• Monmoi

Alla är ointresserade!

Varför varför varför?

Jag har kommit ut från ett äktenskap (på ett år), vi hade ett förhållande på sammanlagt 2,5 år och han älskade aldrig mig. Han var förälskad i början men sen började han göra saker som tydde på att han hellre ville vara fri, singel, inte med mig.

Då visade sig att jag var gravid och han stannade, friade, vi gifte oss. Tills han inte kunde hålla masken längre och ville igen försöka bli fri. Vilket han blev, trots nyfödd unge och mitt krossade hjärta.

Nu till saken. Jag älskade denna man väldigt mycket trots att han jämt och ständigt kunde säga "jag älskar inte dig", han "skämdes" över mig inför sina vänner och pratade illa bakom min rygg.

Långt efteråt försöker jag träffa en kille att bli förälskad i och få njuta av en ömsesidig kärlek men ingen vill ha mig. Mina vänner berättar om hur de översvämmas av killar som vill ha de, nån har ex-pojkvänner som fortfarande vill ha henne, en annan går på fest och bombas av killar och deras mobilnummer, nån annan vän blir stoppad på stan och raggas på.. en annan har en stalker, en annan uppvaktas av flera eller intensivt av en som verkligen vill ha henne.

Många av mina vänninor berättar saker som jag aldrig har varit med om (och som jag aldrig kommer vara med om). Jag har aldrig blivit uppvaktad eller ens haft en kille som varit lite "svartsjuk" och engagerad i att INTE förlora mig. Jag har alltid fått hålla hårt i mina killar, för de har alltid velat ifrån mig.

Det är inget fel på mig och jag menar det. Jag är ganska intelligent och allmänbildad. Ser bra ut och har en figur som många drömmer om (jag vill inte skryta men vill ge er en bild av mig så ni kan hjälpa mig). Jag är väldigt lojal och förlåter ofta folk i min närhet som sviker mig (kanske inte en helt god egenskap, men ni förstår).

Killar/män tycks aldrig attraheras av mig. Men mina vänninor får jämt och ständigt killar. Vi är alla 30+

Jag är inte fulare eller dummare men något avskräcker männen?

Jag gråter ofta då jag längtar efter kärleken. Vill ha någon som verkligen kämpar för mig. Många killar som börjar prata med mig, slutar när en annan tjej korsar deras väg. Både i "verkligheten" och på nätdejting.

En kille frågade mig om många skriver till mig på nätet "för tjejer får oftast miljoner nyfikna killar efter sig på nätet". Jag ville inte svara "nej, inte en enda är intresserad".

Jag är trevlig mot killar, varken på eller "nonchalant". Ser fin ut som sagt men ingen nappar. Innerst inne vill jag inse att jag kanske inte är attraktiv. Eller något annat.

Min mamma var elak när jag var liten. Hon tyckte att mina systrar var mycket sötare och finare. Hon sa så till folk (framför mig). Hon jämförde mig med fula skådespelare tex, och skrattade. Jag hörde henne flera gånger under min barndom säga tex "är hon lika ful som... (mitt namn)?"

Eller "hon är så ful och benig som.. (mitt namn)".

Jag led länge och därför blev mitt utseende allt när jag sen blev vuxen. Idag är jag vuxen och mognat i mig själv och mår bra. Men jag tänker ofta på varför folk och killar framför allt alltid sätter andra framför mig. Jag har aldrig varit värdefull för någon. Eller riktigt älskad/kär av nån.

Många tjejer/kvinnor säger ofta "oj blir jag singel så finns det många killar där ute" och ja, de kommer säkert träffa nån! Men inte jag.. varför?

Alla killar springer bokstavligen talat efter tjejer men ingen vill ha mig.

Har många vänninor som skaffat barn, en, två, tre barn och sedan ändå kunnat träffa en ny. Vissa vänninor har barn och träffat till och med yngre killar! Vissa av killarna har inte ens barn. Vad besitter dessa kvinnor för för magi??

Jag kanske låter omogen, bitter och naiv men tro mig. Jag är alltid så himla ödmjuk och förstående. Men varför lyckas jag aldrig?

Jag har ETT barn, alla män tycks plötligt bli helt förskräckta av det. Men mina vänner som har flera barn lyckas? Jag blir så ledsen. Dessutom var jag inte ens attraktiv INNAN jag fick barn medan andra som hade barn hade flera killar som jagade de.

Det är inget fel på att ha barn men ibland verkar det negativt (bara när det gäller mig!)

Det som sårar mest är att alla väljer lätt bort mig.

Jag har aldrig haft känslan av att "oavsett vem som går förbi nu eller vem som dyker upp så är jag ändå nr 1, den intressantaste i hans ögon". Aldrig.

Ingen vill ha mig och jag känner mig så ensam och ledsen.

