• lessman

Vad tycker ni kvinnor om långhåriga män egentligen?

Jag undrar, vad tycker ni kvinnor om långhåriga män egentligen? Män alltså, inte tonåringar.
    Jag har långt hår som en del av min personlighet. Inte pga att jag nu råkar gilla rock. Men för att framhäva min personlighet lite mer. Det har inget att göra med sexuell läggning att jag föredrar att vara långhårig. (Jag är hetero). Jag är inte transa eller transsexuell. Jag är en vanlig man som helt enkelt trivs bäst i att vara långhårig.
    Många kvinnor som jag har träffat, tycker attj ag passar i min lite udda långhåriga frisyr. En del säger att jag inte får klippa mig. Andra tycker attjag ser bra ut. Många säger att jag skulle inte passa i kortsnaggad frisyr, osh jag säger då att det vore inte jag, om jag snaggade mig kort. Då skulle jag bara känna mig naken, Jag klipper mig inte ens på sommaren för värmens skull. Så stark är min personlighet med att vara långhårig. Jag sköter om mitt hår, toppar det själv ibland och duschar flera gggr i veckan.  Det måste man om det ska se bra ut Jag är en man på 40+. somalltid gillat att vara långhårig. Jag har mitt hår utsläppt, inte i en svans, och det är ingen sombryr sig om det. Jag är trevlig mot alla och det märker dom att jag är öppen och trevlig och kommer tillbaka och börjar prata mer.  Det är ingen som bryr sig att jaghar mitt hår som jag har det. Men vad tycker ni kvinnor om långhåriga män?

• Svar på tråden Vad tycker ni kvinnor om långhåriga män egentligen?
  • i-o
    Aileen Allannah skrev 2017-01-30 23:33:15 följande:

Välskött, lagom långt hår, till axlarna kanske, helst uppsatt är skitsnyggt! Tunt, stripigt hår med stora vikar och/eller flint är inte attraktivt alls, det förknippar jag med jeans av dålig kvalitet och passform, ölmage och skinnväst.

Men lagom långt, och gärna ett välansat skägg till är råattraktivt.

Tunt - check!
    Stripigt - check!
    Vikar - check!

jeans av dålig kvalité - nix
    skinnväst - nix
    ölmage - nix

Låter som att du tittat på för mycket Sons of Anarchy f.ö.
  • Kasperina
    i-o skrev 2017-01-30 23:35:04 följande:
    Jag kan lova dig att du har fel.
    Kasperina skrev 2017-01-30 23:29:41 följande:
    Tror jag. Min moster kan ha rätt när hon säger att det är jag som har för höga krav
    Det antyder att kärlek inte är kravlöst, vilket riktig kärlek då är, varför den med tiden blir bitter för det gör livet svårare.
    I stand corrected
  • Aileen Allannah

Har aldrig sett!

Men sen är det naturligtvis inte så att jag skulle rata någon på grund av att han har stripigt hår om allt annat klaffar, eller skulle jaga en kille med välvårdat hår och skägg om han är en douche.

• i-o
    Kasperina skrev 2017-01-30 23:38:59 följande:
    I stand corrected
    <3
  • i-o
    Aileen Allannah skrev 2017-01-30 23:45:20 följande:

skulle jaga en kille med välvårdat hår och skägg om han är en douche.

Det här har jag svårt att tro på dock.
  • i-o
    Aileen Allannah skrev 2017-01-31 00:28:31 följande:

Varför? Jag vill inte ha en douche, jag vill ha en man.

Det låter bara som hyckleri tycker jag. :)
  • Aileen Allannah

Jaja, jag gissar att du omger dig med kvinnor som påstår att de vill ha en man men väljer en fuckboy. Eller som behöver ständig bekräftelse och tror att det är vad de får av douche, så länge han är snygg.

Nå. Kalla mig hycklare om det känns bättre för dig, jag kan tycka att en douche är attraktiv. Det betyder inte att jag ens lägger två strån i kors för att fånga honom.

• i-o
    Aileen Allannah skrev 2017-01-31 00:54:55 följande:

Jaja, jag gissar att du omger dig med kvinnor som påstår att de vill ha en man men väljer en fuckboy. Eller som behöver ständig bekräftelse och tror att det är vad de får av douche, så länge han är snygg.

Nå. Kalla mig hycklare om det känns bättre för dig, jag kan tycka att en douche är attraktiv. Det betyder inte att jag ens lägger två strån i kors för att fånga honom.

Faktum är att jag inte omger mig med några människor alls. Det enda stället jag ö.h.t. är social på är detta fora. Så tja, jag antar att du bekräftar dig själv där.
  • monkees

En del män som haft långt hår hela livet och sett ut som småflickor med hästsvans inser inte att åren går......................plötsligt så hänger en grå, tovig svans bak i nacken medan det är i det närmaste tomt på själva skallen! Finns anledning med en varning där.

• Pripps Vichy
    monkees skrev 2017-01-31 05:57:05 följande:

En del män som haft långt hår hela livet och sett ut som småflickor med hästsvans inser inte att åren går......................plötsligt så hänger en grå, tovig svans bak i nacken medan det är i det närmaste tomt på själva skallen! Finns anledning med en varning där.

Som t.ex. gamla hippies som fortfarande har stilen kvar ;)

• monkees
    Anna74a skrev 2017-01-31 08:33:20 följande:

Jag gillar det om det är halvlångt med stora lockar.

Kicken *typ*?
  • Påven Johanna II

Jag gillar inte långt hår på män. En del yngre män kan passa i det, men då beror det på att de är snygga. Den där Charlie Hunnam som spelade i någon serie om en motorcykelklubb var ju förtjusande i sitt axellånga blonda, men som sagt - generellt nej.

• Påven Johanna II
    monkees skrev 2017-01-31 08:36:35 följande:
    Kicken *typ*?
    Tänker mig att man måste vara och tänka som Carola för att kunna se det vackra hos Kicken.
  • pendlare

Folk får ha vilken frisyr de vill. Däremot attraheras jag inte på något sätt av en långhårig man.

• ingela38

Jag tycker endast det är snyggt med långt hår på killar som är smala inte annars

• Skata

Jag gillar långt hår på män. Tycker de vanligaste mansfrisyrerna är rätt tråkiga.

Svar på tråden Vad tycker ni kvinnor om långhåriga män egentligen?