• ellinorwe

Vi med låååång menscykel

Hej!

Känner mig lite ensam med att ha en lång cykel så tänkte jag skapar en tråd för oss som har det.

Jag är på dag 52 nu och väntar in bim. Fick ett positivt ägglossningstest för en vecka sen. Det är för jävligt att ha så här lång cykel. Så jag hoppas många vill skriva om sina tankar o funderingar och att vi kan stötta varandra här.

Kram på er

• Svar på tråden Vi med låååång menscykel
  • jeja52
    Lillafisfia skrev 2017-12-14 19:27:32 följande:

Hej tjejer! 

Så förvirrad nu! Min förra cykel var 41 dagar, äl på CD25... Denna cykel provar jag bidrottninggele och munkpeppar. Tog ett babyplan idag, ville mest se till att börja tetsta för ÄL i tid och det ser ut såhär?? Är det ens möjligt? Vet att det inte är positivt än men så starkt?

Vad är du på för dag nu? Har läst om andra som provat bidrottninggele och munkpeppar och att det har gett ganska stor skillnad för en del... Har för mig att jag läst någonstans att äl-testen kan gå upp och ner i styrka, det är inte nödvändigtvis så att de bara blir starkare. Men ditt ser ju ut som att det är ganska nära. Då är det bara att köra på.
  • Lillafisfia
    jeja52 skrev 2017-12-14 19:46:37 följande:
    Vad är du på för dag nu? Har läst om andra som provat bidrottninggele och munkpeppar och att det har gett ganska stor skillnad för en del... Har för mig att jag läst någonstans att äl-testen kan gå upp och ner i styrka, det är inte nödvändigtvis så att de bara blir starkare. Men ditt ser ju ut som att det är ganska nära. Då är det bara att köra på.
    Idag är jag på cd 9, så det känns ju himla tidigt... dock är det ju inte helt pos ännu... Få testa vidare och se. Tempar också så lär ju visa sig där också i så fall!
  • kna1
    Lillafisfia skrev 2017-12-14 19:55:04 följande:

Idag är jag på cd 9, så det känns ju himla tidigt... dock är det ju inte helt pos ännu... Få testa vidare och se. Tempar också så lär ju visa sig där också i så fall!

Jag fick nästan positivt på äl test tidigt i min cykel också först, det gjorde mig förvirrad gällande längden på min cykel. Började nästan direkt med äl tester när vi började försöka och fick då positivt (som jag såg det) dag 19 i cykeln, men när min mens aldrig kom så började jag ju undra.. visade sig att min cykel var mkt längre än vad jag trodde och hade då ägglossning ca dag 26. Men förstod aldrig vrf strecken var så starka redan en vecka innan... sista cykeln nu fick jag ordentligt positivt (strecket var starkare än teststrecketk) dag 25-26
  • Lillafisfia
    kna1 skrev 2017-12-16 21:35:26 följande:
    Jag fick nästan positivt på äl test tidigt i min cykel också först, det gjorde mig förvirrad gällande längden på min cykel. Började nästan direkt med äl tester när vi började försöka och fick då positivt (som jag såg det) dag 19 i cykeln, men när min mens aldrig kom så började jag ju undra.. visade sig att min cykel var mkt längre än vad jag trodde och hade då ägglossning ca dag 26. Men förstod aldrig vrf strecken var så starka redan en vecka innan... sista cykeln nu fick jag ordentligt positivt (strecket var starkare än teststrecketk) dag 25-26
    Aha, va märkligt! Testen är fortfarande starka, så nära pos man kan komma, haft äl-smärtor och massa äl-sekret. Tempen var liiiite högre idag.. får se imorgon ^^
  • kna1

Hur går det för er alla?

Jag får inget riktigt grepp om när min äl är.. men troligtvis har vi missat helt denna månad pga julfirande i fjällen med båda våra familjer. Vi bodde en vecka allihopa i en stuga så det blev inge mys där inte, när vi kom hem tog jag äl test och de va supersvagt så antar att äl skedde under den veckan. Jag har lite hopp om att vi ändå kanske lyckades på myset vi hade innan vi åkte men de känns långsökt.

Men som sagt, hur går det för er? Några plus än? :)

• jeja52

Det börjar närma sig nästa samtal till gyn. Är nu på dag 33. Skulle vänta 40 dagar och om ingen mens tills dess skulle jag höra av mig igen. Har inte haft någon ÄL så känner mig säker på att mens inte kommer närmaste veckan. Hoppas på att få något som startar ÄL utskrivet.

Hur går det? Är det någon annan som funderar på utredning för lång cykel?

• Lillafisfia

Såklart har väl alla här inne provat allt möjligt m en denna cykel körde jag bidrottninggele och munkpeppar, gick från 41 till 31 dagar och blev gravid. Kan ju vara slump men man vet inte!

• kna1
    Lillafisfia skrev 2018-01-03 22:06:20 följande:

Såklart har väl alla här inne provat allt möjligt m en denna cykel körde jag bidrottninggele och munkpeppar, gick från 41 till 31 dagar och blev gravid. Kan ju vara slump men man vet inte!

Grattis! Jag har faktiskt inte testat det, ska nog göra det!

Annars ska jag nog inleda ett samtal för lång cykel och kolla om man kan få nån hjälp, får ingen koll på min äl alls :/
  • Zemlan99

Hur används bidrottninggelen och munkpepparn och vart köper man det? :)
  • kna1

Har nu köpt både munkpeppar och bidrottninggele, mensen tog slut för någon dag sedan så tänkte börja nu men vågar inte riktigt äta båda samtidigt, gjorde du det? Tänkte kanske testa med bara munkpeppar först
  • Lillafisfia
    Zemlan99 skrev 2018-01-12 11:07:52 följande:
    Jag började ta det från mensen, men man kan börja när mensen är slut också och så fram till äl!
  • Lillafisfia
    Zemlan99 skrev 2018-01-12 11:07:52 följande:
    Glömde ju en fråga! Minns inte exakt vart jag köpte det men på nätet! Jag googlade! :)
  • Lillafisfia
    kna1 skrev 2018-01-13 09:21:53 följande:
    Har nu köpt både munkpeppar och bidrottninggele, mensen tog slut för någon dag sedan så tänkte börja nu men vågar inte riktigt äta båda samtidigt, gjorde du det? Tänkte kanske testa med bara munkpeppar först
    Jag åt båda samtidigt, har provat bara munkpeppar och det funkade inte på mig, så vet inte om det var kombon eller bidrottningelen som hjälpte!
  • kna1
    Lillafisfia skrev 2018-01-13 18:31:32 följande:

Jag åt båda samtidigt, har provat bara munkpeppar och det funkade inte på mig, så vet inte om det var kombon eller bidrottningelen som hjälpte!

Ska nog testa båda då och hoppas på denna månad! :) Men om du fick en kortare cykel med hela 10 dagar, hur vet man då när äl är? Körde du på äl-test? :)
  • Snufflan
    kna1 skrev 2018-02-02 11:12:19 följande:

Någon som plussat? :)

Jag! Och helt utan något speciellt. Det bara hände.. :)
  • kna1

Jag plussade också! Efter första månaden med munkpeppar! Hoppas sååå att fröet ska stanna!

• Lillafisfia
    kna1 skrev 2018-01-14 12:00:59 följande:
    Ska nog testa båda då och hoppas på denna månad! :) Men om du fick en kortare cykel med hela 10 dagar, hur vet man då när äl är? Körde du på äl-test? :)
    Sorry för superset svar!! Jag använder NC och tempar! :)
Svar på tråden Vi med låååång menscykel