• lessman

Vad tycker ni kvinnor om långhåriga män egentligen?

Jag undrar, vad tycker ni kvinnor om långhåriga män egentligen? Män alltså, inte tonåringar.
    Jag har långt hår som en del av min personlighet. Inte pga att jag nu råkar gilla rock. Men för att framhäva min personlighet lite mer. Det har inget att göra med sexuell läggning att jag föredrar att vara långhårig. (Jag är hetero). Jag är inte transa eller transsexuell. Jag är en vanlig man som helt enkelt trivs bäst i att vara långhårig.
    Många kvinnor som jag har träffat, tycker attj ag passar i min lite udda långhåriga frisyr. En del säger att jag inte får klippa mig. Andra tycker attjag ser bra ut. Många säger att jag skulle inte passa i kortsnaggad frisyr, osh jag säger då att det vore inte jag, om jag snaggade mig kort. Då skulle jag bara känna mig naken, Jag klipper mig inte ens på sommaren för värmens skull. Så stark är min personlighet med att vara långhårig. Jag sköter om mitt hår, toppar det själv ibland och duschar flera gggr i veckan.  Det måste man om det ska se bra ut Jag är en man på 40+. somalltid gillat att vara långhårig. Jag har mitt hår utsläppt, inte i en svans, och det är ingen sombryr sig om det. Jag är trevlig mot alla och det märker dom att jag är öppen och trevlig och kommer tillbaka och börjar prata mer.  Det är ingen som bryr sig att jaghar mitt hår som jag har det. Men vad tycker ni kvinnor om långhåriga män?

• Svar på tråden Vad tycker ni kvinnor om långhåriga män egentligen?
  • Kiyah

Beror helt på hur mannen ser ut i övrigt. Vissa passar i långt hår, vissa inte.
    Det är dock INTE snyggt när vissa ska hålla krampaktigt kvar i sitt långa hår fast det bara finns lite runt öronen och i nacken kvar. 

• Elderberry

Jag tycker långt hår är fint på alla, även män, så länge man tar bra hand om det :)

• i-o
    Physalis skrev 2017-01-30 21:34:09 följande:
    Åh det finns redan, kör på du.
    Det är jag säker på. Men jag tänkte ha mascara på könshåret för att vara alternativ.
  • i-o
    Kiyah skrev 2017-01-30 22:03:52 följande:

Beror helt på hur mannen ser ut i övrigt. Vissa passar i långt hår, vissa inte.
    Det är dock INTE snyggt när vissa ska hålla krampaktigt kvar i sitt långa hår fast det bara finns lite runt öronen och i nacken kvar. 

Det är det visst. Helst i en lång fläta också ala kines.
  • Alvina

Hår längre ner än till axlarna tycker jag inte är så snyggt på män.

• Kasperina

Mitt ex hade krulligt hår som blev som en afro när han lät det växa. Stod liksom rakt ut som en tjock mur runt skallen. Det gillade jag inte!
    Annars har jag ingen direkt åsikt om det. Vissa passar bra i långt hår, andra gör inte det. En kollega har hår ner till midjan men har det oftast uppsatt. Det klär honom!

• Kasperina
    i-o skrev 2017-01-30 02:09:57 följande:
    Låter som att man kan få brudar oavsett hur man ser ut då.
    Men säg mig, varför vill man ha brudar om riktig kärlek är bitter?
    Riktig kärlek är inte bitter. Riktig kärlek är ovanlig.
  • Kasperina
    Kasperina skrev 2017-01-30 23:28:43 följande:
    Tror jag. Min moster kan ha rätt när hon säger att det är jag som har för höga krav
  • Aileen Allannah

Välskött, lagom långt hår, till axlarna kanske, helst uppsatt är skitsnyggt! Tunt, stripigt hår med stora vikar och/eller flint är inte attraktivt alls, det förknippar jag med jeans av dålig kvalitet och passform, ölmage och skinnväst.

Men lagom långt, och gärna ett välansat skägg till är råattraktivt.

• i-o
    Kasperina skrev 2017-01-30 23:28:43 följande:
    Jag kan lova dig att du har fel.
    Kasperina skrev 2017-01-30 23:29:41 följande:
    Tror jag. Min moster kan ha rätt när hon säger att det är jag som har för höga krav
    Det antyder att kärlek inte är kravlöst, vilket riktig kärlek då är, varför den med tiden blir bitter för det gör livet svårare.
Svar på tråden Vad tycker ni kvinnor om långhåriga män egentligen?