Själviskt att skaffa fler barn?
Jag fick barn för lite mer än ett år sedan och det var det största och bästa som hänt mig. Mitt liv har fått en helt ny mening och jag älskar min son över allt annat. När jag var gravid mådde jag helt fantastiskt bra. Detta delvis pga att jag lider av PMDD annars och under graviditeten slapp jag detta.
Jag funderar nu fram och tillbaka på om vi ska försöka igen och skaffa fler barn. Jag är öppen för det men det finns något i mig som känner att det vore fel mot mitt nuvarande barn. Jag vet att det som händer när man får ett nytt barn är att det första barnet känner sig åsidosatt och lider av att inte få samma uppmärksamhet. Att få en ny bebis skulle ju utan tvekan innebära mindre tid till min son. Jag vet inte hur vanligt det är att faktiskt tänka på det här men för mig är det en jättestor grej! Min pojke är som sagt det bästa och största som hänt det och jag vill inte utsätta honom för något som skulle vara smärtsamt. Det sägs att det är bättre att vänta tills barn nr 1 är lite äldre men då kan det vara för sent för mig att få barn..
Jag känner mig orolig för hela grejen när han förstår att han inte är "viktigast" längre. Att han måste konkurrera om vår kärlek med någon annan. Allt det där. Det gör att jag känner att det kanske är fel. Att det är för min skull jag vill ha en till. För att jag tyckte det var så oerhört mysigt att vara gravid och sen att det är så meningsfullt att vara mamma. Det är som sagt det absolut bästa som hänt mig, ingen karriär och ingen man i världen kan mäta sig med det. Jag tänker att det alltså kanske inte vore det bästa för mitt nuvarande barn.
OBS! Jag menar verkligen inte att ni som skaffar barn tätt inte tänkt på detta. Men jag är nyfiken på hur ni tänker? Jag är så orolig att det skulle bli dåligt för honom.