• lessman

Vad tycker ni kvinnor om långhåriga män egentligen?

Jag undrar, vad tycker ni kvinnor om långhåriga män egentligen? Män alltså, inte tonåringar.
    Jag har långt hår som en del av min personlighet. Inte pga att jag nu råkar gilla rock. Men för att framhäva min personlighet lite mer. Det har inget att göra med sexuell läggning att jag föredrar att vara långhårig. (Jag är hetero). Jag är inte transa eller transsexuell. Jag är en vanlig man som helt enkelt trivs bäst i att vara långhårig.
    Många kvinnor som jag har träffat, tycker attj ag passar i min lite udda långhåriga frisyr. En del säger att jag inte får klippa mig. Andra tycker attjag ser bra ut. Många säger att jag skulle inte passa i kortsnaggad frisyr, osh jag säger då att det vore inte jag, om jag snaggade mig kort. Då skulle jag bara känna mig naken, Jag klipper mig inte ens på sommaren för värmens skull. Så stark är min personlighet med att vara långhårig. Jag sköter om mitt hår, toppar det själv ibland och duschar flera gggr i veckan.  Det måste man om det ska se bra ut Jag är en man på 40+. somalltid gillat att vara långhårig. Jag har mitt hår utsläppt, inte i en svans, och det är ingen sombryr sig om det. Jag är trevlig mot alla och det märker dom att jag är öppen och trevlig och kommer tillbaka och börjar prata mer.  Det är ingen som bryr sig att jaghar mitt hår som jag har det. Men vad tycker ni kvinnor om långhåriga män?

• Svar på tråden Vad tycker ni kvinnor om långhåriga män egentligen?
  • lessman

Jag har tjockt långt hår överallt på huvudet. Ännu inga som helst tecken på håravfall och inte en endaste kall fläck. Det ä r lite ovanligt ed så tjockt hår i min höga ålder. Många män är redan vid 45 års ålder så tunnhåriga att flinten syns..
    Dock vill inte de flesta män vara långhåriga, de tycker väl det är obekvämt o ser lite fjolllgt ut kanske. Men jag bryr mig inte vad andra tycker om de inte gillar lång t hår på män.

• Aniiee

Kan lätt säga att 7 av de 10 män jag finner snyggast i världen har eller har haft (snyft) långt hår.

*går och tittar på Moonchild. Igen....*

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 51. Bara 49 kvar.
  • Pripps Vichy
    lessman skrev 2017-01-29 16:01:42 följande:

Det är snarare mer accepterat nu för män att vara långhårga än för bara 20 år sedan. Sedan så finns det ju äldre arbetsgivare med en gammaldags syn där alla män bara ska vara kortsnaggade. Är man bara trevlig, glad och positiv mot alla så förstår jaginte vad somär problemet med långhåriga män på olika jobb. Dom flesta kunder bryr sig faktiskkt inte, bara man är trevlig och respektfull mot dem. Det är bara ett hjärnspöke hos  vissa arbetsgivare att duska vara kortsnaggad. M an kan även sätta håret i en hästvans omdet nu stör arbetsgivaren så där mycket. Men som sagt, moderna människor struntar i om man är långhårig bara det ser välvårdat ut. Du måste ha en väldigt gammaldags arbtsgivare, eller en med gammaldags syn.

Har väl blivit ANINGEN mer accepterat, men tror det har att göra med personlighet och hur man ser ut i långt hår. Själv blev jag nekad arbete efter arbete efter att de fått se hur jag såg ut. I telefonen lät allt så positivt först men när jag visade mig med mitt långa hår var det som om de backade direkt, och detta var i mitten av och sent 90-tal. Så till sist fick jag jobb på ett tryckeri, och det var arbetsgivaren på tryckeriet  som tyckte jag borde klippa mig. Fast å andra sidan var jag ju hårdrockare med och gick i band-T-shirts och skinn- eller bomberjacka så det var väl det som gjorde han tyckte jag såg dräggig ut.

Han ville liksom att det skulle vara "städade gossar" som jobbade i hans team.

• lessman

Jag är övertygad om allt det berodde på din klädsel. Man ska nog helst inte bandtröjor,nitbälten o annat på arbetsintrevjun. Hade duh aft vanliga kläder hade du nog klarat dig. På 90talet upplevde jag att det var totalt ute med långt hår,ja hade det ändå och jag fick lite pikar där det här o där...för det. Nu  är detmer accepterat ja.

• Deceree1

Jättesnyggt. Alla jag har varit ihop med har haft långt hår. Kan ju bero på att dom är hårdrockare förstås :) det är för övrigt jag oxå :)

• Pripps Vichy
    lessman skrev 2017-01-29 18:51:33 följande:

Jag är övertygad om allt det berodde på din klädsel. Man ska nog helst inte bandtröjor,nitbälten o annat på arbetsintrevjun. Hade duh aft vanliga kläder hade du nog klarat dig. På 90talet upplevde jag att det var totalt ute med långt hår,ja hade det ändå och jag fick lite pikar där det här o där...för det. Nu  är detmer accepterat ja.

Ute var det definitivt inte. Tänk grunge, Nirvana, Metallica, Guns n roses,  death och black metal som hade ett enormt uppsving då. Var ju många som åtminstone började spara till långt hår genom att toppa håret. Sedan var det inte alla som lät det växa ut. Trenden med rakad skalle kom först på allvar på 2000-talet.

Jo, det var nog själva stilen och kläderna som gjorde att jag fick nobben. Men jag har alltid haft en känsla av att kortklippta, äldre svenssons tittar snett på en om man är långhårig öht. Som om de tycker man är en oborstad snorunge eller nåt.

• lessman

Skit i vad äldre Svenssons tycker, det görjag, alla domär likadana ochinen vågar sticka ut.Domär fega.

• elyse

Jag älskar långt hår på män. Men det måste vara av bra kvalitet och absolut inte tunnt uppåt hjässan eller så.

• lessman

D et må handa att bland banden som då fanns var långt hår fortfarande populärt. Men bland privatpersoner var det rätt ute på 90talet, i alla fall i mindre städer. Var man  långhårig där, så stackman verkligen ut. När jag var tex påkrogen så skrek nån till mig att jag borde gå klippa mig osv. Medelåldera tanter...hatade långåriga män på den tiden minnsjag... Populär t var det inte imindre säder.

Svar på tråden Vad tycker ni kvinnor om långhåriga män egentligen?