• Svar på tråden Alla är ointresserade!
  • Carambolan

Kan det vara så att du ger ett lite klängigt intryck? Det kan vara svårt att hinna uppvakta, engagera sig i och bli svartsjuk över någon som längtar så mycket efter kärlek. Det brukar vara viktigt att kunna känna att man befinner sig i samma fas när det gäller förälskelse och engagemang.

Jag får ett lite desperat intryck både av hur du beskriver ditt sökande efter ett förhållande, och av det faktum att du hann med både barn/äktenskap/skilsmässa med nån du bara varit med i 2,5 år; men det behöver förstås inte säga något om hur du beter dig mot andra i verkligheten.

• Monmoi

Jag är lite avvaktande i början. Kanske "svår" fast jag är väldigt rolig! Skämtar och är lite mer rolig än "sexig".

• Monmoi

Det kanske är nåt med mitt utseende som inte utstrålar sexighet eller nåt... måste man alltid vara så himla mystisk och sexig?

Killar vill inte ens ha sex med mig.

• Anonym (Ddd)

Jag fyller 31 i år och ser väl rätt bra ut. Dock ser killar bara mig som nån man ligger med så jag har aldrig haft ett förhållande. Har gett upp att hitta någon som älskar mig för den jag är. Jag har inte heller den blekaste aning hur man hittar någon som är seriös för dom jag hittat har ju som sagt bara velat ligga med mig.

• Monmoi

Då har du ändå lite "tur". Ganska jobbigt att vara tjej och veta att inget vill ens ligga med en. Ser ju bra ut! Vet inte om jag är ensam i mitt problem eller om det är nåt man inte brukar prata om. Jag kan definitivt inte prata med mina vänner om detta, som alla tycks vara åtråvärda.

• Anonym (6565)

Vad säger du till killarna? Du kanske attraherar fel killar?

• enmanmedskägg

Jag förstår din känsla till fullo. Jag är själv i samma situation, fast som man. Far till en dotter, ser rätt bra ut osv. Det jag kan tänka mig om jag rannsakar mig själv är att jag är lite av en "kuf". Efter lång tid som singel ( i mitt fall 5 år ) så har i alla fall jag blivit så rotad i mitt sätt att leva att det är svårt att rucka på rutinerna. Har du själv något speciellt sätt att leva som gör att du sänder signaler att det är svårt för någon annan att få plats i ditt liv?

• Monmoi

Jag har varit singel i ca 1 år så har inte skapat några speciella rutiner än. Jag är väldigt alert, vill gärna gå ut och göra roliga saker, om bara så att käka en glass. Jag är väldigt human av mig och skulle aldrig kräva diamanter och intensiv uppvaktning i materiell form. Ganska enkel! Men ändå intelligent och ser bra ut.

Är jag kanske för "enkel", inte tillräckligt tillgjord?

Om jag ska tillbaka till jämförelsen med mina vänner så är jag ganska mycket "fötterna på jorden".

Är det oattraktivt? Många killar påstår att de vill ha en enkel söt tjej men är det snarare så att ni dras till tjejer som vill bli jagade?

• enmanmedskägg
    Monmoi skrev 2017-02-14 15:42:08 följande:

Jag har varit singel i ca 1 år så har inte skapat några speciella rutiner än. Jag är väldigt alert, vill gärna gå ut och göra roliga saker, om bara så att käka en glass. Jag är väldigt human av mig och skulle aldrig kräva diamanter och intensiv uppvaktning i materiell form. Ganska enkel! Men ändå intelligent och ser bra ut.

Är jag kanske för "enkel", inte tillräckligt tillgjord?

Om jag ska tillbaka till jämförelsen med mina vänner så är jag ganska mycket "fötterna på jorden".

Är det oattraktivt? Många killar påstår att de vill ha en enkel söt tjej men är det snarare så att ni dras till tjejer som vill bli jagade?

Det där låter som om du har haft med många yngre killar som inte "vuxit" upp. Jag är 34 och vill inget hellre än att ha det lugnt, enkelt och stabilt. Det är snarare jag som uppfattas som "gubbig" och tråkig. Sen har jag slutat dricka alkohol också för att kunna koncentrera mig på träning, jobb och att vara den bästa föräldern. Det kan dock skrämma bort en del som gärna vill ha lite glammigare tillvaro. 

Jag är övertygad om att du kommer att finna det du söker, du ska absolut inte titta lystet på det du kallar "tillgjorda" personer. Du söker ju uppenbarligen en stabil och lugn karl själv, eller hur?

• Anonym (a)

Kan du inte prata med nån kille du känner om vad han tror om det du beskriver här?  Det är nog lättare att förstå om man känner dig, kan förklara vad det är för "vibbar" du sänder ut etc

Svar på tråden Alla är ointresserade!