• ellinorwe

Vi med låååång menscykel

Hej!

Känner mig lite ensam med att ha en lång cykel så tänkte jag skapar en tråd för oss som har det.

Jag är på dag 52 nu och väntar in bim. Fick ett positivt ägglossningstest för en vecka sen. Det är för jävligt att ha så här lång cykel. Så jag hoppas många vill skriva om sina tankar o funderingar och att vi kan stötta varandra här.

Kram på er

• Svar på tråden Vi med låååång menscykel
  • jeja52

Ja, hur går det för er andra? 
    Har ni äl eller är det bara knas? Har man väl fått äl så ska det ju "bara vara att vänta ca 14 dagar". Sen är kan ju de dagarna kännas sjukt långa.

Kör ni äl-stickor, temp, känsla?
    Hörde att någon rekomenderade att tempa när man har långa cykler/oregelbunden så det är lättare att hålla koll. Men för de som inte har äl så rekomenderades inte att tempa då det inte ger något.
    (OBS jag är inte läkare, lita inte på alla tips på nätet)

• kna1
    jeja52 skrev 2017-11-27 18:47:47 följande:

Ja, hur går det för er andra? 

Har ni äl eller är det bara knas? Har man väl fått äl så ska det ju "bara vara att vänta ca 14 dagar". Sen är kan ju de dagarna kännas sjukt långa.

Kör ni äl-stickor, temp, känsla?

Hörde att någon rekomenderade att tempa när man har långa cykler/oregelbunden så det är lättare att hålla koll. Men för de som inte har äl så rekomenderades inte att tempa då det inte ger något.

(OBS jag är inte läkare, lita inte på alla tips på nätet)

Jag kör med ÄL-stickor, famlar i mörkret lite annars. Men vi har också försökt ha sex var tredje-varannan dag för att säkra upp. Men tänkte börja tempa om jag märker att försöken ökar i antal
  • ellinorwe
    kna1 skrev 2017-11-29 09:18:52 följande:

Hur går det för er alla? :)

väntar o väntar på bim ;)

Har knappt kunnat sova i natt för att mina bröst gör så jääävla ont. Har haft sen äl i vårtorna sen gick det över till brösten. Har aldrig haft så här ont innan. är man gravid eller har man inte ont i brösten när man äter ppiller? Sen har jag molvärk också.

hur går det för dig?? känner du nåt
  • kna1
    ellinorwe skrev 2017-11-29 09:37:42 följande:

väntar o väntar på bim ;)

Har knappt kunnat sova i natt för att mina bröst gör så jääävla ont. Har haft sen äl i vårtorna sen gick det över till brösten. Har aldrig haft så här ont innan. är man gravid eller har man inte ont i brösten när man äter ppiller? Sen har jag molvärk också.

hur går det för dig?? känner du nåt

Det låter ju lovande ändå! Hoppas!

Jag har alltid ätit P piller och känner inte igen smärta i brösten innan mens, aldrig varit med om det faktiskt :P

Väntar och väntar också på BIM, 5 dagar kvar. Jag har typ inga symtom alls dock. Förutom att jag har högre temperatur. Brukar alltid ligga på 36.4 typ men nu har jag legat på 37.2 och idag höjdes det till 37.5. Vet inte om det är ett tecken, kan lika gärna vara stress då jag nog är på väg in i väggen pga jobbet mitt i allt. :/
  • ellinorwe
    kna1 skrev 2017-11-29 09:57:49 följande:

Det låter ju lovande ändå! Hoppas!

Jag har alltid ätit P piller och känner inte igen smärta i brösten innan mens, aldrig varit med om det faktiskt :P

Väntar och väntar också på BIM, 5 dagar kvar. Jag har typ inga symtom alls dock. Förutom att jag har högre temperatur. Brukar alltid ligga på 36.4 typ men nu har jag legat på 37.2 och idag höjdes det till 37.5. Vet inte om det är ett tecken, kan lika gärna vara stress då jag nog är på väg in i väggen pga jobbet mitt i allt. :/

har aldrig haft så här ont i tuttarna med ppiller så hoppas !!

endel har ju inga symtom förens senare så du kan vara lugn :)

tempen är ju lovande. ta det lugnt och ta en lång promenad efter jobbet med en podd i öronen. det brukar hjälpa med att varva ner :)
  • kna1

Fusktestade såklart idag.. Kunde ju inte hålla mig. Men de va så blankt de kunde bli ;/ 2 dagar kvar till BIM.

• ellinorwe

[quote=78239324][quote-nick]kna1 skrev 2017-12-02 10:08:17 följande:[/quote-nick]Fusktestade såklart idag.. Kunde ju inte hålla mig. Men de va så blankt de kunde bli ;/ 2 dagar kvar till BIM.[/quote

vad synd :/ om inte mensen kmr testa igen! det kan vara för tidigt. många får inte positivt förens v 5.

jag testade bim- 2 och det var negativt och igår på bim o det var negativt. idag gör det inte lika ont i tuttarna så antar mensen kmr när som. har haft mensvärk i 3 dygn nu.

• kna1
    ellinorwe skrev 2017-12-03 15:04:47 följande:

[quote=78239324][quote-nick]kna1 skrev 2017-12-02 10:08:17 följande:[/quote-nick]Fusktestade såklart idag.. Kunde ju inte hålla mig. Men de va så blankt de kunde bli ;/ 2 dagar kvar till BIM.[/quote

vad synd :/ om inte mensen kmr testa igen! det kan vara för tidigt. många får inte positivt förens v 5.

jag testade bim- 2 och det var negativt och igår på bim o det var negativt. idag gör det inte lika ont i tuttarna så antar mensen kmr när som. har haft mensvärk i 3 dygn nu.

Min mens kom idag tyvärr :( bara att försöka igen, men nu är ju äl såå långt bort, runt 29/12. Får väl glädja mig över att kunna ta något glas vin i stugan under jul. Hela familjen (min och min mans familj) har hyrt stuga, slipper släktingarna undra ved jag inte dricker heller ;P

Håller tummarna för alla er andra!
  • Snufflan

JAG HOPPAR IN!

Jag har en cykel på 50 dagar.

Äl dag 34-36.

Väntar på BIM 11/12.

Idag fått lite bruna flytningar (BIM-4).

Misstänker mens. Lite nedstämd för jag vet att det kommer ta en och en halv eveighet innan vi kan försöka igen!

Svar på tråden Vi med låååång menscykel