Den där inlagringen i levern måste vara hemsk.
Nu har jag aldrig varit en regelbunden brukare, men jag har oavkortat positiva erfarenheter av cannabis, utan att för den delen ha blivit schizofren, eller drabbats av försämrat arbetsminne.
Jag tror ens sinnelag vid tillfället då man brukar en drog påverkar hur man reagerar i rätt stor utsträckning, och som tur är, så skulle jag och de som känner mig, eller träffar mig tillfälligt antagligen säga att jag är så att säga high on life, dvs positiv och och optimistisk, kort och gott en glad prick. Så oberoende av den substans jag brukat så har jag aldrig fått snedtändning, utan haft positiva erfarenheter.
Mina högst personliga observationer av personer som brukat t ex alkohol och/eller cannabis gör även att jag skulle hävda att alkohol är ett större problem, jag skulle spontant hävda att % andelen berusade människor som spårar ur på ett destruktivt är betydligt högre. Jag har aldrig någonsin behövt hantera en person som varit ute efter blod pga att dom rökt cannabis, men antalet snubbar med snedfyllor som jag fått hantera på olika sätt(framförallt genom att kommunicera med dom, men även ett antal gånger genom fysiskt våld, en del är hopplösa) är, framförallt då i relation till ovanstående drog, stort.
Men som sagt, mitt cannabis bruk har varit, precis som TS sambos, sporadiskt. Det ger ett riktigt skönt rus och man slipper eventuella bakfyllor, lite pirr i kroppen(antagligen pga fortfarande lite smått påverkad) dagen efter har det varit dock!