• Monmoi

Alla är ointresserade!

Varför varför varför?

Jag har kommit ut från ett äktenskap (på ett år), vi hade ett förhållande på sammanlagt 2,5 år och han älskade aldrig mig. Han var förälskad i början men sen började han göra saker som tydde på att han hellre ville vara fri, singel, inte med mig.

Då visade sig att jag var gravid och han stannade, friade, vi gifte oss. Tills han inte kunde hålla masken längre och ville igen försöka bli fri. Vilket han blev, trots nyfödd unge och mitt krossade hjärta.

Nu till saken. Jag älskade denna man väldigt mycket trots att han jämt och ständigt kunde säga "jag älskar inte dig", han "skämdes" över mig inför sina vänner och pratade illa bakom min rygg.

Långt efteråt försöker jag träffa en kille att bli förälskad i och få njuta av en ömsesidig kärlek men ingen vill ha mig. Mina vänner berättar om hur de översvämmas av killar som vill ha de, nån har ex-pojkvänner som fortfarande vill ha henne, en annan går på fest och bombas av killar och deras mobilnummer, nån annan vän blir stoppad på stan och raggas på.. en annan har en stalker, en annan uppvaktas av flera eller intensivt av en som verkligen vill ha henne.

Många av mina vänninor berättar saker som jag aldrig har varit med om (och som jag aldrig kommer vara med om). Jag har aldrig blivit uppvaktad eller ens haft en kille som varit lite "svartsjuk" och engagerad i att INTE förlora mig. Jag har alltid fått hålla hårt i mina killar, för de har alltid velat ifrån mig.

Det är inget fel på mig och jag menar det. Jag är ganska intelligent och allmänbildad. Ser bra ut och har en figur som många drömmer om (jag vill inte skryta men vill ge er en bild av mig så ni kan hjälpa mig). Jag är väldigt lojal och förlåter ofta folk i min närhet som sviker mig (kanske inte en helt god egenskap, men ni förstår).

Killar/män tycks aldrig attraheras av mig. Men mina vänninor får jämt och ständigt killar. Vi är alla 30+

Jag är inte fulare eller dummare men något avskräcker männen?

Jag gråter ofta då jag längtar efter kärleken. Vill ha någon som verkligen kämpar för mig. Många killar som börjar prata med mig, slutar när en annan tjej korsar deras väg. Både i "verkligheten" och på nätdejting.

En kille frågade mig om många skriver till mig på nätet "för tjejer får oftast miljoner nyfikna killar efter sig på nätet". Jag ville inte svara "nej, inte en enda är intresserad".

Jag är trevlig mot killar, varken på eller "nonchalant". Ser fin ut som sagt men ingen nappar. Innerst inne vill jag inse att jag kanske inte är attraktiv. Eller något annat.

Min mamma var elak när jag var liten. Hon tyckte att mina systrar var mycket sötare och finare. Hon sa så till folk (framför mig). Hon jämförde mig med fula skådespelare tex, och skrattade. Jag hörde henne flera gånger under min barndom säga tex "är hon lika ful som... (mitt namn)?"

Eller "hon är så ful och benig som.. (mitt namn)".

Jag led länge och därför blev mitt utseende allt när jag sen blev vuxen. Idag är jag vuxen och mognat i mig själv och mår bra. Men jag tänker ofta på varför folk och killar framför allt alltid sätter andra framför mig. Jag har aldrig varit värdefull för någon. Eller riktigt älskad/kär av nån.

Många tjejer/kvinnor säger ofta "oj blir jag singel så finns det många killar där ute" och ja, de kommer säkert träffa nån! Men inte jag.. varför?

Alla killar springer bokstavligen talat efter tjejer men ingen vill ha mig.

Har många vänninor som skaffat barn, en, två, tre barn och sedan ändå kunnat träffa en ny. Vissa vänninor har barn och träffat till och med yngre killar! Vissa av killarna har inte ens barn. Vad besitter dessa kvinnor för för magi??

Jag kanske låter omogen, bitter och naiv men tro mig. Jag är alltid så himla ödmjuk och förstående. Men varför lyckas jag aldrig?

