • Anonym (Anna2)
    Johan70 skrev 2020-11-11 17:07:09 följande:

Här håller jag inte med.

Jag har inte så extrema krav som ts, men det finns ju gränser.

Hur mycket jag än skulle klicka personlighetsmässigt så skulle jag definitivt inte se en t ex kort och fet person som attraktiv. Oavsett intellekt och andra kvalitéer.
    Att ha en partner som når en till axeln och har 50 kilos övervikt? Dock aldrig.
    Det räcker förresten med den övervikten så går han bort för mig.

Lite småskavanker skiter jag i, men som sagt så finns det gränser.

Skulle du kunna satsa på en tjej med en siamesisk tvillingsyrra? Jag menar, om ni klickade personlighetsmässigt?
Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild