• Anonym (Barnlängtan)

Kommer soc ta mina barn?

Jag är så sugen på ett tredje barn nu när jag börjar komma upp i åldern, Jag är ensam vårdnadshavare till mina andra barn pga deras pappas alkohol och drogmissbruk och jag vill att alla mina barn ska vara helsyskon. Både skolan och soc vet om hans missbruk därför är jag lite rädd för att dom reagerar om jag blir gravid och dom får reda på att han är pappan eftersom mina andra barn inte träffat sin pappa på länge då han börjat missbruka dom senaste åren. Vågar jag skaffa ett till barn med mina barns pappa utan att riskera att soc tar mina andra barn? Inga dömmande kommentarer tack.

• Svar på tråden Kommer soc ta mina barn?
  • Anonym (usch)
    Anonym (anonym) skrev 2018-12-19 13:31:12 följande:
    Är väl ett tecken på att vara en slarvmaja att försöka bli gravid med en missbrukare som inte är kapabel att vara far till de barn som redan finns. Somliga skaffar barn för att de tror att en förhållandet ska gå från dåligt till bra eller för att en missbrukare ska ta tag i missbruket när den ska bli förälder här vill Ts skaffa barn med någon som trots att han har 2 barn inte kan träffa sina barn pga missbruk
    Eller hur! Så tragiskt att vissa tänker med underlivet och inte bryr sig om ifall mannen de vill skaffa barn med är bra pappamaterial eller inte.
  • Anonym (mor)
    Anonym (anonym) skrev 2018-12-19 13:31:12 följande:
    Är väl ett tecken på att vara en slarvmaja att försöka bli gravid med en missbrukare som inte är kapabel att vara far till de barn som redan finns. Somliga skaffar barn för att de tror att en förhållandet ska gå från dåligt till bra eller för att en missbrukare ska ta tag i missbruket när den ska bli förälder här vill Ts skaffa barn med någon som trots att han har 2 barn inte kan träffa sina barn pga missbruk
    Ja inte är det en lysande idé men inte den sämsta i TS situation tycker jag.  Är väl korkat att ta ihop det med en missbrukare och tro att man ska kunna rädda honom genom att föda honom ett barn? TS vet vad hon ger sig in i och huvudsaken är väl att inte hon missbrukar?
  • EmberEyes
    Anonym (mor) skrev 2018-12-19 13:58:33 följande:
    Ja inte är det en lysande idé men inte den sämsta i TS situation tycker jag.  Är väl korkat att ta ihop det med en missbrukare och tro att man ska kunna rädda honom genom att föda honom ett barn? TS vet vad hon ger sig in i och huvudsaken är väl att inte hon missbrukar?
    Nej, huvudsaken är att ge det potentiella BARNET de bästa möjliga förutsättningarna. Att medvetet välja att ge sitt barn en frånvarande far och en 50% risk för eget framtida missbruk är verkligen ett av de allra sämsta valen man kan göra som förälder.
  • Anonym (anonym)
    Vilken okänd person som helst som inte är missbrukare skulle vara ett bättre val eftersom då skulle inte barnet ens kunna få reda på att det finns en känd pappa som är missbrukare. Att en gång skaffa barn med någon som har ordentligt missbruk eller när förhållandet inte är riktigt bra  i naiv förhoppning om att ett barn kommer att ge förändring kan vara förståeligt men att göra detta medvetet är bara märkligt
  • Inga bekymmer
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 13:47:10 följande:

Egentligen vill jag ha en kärnfamilj där alla barnen har samma pappa men tyvärr fick jag ingen kärnfamilj eftersom han valde missbruket och blev fast. Därför får jag väl skaffa barn ensamstående fast med samma pappa

Är det inte bättre om du kan träffa en stabil och ansvarstagande man att skaffa ett till barn med? Tänker att om du gör det och det håller så får dina andra barn en bra manlig förebild och bonuspappa och du har en att dela föräldraskapet med. Tänk om barnet inte är friskt? Då är det nog tufft att vara själv med tre barn.
  • Tom Araya
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 12:57:27 följande:

Jag är så sugen på ett tredje barn nu när jag börjar komma upp i åldern, Jag är ensam vårdnadshavare till mina andra barn pga deras pappas alkohol och drogmissbruk och jag vill att alla mina barn ska vara helsyskon. Både skolan och soc vet om hans missbruk därför är jag lite rädd för att dom reagerar om jag blir gravid och dom får reda på att han är pappan eftersom mina andra barn inte träffat sin pappa på länge då han börjat missbruka dom senaste åren. Vågar jag skaffa ett till barn med mina barns pappa utan att riskera att soc tar mina andra barn? Inga dömmande kommentarer tack.

Du får nog först motivera till varför det är viktigare att de har samma pappa än att barnen får en riktig, nykter och bra pappa som vill och kan ta sin roll på allvar?
  • Anonym (Linn)
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 13:47:10 följande:
    Egentligen vill jag ha en kärnfamilj där alla barnen har samma pappa men tyvärr fick jag ingen kärnfamilj eftersom han valde missbruket och blev fast. Därför får jag väl skaffa barn ensamstående fast med samma pappa
    Hellre stjärnfamilj än kärnfamilj finns det ju ett uttryck som lyder. Jag är beredd att hålla med, särskilt i detta fall. Förstår verkligen inte vikten av att ungarna ska vara helsyskon, är det likheten du eftersträvar? Är du rädd för att bli "dömd" av några kärnfamiljsfanatiker typ frikyrkliga, galna abortmotståndare eller vad? 
    Fokusera på barnen du redan har istället.