Jag har ETT barn, alla män tycks plötligt bli helt förskräckta av det. Men mina vänner som har flera barn lyckas? Jag blir så ledsen. Dessutom var jag inte ens attraktiv INNAN jag fick barn medan andra som hade barn hade flera killar som jagade de.

Det är inget fel på att ha barn men ibland verkar det negativt (bara när det gäller mig!)

Det som sårar mest är att alla väljer lätt bort mig.

Jag har aldrig haft känslan av att "oavsett vem som går förbi nu eller vem som dyker upp så är jag ändå nr 1, den intressantaste i hans ögon". Aldrig.

Ingen vill ha mig och jag känner mig så ensam och ledsen.

• Svar på tråden Alla är ointresserade!
  • Anonym (H)

Hur har det gått med allt

• Anonym (JustAdude)

Hej TS.

Jag tycker att det låter som att du är en otroligt varm och snäll person som verkligen vill alla väl. Och det är absolut inget fel med att vilja det. Kanske är det så att du vill alla så pass väl att du förlorar lite av dig själv under tiden och kan uppfattas av andra att du är lite för snäll och lite för naiv?

Du ska absolut inte ändra på dig själv och låtsas vara någon du egentligen inte är bara för att du tror att det kommer att hjälpa dig, det lyser igenom förr eller senare.

Ger dig samma råd som jag ger till killar... nästan iaf... med några små undantag...

Jobba med dig själv, bygg upp ditt självförtroende/självkänsla.
    Bli bra på att säga ifrån (Särskilt när din mor säger elaka saker till dig).
    Klä dig snyggt (inte sexigt), ha en rak hållning i kroppen när du går ute bland folk. Le och se glad ut som att du går och tänker på något roligt (om det hjälper tänk på något roligt också).
    Utstråla självsäkerhet och positiv energi.
    Om någon "random" tilltalar dig ute på stan prata vänligt men med korta meningar och se ut som att du håller på med ditt. Om du ska ha en konversation med någon kille se intresserad och glad ut samtidigt som du är trevlig. Känns allt bra mellan er bli lite flirtig och våga ta för dig.

Det här baserar jag endast på vad jag har läst om dig.

Bara så att du vet.
    -Du är alltid vackrast när du är glad och positiv av dig!

Hoppas att det hjälper dig och att du får en bra dag!

• Anonym (Fia)

Låter som om du kan behöva jobba på din självkänsla. Att du skriver att du "alltid behövt hålla hårt i dina killar" är en intressant formulering. Imo ska det inte behövas alls, dom som är värda din tid är dom som har dig som nr1. Finns inte det så är det mkt bättre att vara singel.

Utseende är en sak som många koncentrerar sig på, vad man ska tänka på är hur man känner sig inuti. Med bra självkänsla har man en utstrålning som märks. Men framförallt ska man känna sig tillfreds i sitt eget skinn, veta att man duger som man är. Man behöver vara väl påfylld själv, ingen annan kan liksom komplettera oss. Och ha sunda gränser, dom skyddar oss. Låter som om du skulle kunna ha nytta av att fundera på vilka gränser du har, vilka beteenden är inte ok. 

• Anonym (trygg hamn)
    enmanmedskägg skrev 2017-02-14 11:36:38 följande:

Jag förstår din känsla till fullo. Jag är själv i samma situation, fast som man. 

Då förstår du inte, för du är inte i samma situation. Du är inte kvinna. I ditt fall, som man, så måste du jobba med dig själv. Så att du blir attraktiv för kvinnor. TS vill bli älskad för den hon är.
  • Anonym (trygg hamn)
    Anonym (Fia) skrev 2024-02-18 08:04:36 följande:

Låter som om du kan behöva jobba på din självkänsla. Att du skriver att du "alltid behövt hålla hårt i dina killar" är en intressant formulering. Imo ska det inte behövas alls, dom som är värda din tid är dom som har dig som nr1. Finns inte det så är det mkt bättre att vara singel.

