Jag FRUKTAR för mina barns framtid! Gör du?
Hjälp, jag behöver idéer - förslag på HUR - jag kan börja väcka opinion - starta en rörelse - budkavle - börja agera.
Jag är en helt vanlig person med jobb, lite vänner, inte så aktiv inom sociala medier eller aktiv inom några föreningar etc. Inte politiskt aktiv.
Jag skriver lite här och gnäller över samhällsutvecklingen och vad hjälper det.
Det jag först och främst tänker på är våldsutvecklingen i samhället och jag FRUKTAR hur framtiden kommer att se ut om säg 20 år. Det är så många skottlossningar, skjutningar runt om i Sverige. Jag tror knappast att det är likadant i våra grannländer. Hur många har det varit senaste månaden? Någon som vågar räkna?
Jag upplever våra styrande politiker som handlingsförlamande. Har de givit upp? Vad är det för skäl att de "matar" på med samma mantra hela tiden?
"Vi måste ha fler poliser, utöka utbildningsplatserna."
Vad spelar det för roll om det finns fler utbildningsplatser om sedan de utbildade poliserna inte stannar kvar i yrket! HÖJ LÖNERNA rejält för poliser! Detsamma gäller för sjuksköterskor och lärare med för den delen.
Ändra lagstiftningarna som anpassas till hur vårt samhälle ser ut idag. Ge ökad makt till tulltjänstmän, inför jourdomstolar etc.
Men HUR kan man sätta press på våra styrande politiker??Det är så tyst från deras sida. Hur startar men en folkrörelse?
Jag vill inte bara sitta här och gnälla bakom tangentbordet. Jag vill inte stilla tigande se hur Sveriges trygghet sakta vittrar sönder. För det gör det.
(Rom gick inte under på en dag...)
Har du förslag?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-30 11:16
1. 29/7 Tonåring skjuten i Tyresö.
2 .29/7 22 årig man skjuten i Västerås
3. 26/7 Man skjuten i Upplands Väsby, Stockholm
4. 25/7 23årig man skjuten i Strängnäs
5. 20/7 2 män skjutna i Vårberg, Stockholm
6 19/7 Man skjuten i garage, Märsta Stockholm
7. 17/7 Kvinna skjuten i Örebro
8. 16/7 25 årig man skjuten i Hässleholm
9. 14/7 Ung man skjuten i Herrljunga
10. 14/7 Ung man skjuten i Värnamo
11. 14/7 Man skottskadad i Malmö
12. 14/7 Man skottskadad i Västervik
13 12/7 Man skottskadad Fisksätra, Nacka. Stockholm
14. 11/7 Man skjuten i Uppsala
15.9/7 Två män skjutna i en bil. Trandarad Borås
16. 8/7 Man skjuten i Södertälje
17. 8/7 Män skjutna, Bergsjön Göteborg
18. 7/7 Man skjuten Herrgården Malmö
19. 2/7 Tre män skottskadade, Malmö
Detta är en normal sommar i Sverige 2017.