• lessman

Vad tycker ni kvinnor om långhåriga män egentligen?

Jag undrar, vad tycker ni kvinnor om långhåriga män egentligen? Män alltså, inte tonåringar.
    Jag har långt hår som en del av min personlighet. Inte pga att jag nu råkar gilla rock. Men för att framhäva min personlighet lite mer. Det har inget att göra med sexuell läggning att jag föredrar att vara långhårig. (Jag är hetero). Jag är inte transa eller transsexuell. Jag är en vanlig man som helt enkelt trivs bäst i att vara långhårig.
    Många kvinnor som jag har träffat, tycker attj ag passar i min lite udda långhåriga frisyr. En del säger att jag inte får klippa mig. Andra tycker attjag ser bra ut. Många säger att jag skulle inte passa i kortsnaggad frisyr, osh jag säger då att det vore inte jag, om jag snaggade mig kort. Då skulle jag bara känna mig naken, Jag klipper mig inte ens på sommaren för värmens skull. Så stark är min personlighet med att vara långhårig. Jag sköter om mitt hår, toppar det själv ibland och duschar flera gggr i veckan.  Det måste man om det ska se bra ut Jag är en man på 40+. somalltid gillat att vara långhårig. Jag har mitt hår utsläppt, inte i en svans, och det är ingen sombryr sig om det. Jag är trevlig mot alla och det märker dom att jag är öppen och trevlig och kommer tillbaka och börjar prata mer.  Det är ingen som bryr sig att jaghar mitt hår som jag har det. Men vad tycker ni kvinnor om långhåriga män?

• Svar på tråden Vad tycker ni kvinnor om långhåriga män egentligen?
  • Fru Ve

Jag gillar inte alls långt hår på män. Men smaken är ju så olika, man ska ha den frisyr man själv trivs med.

• i-o

Ska spara ut håret igen denna tråd till ära. Har vikar, men det skiter jag i.

Styrkan sitter i håret.
  • Pripps Vichy
    lessman skrev 2017-01-29 20:09:11 följande:

D et må handa att bland banden som då fanns var långt hår fortfarande populärt. Men bland privatpersoner var det rätt ute på 90talet, i alla fall i mindre städer. Var man  långhårig där, så stackman verkligen ut. När jag var tex påkrogen så skrek nån till mig att jag borde gå klippa mig osv. Medelåldera tanter...hatade långåriga män på den tiden minnsjag... Populär t var det inte imindre säder.

Jepp. Det du säger stämmer. I mindre samhällen stack man ut och blev mer eller mindre påhoppad. Men i städerna var det vanligt och inte lika utmärkande. Bodde både i ett mindre samhälle och i en större stad och kan skriva under på det du säger om mindre samhällen. Och det var ju också som du säger mest vanligt bland folk som lyssnade på ovanstående musik. Minns att vi brukade kalla kortklippta kostymklädda män för "societeter". En jag umgicks med på den tiden sa att "För att få en brud idag ska du antingen va super-societet eller långhårigt vråldrägg". Ganska målande för tiden..

• lessman

Jag hade ju varit långhårig oavsett musiksmak. Nu råkar jag gilla hårdrock, men det är inte därfor som jag är långhårig. Jag har aldrig ens ägt någon endaste bandtröja och haft på mig. Jag behöver inte sånt, rocken är en så naturlig dela v mig. Även omjag dyrkat dansband eller raping, så had e jag defeenitivt varit långhårig.  Jag hade lite längre hår än de flesta även närjag var liten, långt före jag upptäckte hårdrocken. Så i mitt fall handlar det inte om musiksaken (hårdrock) varför jag är långhårig. Ingen sexuell läggning heller, jag är hetero.

• i-o
    Pripps Vichy skrev 2017-01-29 22:01:50 följande:
    Minns att vi brukade kalla kortklippta kostymklädda män för "societeter". En jag umgicks med på den tiden sa att "För att få en brud idag ska du antingen va super-societet eller långhårigt vråldrägg".
    Låter som att man kan få brudar oavsett hur man ser ut då.
    Men säg mig, varför vill man ha brudar om riktig kärlek är bitter?
  • lessman

Smaken är ju som sagt olika, även bland kvinnor, en del kvinnor älskar långt hår på män, andra gillar det inte. Gäller bara att hitta rätt kvinna då. Men blir det "fel" kvinna, så vägrar jag att klippa mig för hennes skull, hur mycket hon än tjatar., Skulle det störa henne så mycket att jag är långhårig, då kan hon gå till nån annan..

• Physalis

Män som går sin egen väg, är bekväma i sig själva och inte försöker vara alla till laga hela tiden är attraktiva för mig.

Sen är det något med snygga män som "fular" ner sig genom att gå emot normen som jag finner väldigt intressant och sexigt.

Korrekturläser som en kratta
  • i-o
    Physalis skrev 2017-01-30 11:52:35 följande:

Män som går sin egen väg, är bekväma i sig själva och inte försöker vara alla till laga hela tiden är attraktiva för mig.

Sen är det något med snygga män som "fular" ner sig genom att gå emot normen som jag finner väldigt intressant och sexigt.

Själv drömde jag om makeup i natt, kanske blir en ny trend att se män i ögonskugga av extrema kulörer?
  • Eri89

Älskar långt hår på män!
    Personen blir mycket mer intressant Flört

• Physalis
    i-o skrev 2017-01-30 12:24:57 följande:

Själv drömde jag om makeup i natt, kanske blir en ny trend att se män i ögonskugga av extrema kulörer?

Åh det finns redan, kör på du.
    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Vad tycker ni kvinnor om långhåriga män egentligen?