Utseende är en sak som många koncentrerar sig på, vad man ska tänka på är hur man känner sig inuti. Med bra självkänsla har man en utstrålning som märks. Men framförallt ska man känna sig tillfreds i sitt eget skinn, veta att man duger som man är. Man behöver vara väl påfylld själv, ingen annan kan liksom komplettera oss. Och ha sunda gränser, dom skyddar oss. Låter som om du skulle kunna ha nytta av att fundera på vilka gränser du har, vilka beteenden är inte ok. 

Det låter vettigt och bra att man ska tänka på det inre. Lik förbannat så är utseendet det viktigaste för de flesta.
  • Anonym (Powerpuffpinglan)

Det enda TS inte nämner är sex, så jag tror i så fall att det handlar om det.

Att vara ihop med någon som inte är bra på sex och för blyg för att lära sig/ kan inte förmedla vad de vill ha, det är nog en sak som skrämmer bort killar.

• Anonym (Fia)
    Anonym (trygg hamn) skrev 2024-02-18 08:15:50 följande:
    Det låter vettigt och bra att man ska tänka på det inre. Lik förbannat så är utseendet det viktigaste för de flesta.
    Jag är inte alls så säker på det faktiskt. Om man tänker sig att man ligger inom ett visst utseendespann, så hänger det på vem man är inuti, personligheten. Det här utseendespannet är olika för alla. En kass personlighet lyser igenom, en fin rolig en gör det likaså. En karismatisk sympatisk person har otroliga fördelar, positiv livskraft attraherar andra. Ett vackert utseende på det skadar inte men det är bara skalet. Hur man får andra att känna sig är det viktigaste.

När man tycker om sitt eget inre så ökar sannolikheten stort att andra gör det med.
  • Anonym (trygg hamn)
    Anonym (Fia) skrev 2024-02-18 09:27:01 följande:
    Jag är inte alls så säker på det faktiskt. Om man tänker sig att man ligger inom ett visst utseendespann, så hänger det på vem man är inuti, personligheten. Det här utseendespannet är olika för alla. En kass personlighet lyser igenom, en fin rolig en gör det likaså. En karismatisk sympatisk person har otroliga fördelar, positiv livskraft attraherar andra. Ett vackert utseende på det skadar inte men det är bara skalet. Hur man får andra att känna sig är det viktigaste.

När man tycker om sitt eget inre så ökar sannolikheten stort att andra gör det med.
    Det är jag säker på. Det är inte bara "skalet". Du kanske inte upplevt vad viktigt just skalet är för de flesta, och då kan jag bara gratulera dig. Och att ha höga tankar om sig själv och själva tycka att man är bra, är en negativ egenskap för många. Man ska inte tro att man är nåt.
  • Dethärärmittnamn

Boosta upp självkänslan och självförtroendet. Du kanske utstrålar en inte så positiv bild av dig själv. De bästa männen attraheras av kvinnor med stark vilja och säkerhet. 

• Dethärärmittnamn

Boosta upp självkänslan och självförtroendet. Du kanske utstrålar en inte så positiv bild av dig själv. De bästa männen attraheras av kvinnor med stark vilja och säkerhet. 

• Dethärärmittnamn

• Dethärärmittnamn

• Anonym (Fia)
    Anonym (trygg hamn) skrev 2024-02-18 09:56:26 följande:
    Det är jag säker på. Det är inte bara "skalet". Du kanske inte upplevt vad viktigt just skalet är för de flesta, och då kan jag bara gratulera dig. Och att ha höga tankar om sig själv och själva tycka att man är bra, är en negativ egenskap för många. Man ska inte tro att man är nåt.
    En intressant sak är att dom man blir attraherad av och tillsammans med brukar ha samma grad av attraktivitet som man själv. Så nej, jag har aldrig upplevt mitt utseende som ett problem. Eftersom dom som gillar mig gillar även mitt utseende. 

Höga tankar...det låter inte helt översättbart med att acceptera och tycka om sig själv. Nej, det är något som är attraktivt. Arrogans däremot är såklart något helt annat, att sätta sig över i relation till andra.
Svar på tråden Alla är ointresserade!