Inlägg från: Anonym (trygg hamn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (trygg hamn)

Alla är ointresserade!

enmanmedskägg skrev 2017-02-14 11:36:38 följande:

Jag förstår din känsla till fullo. Jag är själv i samma situation, fast som man. 

Då förstår du inte, för du är inte i samma situation. Du är inte kvinna. I ditt fall, som man, så måste du jobba med dig själv. Så att du blir attraktiv för kvinnor. TS vill bli älskad för den hon är.
  • Anonym (trygg hamn)
    Anonym (Fia) skrev 2024-02-18 08:04:36 följande:

Låter som om du kan behöva jobba på din självkänsla. Att du skriver att du "alltid behövt hålla hårt i dina killar" är en intressant formulering. Imo ska det inte behövas alls, dom som är värda din tid är dom som har dig som nr1. Finns inte det så är det mkt bättre att vara singel.

Utseende är en sak som många koncentrerar sig på, vad man ska tänka på är hur man känner sig inuti. Med bra självkänsla har man en utstrålning som märks. Men framförallt ska man känna sig tillfreds i sitt eget skinn, veta att man duger som man är. Man behöver vara väl påfylld själv, ingen annan kan liksom komplettera oss. Och ha sunda gränser, dom skyddar oss. Låter som om du skulle kunna ha nytta av att fundera på vilka gränser du har, vilka beteenden är inte ok. 

Det låter vettigt och bra att man ska tänka på det inre. Lik förbannat så är utseendet det viktigaste för de flesta.
  • Anonym (trygg hamn)
    Anonym (Fia) skrev 2024-02-18 09:27:01 följande:
    Jag är inte alls så säker på det faktiskt. Om man tänker sig att man ligger inom ett visst utseendespann, så hänger det på vem man är inuti, personligheten. Det här utseendespannet är olika för alla. En kass personlighet lyser igenom, en fin rolig en gör det likaså. En karismatisk sympatisk person har otroliga fördelar, positiv livskraft attraherar andra. Ett vackert utseende på det skadar inte men det är bara skalet. Hur man får andra att känna sig är det viktigaste.

När man tycker om sitt eget inre så ökar sannolikheten stort att andra gör det med.
    Det är jag säker på. Det är inte bara "skalet". Du kanske inte upplevt vad viktigt just skalet är för de flesta, och då kan jag bara gratulera dig. Och att ha höga tankar om sig själv och själva tycka att man är bra, är en negativ egenskap för många. Man ska inte tro att man är nåt.
Svar på tråden Alla är ointresserade!