• Anonym (Varför? *Trött*)

Trött på tjejer utan helkroppsbild

Varför saknar så många kvinnor helkroppsbild på Tinder? Det är jäkla tidskrävande att hålla på googla upp dom eller att träffa dessa.

Alla gånger har så har ingen varit smal. Även om man fortsätter att hoppas...

Varför inte spara båda tid och ge en rättvisande bild av er själva? Jag fattar det inte.

• Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild
  • Anonym (Anna2)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-19 01:54:19 följande:
    Jag skulle inte kalla någon av dessa kvinnor för smala.
    Generellt behöver en kvinna ligga mellan BMI 16-19 för att vara smal.   
    Och jag kallar småputtar till män under 180 cm för just... småputtar.
    Kan vara söta, som en docka, att se på men fullständigt oáttraktiva.
  • Anonym (Ajdå)
    Anonym (Anna2) skrev 2024-08-19 05:37:20 följande:
    Och jag kallar småputtar till män under 180 cm för just... småputtar.
    Kan vara söta, som en docka, att se på men fullständigt oáttraktiva.
    Nu är Anna2 sårad av Rob:s preferenser.
  • Anonym (Arnold)
    Anonym (Lol) skrev 2024-08-19 01:02:18 följande:

Ja buhu för att man som kvinna vill blir sedd som en person och inte som en kropp som är till för ditt nöje.
    jag har ingen helkroppsbild för jag inte vill ha kommentarer om mina bröst eller rumpa. är mannen orolig att jag är tjock pga detta och swipar vänster så är det inget jag gråter över. 

Om är kroppstypen så pass viktig att du inte ens kan ha ett samtal med någon och gå på EN dejt så kanske du bör skriva något i din presentation att du söker en kvinna som tar hand om sin kropp eller liknande.

Jodå så att.... Och ni kvinnor brukar inte vilja se om en kille är för "tjock" innan ni ens kontaktar honom? Det verkar mer regel än undantag. Oändliga är de historier om att "bilden han hade var för 30 kg sedan". Och helst ska man ha en 20 cm kärlekssprutare också. "Usch han var för liten, jag kan inte njuta".
    Jävla dubbelmoral bland många kvinnor.
  • Anonym (Smal som i BMI 16?)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-19 01:54:19 följande:
    Jag skulle inte kalla någon av dessa kvinnor för smala.
    Generellt behöver en kvinna ligga mellan BMI 16-19 för att vara smal.   
    Nej det du söker finns det gott om på kyrkogården. Du behöver inte söka i något annat land än Sverige..
    Anonym (Arnold) skrev 2024-08-19 08:04:06 följande:
    Jodå så att.... Och ni kvinnor brukar inte vilja se om en kille är för "tjock" innan ni ens kontaktar honom? Det verkar mer regel än undantag. Oändliga är de historier om att "bilden han hade var för 30 kg sedan". Och helst ska man ha en 20 cm kärlekssprutare också. "Usch han var för liten, jag kan inte njuta".
    Väldigt vidriga uttalanden. Håller med om det.
  • Anonym (Lol)
    Anonym (Arnold) skrev 2024-08-19 08:04:06 följande:

Nä jag bryr mig faktiskt inte så mkt om hans bmi eller längd så länge han är nöjd och bekväm med det.

Men en gammal bild eller filter är missvisande. Det är ju samma om han har bilder med skägg eller hår på huvudet och sen dyker upp utan.

• Anonym (O)

Det som är bra med Grindr, där får man se ALLT innan man ses.

• Anonym (Anna2)
    Anonym (Ajdå) skrev 2024-08-19 06:12:05 följande:
    Nej då. Så smal är jag inte intresserad av att vara.

Mvh/ fd anorektiker
    Anonym (Ajdå) skrev 2024-08-19 06:12:05 följande:

Du ser ingen skillnad på att tala om sina preferenser eller att förolämpa alla som inte motsvarar dessa? Genom att kalla alla över BMI 19 för tjockisar? Jag fick ju neråttummar när jag gjorde motsvarande minsann, att kalla andra under för benrangel. Vilken dubbelmoral 🙂

Jag tycker för övrigt att det är fel att kalla alla under 180cm för korta eller dvärgar. Det finns många kvinnor som är korta själva och inte borde ha större problem med killar som endast är 5-10 cm längre. Min bror är ca 175 cm och har en sambo som är 182 cm så det finns kvinnor som inte bryr sig om längd.

Om jag däremot skulle göra en översättning från att kalla alla över bmi19 för tjockisar så vore det att kalla alla under 185cm för dvärgar. Lika logiskt.

• Anonym (Rob)
    Anonym (Smal som i BMI 16?) skrev 2024-08-19 11:15:17 följande:

Du ser ingen skillnad på att tala om sina preferenser eller att förolämpa alla som inte motsvarar dessa? Genom att kalla alla över BMI 19 för tjockisar? Jag fick ju neråttummar när jag gjorde motsvarande minsann, att kalla andra under för benrangel. Vilken dubbelmoral 🙂

Jag tycker för övrigt att det är fel att kalla alla under 180cm för korta eller dvärgar. Det finns många kvinnor som är korta själva och inte borde ha större problem med killar som endast är 5-10 cm längre. Min bror är ca 175 cm och har en sambo som är 182 cm så det finns kvinnor som inte bryr sig om längd.

Om jag däremot skulle göra en översättning från att kalla alla över bmi19 för tjockisar så vore det att kalla alla under 185cm för dvärgar. Lika logiskt.

Nja, riktigt så snävt är det inte.

<- 19 BMI smal
    19-22 BMI normal
    22-> BMI övervikt

Skulle jag säga.  Min preferens är smal.
Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild