• ellinorwe

Vi med låååång menscykel

Hej!

Känner mig lite ensam med att ha en lång cykel så tänkte jag skapar en tråd för oss som har det.

Jag är på dag 52 nu och väntar in bim. Fick ett positivt ägglossningstest för en vecka sen. Det är för jävligt att ha så här lång cykel. Så jag hoppas många vill skriva om sina tankar o funderingar och att vi kan stötta varandra här.

Kram på er

• Svar på tråden Vi med låååång menscykel
  • jeja52

Ja, hur går det för er andra? 
    Har ni äl eller är det bara knas? Har man väl fått äl så ska det ju "bara vara att vänta ca 14 dagar". Sen är kan ju de dagarna kännas sjukt långa.

Kör ni äl-stickor, temp, känsla?
    Hörde att någon rekomenderade att tempa när man har långa cykler/oregelbunden så det är lättare att hålla koll. Men för de som inte har äl så rekomenderades inte att tempa då det inte ger något.
    (OBS jag är inte läkare, lita inte på alla tips på nätet)

• kna1
    jeja52 skrev 2017-11-27 18:47:47 följande:

Ja, hur går det för er andra? 

Har ni äl eller är det bara knas? Har man väl fått äl så ska det ju "bara vara att vänta ca 14 dagar". Sen är kan ju de dagarna kännas sjukt långa.

Kör ni äl-stickor, temp, känsla?

Hörde att någon rekomenderade att tempa när man har långa cykler/oregelbunden så det är lättare att hålla koll. Men för de som inte har äl så rekomenderades inte att tempa då det inte ger något.

(OBS jag är inte läkare, lita inte på alla tips på nätet)

Jag kör med ÄL-stickor, famlar i mörkret lite annars. Men vi har också försökt ha sex var tredje-varannan dag för att säkra upp. Men tänkte börja tempa om jag märker att försöken ökar i antal
  • ellinorwe
    kna1 skrev 2017-11-29 09:18:52 följande:

Hur går det för er alla? :)

väntar o väntar på bim ;)