Inlägg från: Anonym (Aska) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aska)

Jag FRUKTAR för mina barns framtid! Gör du?

Personligen känner jag inte samma rädsla som du uttrycker men engagera dig politiskt.

• Anonym (Aska)
    Mullvaden skrev 2017-07-19 15:15:00 följande:
    Jag tänker att den största faran är att ens barn hamnar snett. Skjutningar är oftast riktade mot personer i olika gäng (finns ju tyvärr undantag), eller pga olika kriminella verksamheter. Försök att hålla dom undan från sådana saker, nästan alltid finns det en anledning till varför ungdomar söker sig till subgrupper, förebygg och styr in på banor som är konstruktiva och lagliga.
    Hur man går vidare med det politiska läget, ja där tror jag det viktigaste handlar om att rösta på partier som arbetar förebyggande och inte på de som bara försöker dölja och behandla symtomen. Forskning tyder på att tex hårdare straff inte har någon som helst preventiv effekt, utan nyckeln är att förebygga att människor dras till sådana grupper i ett mycket tidigare skede.
    Anonym (så länge det är lagligt) skrev 2017-07-19 15:07:41 följande:
    Varför skulle någon som ens antyder att det kan vara problem i dagens samhälle välja att inte vara anonym, så länge som det fortsätter vara lagligt.

Om du säger något som inte bedöms som politiskt korrekt av den styrande massan, kan du råka ut från allt från att förlora jobbet, frysas ut, att dina barn attackeras i skolan, jagas av vänster extremister

Vad makten bestämt och media prängar ut är att det aldrig varit så säkert i detta land.
    Alla som antyder att det är ett hårdare klimat, ökade gäng skjutningar och en explosion av våldtäkter. Är alla paranoida.

Glöm inte att staten alltid har rätt,
    "Storebror ser dig."
    "Krig är fred."
    "Frihet är slaveri."
    "Okunnighet är styrka."
    Vilken värld lever du i?

• Anonym (Aska)
    Mullvaden skrev 2017-07-19 15:15:00 följande:
    Jag tänker att den största faran är att ens barn hamnar snett. Skjutningar är oftast riktade mot personer i olika gäng (finns ju tyvärr undantag), eller pga olika kriminella verksamheter. Försök att hålla dom undan från sådana saker, nästan alltid finns det en anledning till varför ungdomar söker sig till subgrupper, förebygg och styr in på banor som är konstruktiva och lagliga.
    Hur man går vidare med det politiska läget, ja där tror jag det viktigaste handlar om att rösta på partier som arbetar förebyggande och inte på de som bara försöker dölja och behandla symtomen. Forskning tyder på att tex hårdare straff inte har någon som helst preventiv effekt, utan nyckeln är att förebygga att människor dras till sådana grupper i ett mycket tidigare skede.
    Blev fel citerat. Tummen upp för detta
  • Anonym (Aska)
    Anonym (så länge det är lagligt) skrev 2017-07-19 21:48:45 följande:
    Vad är det i detta du ifrågasätter?

Om du inte delar synen så, förväntar jag mig att du kommer med förklaring till vad som inte stämmer och riktiga källhänvisningar till detta.

Annars är ditt utspel bara ett typexempel på vad jag beskrev, när PK samhället i sitt driv försöker förlöjliga de som ifrågasätter den beslutade konsensusåsikten. Det handlar bara om härskarteknik.

"Okunnighet är styrka."
    Dem som väljer att använda sig av ordet PK samhället är också oftast dem som beskriver en verklighet som många andra svenskar inte alls känner igen sig i. Det är inte för att förlöjliga dig på något vis utan jag undrar ärligt- var i världen befinner du dig som känner en sådan rädsla och misstro mot vårt fina land och dess framtid. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag känner mig trygg i samhället. Jag är inte rädd och jag känner framtidstro och hopp. Visst finns det områden där det förekommer brott och skjutningar men det är precis som någon skrev här ovan oftast relaterat till gängkriminalitet. Självklart ska man lägga resurser på att försöka förbättra läget för dem som bor i dessa områden och kriminella ska lagföras. Inte tu tal om den saken.
    Det finns dock en sak som skrämmer mig och det är det framväxande hatet som gärna späs på av diverse grupper på extremhögern varav jag anser SD vara en del av. Det skrämmer mig. Totalt nyanslöst.
Svar på tråden Jag FRUKTAR för mina barns framtid! Gör du?