Borde inte 2 redan befintliga älskade barn ha "tystat" den biologiska klockan?
    (Dum fråga kanske, har inte barn själv trots att jag är 30 och några år, helt enkelt för att ingen biologisk klocka verkar finnas hos mej..)
  • Anonym (mor)

TS ställer en fråga och den har jag förbisett och blivit OT. NEJ jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig att "soc" tar barn från en välfungerande! mor för att hon gjort barn med en missbrukare som dessutom är pappa till alla hennes barn.
    När omhändertagande sker så finns det mkt god anledning fast man kanske får intrycket att det sker på lösa boliner av det man läser och hör för "soc" är ju alltid bundna av sin tystnadsplikt och kan inte uttala sig i enskilda ärenden.

• Anonym (zee)
    Anonym (mor) skrev 2018-12-20 03:32:59 följande:

TS ställer en fråga och den har jag förbisett och blivit OT. NEJ jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig att "soc" tar barn från en välfungerande! mor för att hon gjort barn med en missbrukare som dessutom är pappa till alla hennes barn.
    När omhändertagande sker så finns det mkt god anledning fast man kanske får intrycket att det sker på lösa boliner av det man läser och hör för "soc" är ju alltid bundna av sin tystnadsplikt och kan inte uttala sig i enskilda ärenden.

Nästa underhållande i din dumhet. Det man inte vet, det håller man tyst om.
  • Anonym (mor)
    Anonym (zee) skrev 2018-12-20 05:25:41 följande:
    Nästa underhållande i din dumhet. Det man inte vet, det håller man tyst om.
    Så du menar att "soc" har ett egenintresse av att omplacera barn hejvilt? Att hitta hem som kan ta emot dem? Har du själv fått ett barn omhändertaget på lösa grunder?
  • Anonym (usch)

Just därför att ts vet vad hon ger sig in i är det extra tragiskt. Hon struntar uppenbarligen i allt annat bara hon får följa sina instinkter.
  • Anonym (mor)
    Anonym (usch) skrev 2018-12-20 06:39:01 följande:
    Just därför att ts vet vad hon ger sig in i är det extra tragiskt. Hon struntar uppenbarligen i allt annat bara hon får följa sina instinkter.
    Ja till skillnad mot alla andra då som alltid gör genomtänkta val?
  • EnAnonumius
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 18:37:07 följande:
    min biologiska klocka tickar så jag har inte all tid i världen. att hitta en livspartner känns väldigt långsökt nu och som sagt så vill jag att alla barnen ska ha samma pappa, varför har jag förklarat tidigare i tråden.
    Om du skaffar ett barn till med missbrukaren, så hoppas jag att det kommer fram till soc och att de tar i från dig barnen (alla tre) då du visar på mycket dåligt omdöme som förälder.

Minns att du skrev själv i din TS att mannen valde missbruket före sina barn.  För även om du inte missbrukar själv så påvisar du ju ett extremt dåligt omdöme som förälder som sätter s9n egna egoism (viktigt med samma pappa) före barnens välmående.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (zee)
    Anonym (mor) skrev 2018-12-20 05:58:44 följande:
    Så du menar att "soc" har ett egenintresse av att omplacera barn hejvilt? Att hitta hem som kan ta emot dem? Har du själv fått ett barn omhändertaget på lösa grunder?
    Jag menar att det inte alltid finns grund för omhändertaganden.
    Och, nej jag har inte fått något barn omhändertaget. Men det gör mig varken döv eller blind.
  • Tom Araya
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 18:37:07 följande:
    min biologiska klocka tickar så jag har inte all tid i världen. att hitta en livspartner känns väldigt långsökt nu och som sagt så vill jag att alla barnen ska ha samma pappa, varför har jag förklarat tidigare i tråden.
    Jag har läst alla dina inlägg och jag finner inte att du lagt fram några starka säl till att barnen ska ha samma pappa, istället för att nya barn får en pappa som också kan axla rollen och ansvaret.
  • Anonym (Mindy)

Jag hoppas detta är någon som jag. Vägrar gå utanför dörren pga all julhets och läser skumma trådar på FL. Men gick steget längre och gjorde en egen troll tråd.

Snälla säg att det är så? Folk är väll inte så här korkade?

• EmberEyes
    Anonym (mor) skrev 2018-12-20 06:55:40 följande:
    Ja till skillnad mot alla andra då som alltid gör genomtänkta val?
    Om alla hoppar från en bro ska TS också göra det, menar du? Eller om någon hoppar från en bro ska TS också göra det är väl mer sanningsenligt, eftersom ingen vettig människa skulle aktivt välja att skaffa barn med en missbrukare som redan valt bort sina befintliga barn, och så många dårar har vi som tur var inte i Sverige.
  • Anonym (get a grip)

Vad gör det för nytta att de har samma spermadonator när han ändå inte finns där för dem?

Svar på tråden Kommer soc ta mina barn?