jeja52 skrev 2017-11-26 09:25:24 följande:
Hej,
Jag känner att jag inte riktigt passar in i någon tråd här på FL, men den här kanske fungerar. Känner inte för vi med BIM trådarna då jag inte har mens och inte för svårt-att-få-barn-trådarna då vi inte försökt så länge än.
Slutade med p-piller i aug17 och har inte fått mens sedan. Jag vet att det kan ta lite tid när man slutar med p-piller men jag ver aldrig regelbunden innnan (men då var jag ung och inte sexuelt aktiv och då spelade det ingen roll). Innan jag började med p-piller var cyklerna vanligtvis 5-26 v.
Jag chansade nu när det gått 3 mån och fick tid direkt på gyn. Äggstockarna ser fina ut och alla hormoner inom normalnivå. Jag fick primolut utskrivet och är nu på dag 4 av 5. Sen sa läkaren att jag skulle få mens efter 2-10 dagar. Sedan skulle jag vänta och om jag inte fått mens inom 40 dagar efter det skulle jag höra av mig igen. Läkaren ville att vi skulle vänta med att bli gravida tills minst efter det...
Så just nu cd 103 och väntar på primolut-mens i nästa vecka eller veckan efter.
Va tufft det låter :( hoppas mensen sätter igång nu då med kuren du fick! Håll oss uppdaterade och ventilera så mkt du vill!
Jag slutade med P piller i augusti och fick "P pillers mensen" ganska direkt. Men sen blev jag orolig när det tog ca 40 dagar då man läser mkt om att en cykel är mellan 25-35 dagar typ. Sen ökade det till 42 dagar och nu inväntar jag min tredje riktiga mens. De e ju oxå svårt att avgöra när man har ÄL när cyklarna är så långa och lite olika :/
Om du får din mens nu under kuren är det fritt fram att köra sen? :)